نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کدام درجه حرارت باکتری های آب و غذا را از بین می برد؟

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


باکتری های آب
غذا
خانه
ویروس ها
خط آخر
باکتری ها ارگانیزم های تک سلولی میکروسکپی هستند. آن ها در همه جای دنیا و در محیط زیست های مختلف و از جمله بدن یافت می شوند. در واقع، تخمین زده می شود که ما حدود 10 برابر سلول های بدن، سلول باکتری داریم.
در حالی که اغلب باکتری ها سبب بیماری انسان نمی شوند، بعضی ها این کار را می کنند. این ها باکتری های پاتوژن یا بیماریزا نام دارند. تعدادی از مثال ها عبارتند از:
گونه های سالمونلا
اشرشیا کلی
استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر متی سیلین
شما می توانید خطر بیمار شدن را با پیمودن گام هایی که مجاورت با این باکتری ها را کم می کند پایین بیاورید. در واقع، راههای مختلفی برای از بین بردن باکتری های بیماریزای آب، غذا و سطوح خانگی وجود دارد.
اجازه دهید که به همان خوبی دیگر گام هایی که شما را از شر باکتری های بالقوه مضر خانه رها می سازد به درجه حرارت نگاه کرده و درجه حرارت از بین برنده باکتری را از کمی نزدیکتر ببینیم.
کدام درجه حرارت، باکتری های آب را می کشد؟
چندین نوع ارگانیزم مسبب بیماری در آب وجود دارد که یکی از آن ها باکتری است. برخی بیماری های باکتریایی که از آب آلوده نشات می گیرند عبارتند از:
سالمونلوزیس
شیگلوزیس
گاستروانتریتیس که از اشرشیا کلی و بعضی گونه های ویبریو نشات می گیرد.
دیسانتری
تب حصبه
وبا
به سبب تصفیه آب مدرن، این چیزی که باید نگرانش باشیم نیست. هرچند، در مواردی هم باکتری ها وارد آب شده اند. این موارد عبارت هستند از:
به سبب حادثه طبیعی یا شکستگی لوله، سرویس معمول و منظم آب قطع شده است.
شما در حال سفر هستید و از کیفیت یا ایمنی آب مطمئن نیستید.
آب با ناایمنی تصفیه، دستکاری یا ذخیره شده است.
منبع قابل اعتماد سازمان بهداشت جهانی متذکر شده که باکتری ها به سرعت در درجه حرارت بالای 65 درجه سانتیگراد کشته می شوند. این درجه حرارت زیر نقطه جوش و حتی نیم جوش است.
به منظور اطمینان از اینکه شما باکتری های پاتوژن که ممکن است در آب وجود داشته باشند را کشته اید، منبع معتبر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری توصیه های زیر را دارد:
اگر آب تیره است، قبل از جوشاندن، به آب اجازه ته نشین شدن بدهید یا آن را با فیلتر قهوه صاف کنید. تمیز کردن با قطعه ای از پارچه هم امکان پذیر است.
آب را تحت جوشاندن چرخان یا غلتان قرار دهید. در این نقطه، آب شدیدا می جوشد و مقدار زیادی حباب تولید می کند.
اجازه دهید که آب حداقل یک دقیقه در این درجه حرارت بجوشد.
آب را از منبع حرارتی برداشته و اجازه دهید سرد شود.
با سرد شدن آب، آن را در ظرف تمیز و به سختی ایمن شده ذخیره نمایید.
نکات اضافی برای کشتن باکتری های آب
اگر امکان بهره مندی از منبع حرارتی را ندارید، چیزهای دیگری هستند که می توانند باکتری های آب را از بین ببرند. برای مثال؛ با پیروی از این گام ها، می توانید از سفید کننده خانگی برای ضد عفونی آب کمک بگیرید.
1- یک سفید کننده کلره بی بو با عمر کمتر از 1 سال انتخاب کنید. برچسب را چک کنید و مطمئن گردید که برای ضد عفونی یا گندزدایی مناسب است و از محتویات فعال آن هیپوکلریت سدیم است.
2- اگر آب تیره است، با استفاده از فیلتر قهوه یا لباس تمیز، آن را صاف کنید یا به آب اجازه ته نشینی بدهید.
