چاپ
بازدید: 3187

پختن غذای فاسد(کد 0310)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


چه می شود اگر غذای فاسد پخته شود؟
آیا می توانید غذای فاسد پخته شده را بخورید؟
در هر پختنی باید یک واقعیت دانسته شود: باکتری های مسبب بیماری تقریبا در هر چیزی که ما می خوریم موجودند و کشتن هم همه آن ها را از بین نمی برد. جوشاندن، در زمان خود، هر باکتری فعالی را، شامل اشرشیا کلی و سالمونلا، از بین نمی برد.
با خوردن غذای فاسد چه اتفاقی برای من می افتد؟
مسمومیت غذایی چیست؟ بیماری های منتقله از طریق غذا، عموما مسمومیت غذایی نامیده می شوند، نتیجه خوردن غذاهای آلوده، فاسد یا سمی هستند. عمومی ترین نشانه های مسمومیت غذایی شامل تهوع، استفراغ و اسهال هستند. اگرچه ناراحت کننده است، مسمومیت غذایی غیر معمول نیست.
مزه گوشت فاسد پخته شده شبیه چیست؟
این مهم است که توجه داشته باشید که گوشت قهوه ای تا خاکستری کاملا مناسب خوردن است؛ اما اگر آن را سبز و مات مشاهده کردید بدانید که زمان دور انداختن آن فرا رسیده است. مزه کردن گوشت قبل از خوردن می تواند هم خوب و هم بد باشد. دانش رایج به ما می گوید گوشتی که طعم ترش/ تلخ را می دهد بد است، اما همیشه هم خوب نیست که اگر مشکوک باشید مزه اش را بچشید.
جالب است: چه مدت می توان برنج پخته شده را بیرون یخچال قرار داد؟
چطور می گویید که یک غذای پخته شده، فاسد است؟
اگر بافت غذایتان تغییر کرده است، یک چیز دیگر برای خوردن پیدا کنید. اگر هنوز در باره حالت باقیمانده غذایتان مطمئن نیستید، بافت غذای خود را چک کنید. اگر در مورد غذا احساس لزج بودن می کنید یا غذا تغییر بافت شدیدی دارد، به احتمال زیاد خراب شده است.
آیا گوشتی که کمی بو می دهد مناسب خوردن است؟
اگرچه گوشت گاو چرخکرده بویی دارد که به سختی ادراک می گردد، گوشت فاسد بوی تند گندیدگی دارد. با استشمام این بو، گوشت دیگر خوردنی نخواهد بود...اگر متوجه بوی غیر عادی نیستید اما هنوز بر مبنای رنگ یا بافت نشانه هایی از فساد را می بینید، هنوز ایمن ترین کار دور انداختن است؛ زیرا باکتری های پاتوژن بو کردنی نیستند.
آیا پختن غذا باکتری ها را می کشد؟
پختن غذا تا 160 درجه فارنهایت اغلب باکتری ها را می کشد....ولی اگر غذا بیش از 2 ساعت در درجه حرارت اتاق قرار گرفته باشد، باکتری ها ممکن است تا سطوح خطرناکی تجمع یافته باشند و تشکیل سموم مقاوم در برابر حرارتی داده باشند که نمی توانند با پخت و پز از بین بروند.
کدام غذای فاسد شده همیشه مریضتان می کند؟
چطور مبتلا به مسمومیت غذایی می شوید؟ شما با خوردن یا آشامیدن غذاهایی که با ویروس های بیماریزا، باکتری ها، سموم، انگل ها یا مواد شیمیایی سمی آلوده شده اند دچار مسمومیت غذایی می شوید. مسمومیت غذایی همیشه با غذاهای گندیده یا فاسد نمی آید. مسمومیت غذایی می تواند از غذای کاملا خوبی که بطور نامناسب دستکاری یا پخته شده باشد نشات گیرد.
چه مدت طول می کشد تا غذای فاسد شما را بیمار نماید؟
نشانه های مسمومیت غذایی می تواند به سرعت و در مدتی به کوتاهی 4 ساعت بعد از خوردن غذای آلوده ظاهر شود. این مدت می تواند به اندازه 24 ساعت هم طولانی باشد. مردمی که یک جور غذای آلوده می خورند، بگو در پیک نیک یا باربیکیو، حدودا در یک زمان بیمار خواهند شد.
جالب است: در چه مدت ماکارونی برنج را می پزید؟
آیا یک گاز غذای فاسد می تواند شما را بیمار گرداند؟
خوردن غذای فاسد اغلب بی ضرر است. بعضی وقت ها، آن می تواند سبب استفراغ یا اسهال خفیف شود. نشانه های جدی نادر هستند.
چطور گوشت فاسد را تشخیص می دهید؟
گوشت فاسد بوی تند مشخص دارد که صورت شما را درهم خواهد نمود. بافت؛ علاوه بر بوی ناگوار، گوشت های فاسد می تواند در هنگام لمس، لزج یا چسبناک تشخیص داده شوند. رنگ؛ گوشت فاسد تغییر رنگ مختصر می دهد. مرغ باید در هر نقطه ای از مایل به آبی سفید تا زرد رنگ باشد.
نگهداری گوشت در یخچال تا چه زمانی خوب است؟
اغلب گوشت های نپخته، بی توجه به بریدگی، می توانند به مدت 3 تا 5 روز در یخچال نگهداری شوند. ولی استثناهای مشخصی وجود دارد. گوشت چرخکرده و زائداتی همانند جگر و کلیه فقط می توانند یکی دو روز در یخچال بمانند.
گوشت پخته تا چه زمانی می تواند در یخچال مانده و کماکان خوب باشد؟
USDA توصیه می کند که گوشت گاو پخته شده بیش از 3 الی 4 روز در یخچال نگهداری نشود. یخچال و خنک سازی رشد باکتری ها را کند نموده، ولی متوقف نمی سازد. USDA استفاده از باقیمانده های پخته شده را تا 3 الی 4 روز مجاز می داند.
آیا سبزیجات فاسد هم می توانند ایجاد بیماری نمایند؟
سبزیجات و برگ های سبز هم می توانند با باکتری های مضری از قبیل اشرشیا کلی، سالمونلا و لیستریا آلوده شوند.
بوی غذای فاسد شبیه چیست؟
پسودوموناس فراجی، یک باکتری که محصولات لبنی را آلوده می کند، بوی توت فرنگی مطبوع دارد. برخی مخمرها ترکیبات گوگردی تولید می کنند که بویی شبیه گاز معده دارند. ضمن اینکه کپک ها غذاها را تجزیه می کنند، بوی خاکی نم تولید می کنند که آدمی را یاد زیرزمین های قدیمی می اندازد.
کی باقیمانده ای دور انداخته می شود؟
مطابق با مقررات غذای FDA، تمام غذاهای فاسد شدنی که باز یا تهیه شده اند باید حداکثر در مدت 7 روز دور ریخته شوند. برای بیش از این مدت، هیچ باقیمانده ای نباید در یخچال نگهداری شود. بعضی غذاها باید پیش از اخطار 7 روزه دور ریخته شوند.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR