چاپ
بازدید: 4177

شاید منحصر به فردترین شهر دوچرخه شهری باشد که ماشین ها و دیگر وسایل نقلیه موتوری اجازه ندارند واردش شوند.قطعا اهالی این شهر اجازه داشتن اتومبیل را خواهند داشت اما می بایست آن را داخل گاراژ بزرگی که ما خواهیم ساخت و توسط یک شخص دارای مجوز اداره می شود بگذارد.

به جای اعتماد به اتومبیلها, بزرگراهها, پارکینگ های بزرگ, رفت و آمدهای سنگین و پمپ های بنزین فراوان, اهالی این شهر و دیدارکنندگان به خودشان اعتماد خواهند کرد.حمل و نقلی که توسط نیروی انسانی انجام شود تمیزترین حمل و نقل ها است و بنابراین اضافه بر اینکه مانع تولید و انتشار گازهای مضر می شود, سبب می گردد که در زندگی روزمره "بدن سازی" نیز انجام شود!در حالی که تصورش سخت است آدمی با قدم زدن خود را به مغازه خواربارفروشی یا سوپرمارکت برساند,شهر دوچرخه به گونه ای طراحی می شود که تمامی این مغازه ها نزدیک باشند و قدم زدن تا آنجاها خیلی زمان نبرد.

bic1
هم اکنون به دوچرخه سواری آرامی در یک مسیر سه بانده به طرف مغازه ای که محصولات ارگانیک (محصولاتی طبیعی که در تولیدشان کود شیمیایی مورد استفاده قرار نگرفته است) می فروشد فکر کنید و یا به بچه هایتان که به راحتی تا مدرسه راه می روند بیندیشید.فکر کنید که امکان اینکه روی دوچرخه نشسته و رکاب بزنید و در این حال برای ملاقات دوستانتان بروید و با آنها یک فیلم خوب تماشا کنید چقدر لذت بخش است.تمامی اینها به شرطی ممکن است که فکرمان به هوای ماشین های سریع السیر و مناسب بودن شرایط آب و هوایی پر نزند.

bic2
ایده آل آنست که شهرهای دوچرخه توسط راه آهن یا جاده های فاقد پوشش(غیر آسفالته یا غیر سنگفرش) به هم متصل شوند.
فواید دوچرخه سواری
اگر شما برای تمامی سفرهایتان دوچرخه را جایگزین اتومبیل نمایید مثل اینست که 170 درخت کاشته اید(انجمن دوچرخه سواران امریکا)
هزینه نگهداری و مالکیت اتومبیلی که حدودا 15000 مایل در سال راه می رود چیزی در حدود 11000 دلار است در حالی که همین هزینه برای دوچرخه تا حدود 120 دلار در سال پایین می آید(انجمن اتومبیل های امریکا)
به طور متوسط هر مسافر اتومبیل 50 ساعت در سال پشت ترافیک سنگین می ماند(موسسه حمل و نقل تگزاس)
462 میلیون گالن بنزین در سال صرفه جویی می شود اگر امریکایی ها تنها یک تا یک و نیم درصد سفرهایشان را با دوچرخه انجام دهند(فدراسیون دوچرخه سواری شیکاگو)
یک سفر 4 مایله با دوچرخه-که جایگزین اتومبیل شده است-15 پوند از آلاینده هایی که وارد هوا می شوند را کم می کند.(انجمن دوچرخه سواران امریکا)
در سال 2002 چهارصد و شصت بچه امریکایی جان خود را در اثر تصادف اتومبیل از دست دادند و 38000 نفر از آنها به خاطر آسیب های تصادفات رانندگی تحت معالجه قرار گرفتند.کل هزینه سالانه ناشی از این مرگ و میرها و جراحت ها 502 میلیارد دلار تخمین زده شده است.(دنیای بچه های ایمن)
تقریبا 90 درصد مرگ و میرهای دوچرخه سواران به تصادف آنها با وسایل نقلیه موتوری بر می گردد.هزینه جراحت ها و مرگ و میر دوچرخه سواران حدود 1.5 میلیارد دلار در سال است(دنیای بچه های ایمن)
در سال 2005 بیش از 107 میلیون نفر از مردم ایالات متحده پیاده روی مرتب را برای 51 درصد سفرهای عمومیشان انتخاب کردند.(وزارت بزرگراه های فدرال)
در سرتاسر کشور سالانه 35.3 میلیارد پیاده روی اتفاق می افتد که 9 درصد تمامی سفرها را در بر می گیرد.(بررسی مسافرت های خانگی ملی)
فقط 3.4 درصد پیاده روی ها برای کار صورت می گیرد.نزدیک 13 درصد آنها برای معاشرت و تفریح, 10.5 درصد برای مدرسه و کلیسا و 6.5 درصد برای خرید و خدمت صورت می گیرد.(بررسی مسافرت های خانگی ملی)
در سال 2005 سه و دو دهم میلیون نفر مردمی بودند که برای اولین بار پیاده روی را به عنوان جایگزینی برای اتومبیل برای رفتن به محل کارشان انتخاب کرده بودند.(بررسی های آماری جامعه ایالات متحده امریکا)
در 2006 سی و یک میلیون نفر در پیاده روی شرکت کردند;4 در صد بیش از 2005(انجمن کالاهای ورزشی ملی)
*مقاله ترجمه است و اطلاعات آن در باره جامعه امریکا است;هر چند ایده "شهر دوچرخه" می تواند در هر کشوری عملیاتی شود.