3- با استفاده از یک قطره چشمی، مقدار مناسب سفید کننده به آب اضافه کنید. سازمان حفاظت از محیط زیست جدولی دارد که بر مبنای حجم آب و غلظت سفید کننده خانگی مشخص می کند چه مقدار باید افزوده گردد.
4- آب را به هم بزنید و برای حداقل 30 دقیقه به آن اجازه ته نشینی بدهید.
قرص های ضد عفونی آب نیز بطور تجاری در دسترس هستند. اگر از این ها استفاده می کنید، اطمینان حاصل نمایید که از دستورالعمل های مندرج در برچسب محصول به دقت پیروی می کنید.
کدام درجه حرارت باکتری های غذا را می کشد؟
برخی از باکتری ها می توانند، بالقوه، سبب مسمومیت غذایی شوند. تخمین زده شده که از هر امریکایی یک نفر در سال دچار مسمومیت غذایی می شود. بعضی از غذاهای عمومی مرتبط با مسمومیت غذایی باکتریایی عبارتند از:
طیور و ماکیان خام یا نیم پخته( سالمونلا، کامپیلوباکتر)
گوشت خام یا نیم پخته( اشرشیا کلی، سالمونلا)
غذاهای دریایی و صدف های خام یا نیم پخته( ویبریو، سالمونلا، شیگلا)
محصولات تازه( اشرشیا کلی، سالمونلا، لیستریا)
تخم مرغ( سالمونلا)
محصولات لبنی پاستوریزه نشده( سالمونلا، اشرشیا کلی، کامپیلوباکتر، لیستریا)
شما از راههای مختلفی می توانید در معرض باکتری های پاتوژن درون یا بیرون غذاها قرار گیرید. برخی از مثال ها عبارتند از:
خوردن گوشت، طیور یا غذاهای دریایی خام یا نیم پخته
مصرف محصولات تازه ای که شسته نشده اند
خوردن محصولات لبنی غیر پاستوریزه
اجازه دادن به غذاهای فاسد شدنی که به مدت طولانی در معرض درجه حرارت اتاق قرار گیرند.
نشستن دست ها قبل از دستکاری یا آماده سازی غذا
آلودگی متقاطع، که از طریق آن باکتری های یک غذا به دیگری منتقل می شود.
باکتری های پاتوژن به سرعت در درجه حرارت های غذای بین 5 تا 60 درجه سانتیگراد رشد می کنند. به منظور کشتن این باکتری ها، مهم است که همه غذاها را در درجه حرارت داخلی ایمن بپزیم و حرارت دهیم.
منبع مورد اعتماد CDC برای درجه حرارت چندین نوع عمومی از غذاها، خطوط راهنمای زیر را فهرست نموده است:
ماکیان؛ کلی یا چرخ شده: 74 درجه سانتیگراد
برش های کامل گوشت( گاو، بره، خوک یا گوساله): 64 درجه سانتیگراد
گوشت چرخ کرده: 71 درجه سانتیگراد
ژامبون تازه: 64 درجه سانتیگراد
ماهی: 64 درجه سانتیگراد یا تا زمانی که گوشت تیره است.
شب مانده یا طاس کباب: 74 درجه سانتیگراد
نکات ایمنی اضافی گوشت
علاوه بر اینکه غذا در درجه حرارت مناسب پخته شده است، استراتژی های زیر می توانند کمک نمایند تا خطر مسمومیت غذایی کاهش یابد:
شستن دست ها: اطمینان داشته باشید که دست ها قبل و بعد از آماده سازی غذا، قبل از خوردن، بعد از دستکاری گوشت های خام شسته شده اند.
جداسازی: گوشت های خام یا تخم مرغ ها را جدا از دیگر غذاها نگهداری نمایید تا آلودگی متقاطع رخ ندهد. این امر شامل ذخیره سازی دور از دیگر غذاها در یخچال هم می شود و از تخته برش جداگانه در طی آماده سازی غذا استفاده نمایید.
تمیزی در حین پیشروی: اطمینان داشته باشید که همه سطوح، ظروف و وسایل آشپزی پس از هر استفاده تمیز شده اند؛ به ویژه اگر در تماس با گوشت های خام بوده اند.
خنک سازی: باقیمانده ها یا غذاهای فاسد شدنی را به سرعت در یخچال بگذارید. اجازه ندهید که این نوع غذاها به مدت بیش از 2 ساعت در درجه حرارت اتاق بمانند.
آبکشی محصول: اطمینان داشته باشید که هر محصول تازه را قبل از خوردن آبکشی سراسری کرده اید و یا از محصول وفق دستورالعمل استفاده نمایید.
یخ زدایی ایمن: از یخ زدایی غذاها در یخچال یا مایکروویو اطمینان داشته باشید. یخ زدایی غذا در پیشخوان می تواند سرعت رشد و نمو و تکثیر باکتری ها را افزایش دهد.
آیا می دانستید؟
بعضی از باکتری ها می توانند در درجه حرارت خیلی بالا زنده بمانند. این نوع باکتری ها ترموفیل یا عاشق حرارت نام دارند.
ترموفیل ها برای انسان بی ضرر هستند و بهترین رشد را در حرارت های بین 45 تا 80 درجه سانتیگراد دارند. آن ها اغلب در چشمه های داغ و یا تهویه های هیدروترمال عمیق اقیانوسی یافت می شوند.
چه چیز دیگری می تواند باکتری های خانه شما را از بین ببرد؟
علاوه بر استفاده از حرارت، واریته ای از دیگر گام ها وجود دارند که شما می توانید به واسطه آن ها از شر باکتری های مضر خانه خلاص شوید.
کشتن باکتری های روی سطوح
بسیاری از سطوح خانه می توانند اقامتگاه و سکونتگاه باکتری های پاتوژن باشند. این امر، به ویژه، در سطوحی که در تماس زیاد و مکرر هستند اتفاق می افتد.
اگرچه استفاده از تمیز کننده های معمولی و نرمال می تواند به کاهش باکتری ها در سطوح خانگی کمک نماید، ضد عفونی کننده ها هستند که آن ها را می کشند. برخی از ضد عفونی کننده ها که باکتری های روی سطوح را از بین می برند عبارتند از:
محصولات شامل الکل از قبیل اتانل و ایزوپروپیل الکل
سفید کننده خانگی
محصولاتی که شامل ترکیبات آمونیم هستند.
به منظور ضد عفونی سطوح خانه، از نکات زیر پیروی نمایید:
از دستورالعمل های محصول پیروی نمایید: هر محصول را باید با دستورالعمل های ویژه خود مورد استفاده قرار داد؛ چقدر استفاده شود، زمان تماس ایده آل، سطوحی که محصول مناسب استفاده روی آن ها است.
دستکش دست کنید: در حال ضد عفونی، یک جفت دستکش به دست داشته باشید. این امر به ویژه در مورد محصولاتی که پوست را ملتهب می سازند مهم است.
تهویه را چک کنید: بعضی از ضد عفونی کننده ها فیوم های خطرناک قوی تولید می کنند. اطمینان داشته باشید که سطحی که تمیز می کنید تهویه خوب دارد. اگر ممکن است، پنجره را باز کنید.
بر سطوح تماس بالا متمرکز شوید: تمام سطوح خانگی نیاز به ضد عفونی شدن ندارند. به سطوحی که اغلب با آن ها تماس دارید فکر کنید و بر آن ها متمرکز شوید. بعضی از این ها عبارتند از: بالای پیشخوان ها، دستگیره شیرهای آب، دستگیره های در، کلیدهای روشنایی، جان پناه ها و نرده ها
پیش تمیزکاری کنید: اگر سطحی کثیفی و جرم زیاد دارد؛ قبل از ضد عفونی کردن سطح، آن را با آب گرم و صابون یا محصول تمیز کننده خانگی دیگر پاک نمایید.
محصولات را مخلوط نکنید: بعضی محصولاتی که با یکدیگر مخلوط می شوند فیوم های خطرناک تولید می کنند. یک مثال مهم این مورد ترکیب سفید کننده و آمونیاک است.
با وسایل برقی و الکتریکی با ملایمت تا کنید: در هنگام تمیز کردن سطوحی مثل صفحه نمایش تلویزیون و تلفن از دستورالعمل سازنده پیروی نمایید. اگر دستورالعمل سازنده را در اختیار ندارید، از پاک کننده یا اسپری پایه الکل استفاده کنید.
علاوه بر استفاده از ضد عفونی کننده ها، باز کردن پرده ها هم تعداد باکتری های خانگی را کم می کند. مطالعه سال 2018 نشان داد که در معرض نور خورشید قرار گرفتن می تواند تعداد بعضی از باکتری هایی که در غبار خانگی پیدا می شوند را کم نماید.
کشتن باکتری های روی نخ و کتان
محتمل است که باکتری ها روی کتان و نخ؛ همچون البسه، حوله ها و ملافه های تخت خواب هم پیدا شوند.
آنچه که عموما گفته شده این است که شستن و خشک کردن این مصنوعات، کاری که معمولا انجام می شود، می تواند به حذف یا کاهش باکتری های این آیتم ها کمک نماید.
هر چند، بعضی آیتم ها از نظر گسترش بیماری دارای خطر بالاتری هستند. بعضی از مثال ها عبارتند از:
یونیفرم های کارکنان مراقبت تندرستی
حوله ها یا البسه استفاده شده در حین آماده سازی غذا
حوله های حمام تقسیم شده
البسه پاره شده در حین بازی های ورزشی
پارچه های نخی که در تماس با زخم باز بوده و یا با استفراغ یا مدفوع آلوده شده اند.
شستشوی پارچه های نخی یا کتانی در معرض خطر بالا بصورت زیر توصیه شده است:
1- این پارچه ها را جدا از رختشویی های نرمال مورد شستشو قرار دهید. همیشه دست های خود را بعد از شستشوی این ها بشویید.
2- برای چرخه شستشو، از آب داغ 60 درجه سانتیگراد استفاده کرده و یک محصول رختشویی دارای پایه سفید کننده را هم به کار بگیرید.
3- بعد از چرخه شستشو، به سرعت مصنوعات را وارد چرخه خشک کردن نمایید. در مطالعه سال 2014، منابع معتبر معلوم کردند که چرخه خشک کردن متعاقب چرخه شستشوی حرارت بالا در کاهش باکتری های رختشویی موثر بود.
چه در باره ویروس ها؟
ویروس ها میکروب های کوچک هستند که حتی از باکتری ها هم کوچکترند. در اساسی ترین سطح، آنها از RNA یا DNA ساخته شده و در یک پوسته پروتئینی محصور گشته اند. بعضی ویروس ها ممکن است حاوی غشایی که پوسته نام دارد محصور شده باشند.
ویروس ها انگل هستند. ان ها به منظور تکثیر لازم دارند که به یک سلول میزبان حمله کنند. همانند باکتری ها، آن ها می توانند انسان ها را بیمار گردانند. مثال هایی از بیماری های ویروسی که احتمالا برای شما آشنا هستند عبارتند از:
سرماخوردگی
آنفلوآنزا
کووید19
سرخک
عفونت HIV
هپاتیت ویروسی
عموما گفته شده است که بسیاری از ویروس ها نسبت به شرایط زیست محیطی از قبیل حرارت و رطوبت حساس هستند. برخی ها فقط خارج از بدن انسان توانایی زنده ماندن دارند. منابع معتبر عقیده دارند که یک ماده ممکن است ساعت ها و روزها زنده بماند، در حالی که بعضی ممکن است تا هفته ها در قید حیات باقی بمانند.
شما می توانید بسیاری ویروس های خانگی را از همان راههای مقابله با باکتری ها و دیگر جرم ها حذف نمایید.
این ها عبارتند از:
ضد عفونی سطوح خانگی
جوشاندن آب در صورت نیاز
پختن غذاها تا درجه حرارت مناسب
خط آخر
در حالی که اغلب باکتری ها بی ضرر هستند، بعضی ها می توانند سبب بیماری در انسان شوند. این باکتری ها پاتوژن یا بیماریزا نامیده می شوند.
درجه حرارت یکی از راههایی است که توسط آن می توانید باکتری های پاتوژن را در خانه از بین ببرید. شما این کار را می توانید بصورت زیر صورت دهید:
آبی را که ممکن است با باکتری و دیگر میکروب ها آلوده شده باشد بجوشانید.
اطمینان حاصل نمایید که تا درجه حرارت داخلی ایمن پخته شده اند.
نخ ها و کتان های با خطر بالا را در چرخه داغ شسته و آن ها را سریعا در چرخه خشک کردن قرار دهید.
ضد عفونی کننده ها راه دیگری هستند که باکتری ها را در خانه از بین می برند. برای مثال، شما می توانید از محصولات ضد عفونی کننده یا سفید کننده در روی سطوح عمومی و مشترک خانگی استفاده نمایید. وقتی از ضد عفونی کننده ها استفاده می کنید، همیشه به دقت از دستورالعمل های محصول پیروی نمایید.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR