چاپ

راهنمایی در باره میکروارگانیزم های بوکاشی(کد 0273)


محتویات
همه چیز در باره میکروارگانیزم های موثر
میکروارگانیزم های موثر بوکاشی چیست؟
راهنمایی برای بروشور میکروارگانیزم های موثر بوکاشی
چطور از سیستم میکروارگانیزم های موثر بوکاشی استفاده کنیم؟
bluelineموقعیت سطل میکروارگانیزم های موثر بوکاشیblueline

ساختار سیستم
سطل
نشانه های یک تخمیر موفق
نشانه هایی که همه خوب نیستند
چرا فرآیند تخمیر به بدی می رود
استفاده از مایع سطل میکروارگانیزم های موثر
چطور از کمپوست میکروارگانیزم های موثر استفاده کنیم؟
گام نهایی
نظرات
نکات بوکاشی

agu p1 0273
همه چیز در باره میکروارگانیزم های موثر
EM مخفف شده میکروارگانیزم های موثر است. EM متشکل از محیط کشت مخلوط مفیدی است که میکروارگانیزم هایی همانند باکتری های اسید لاکتیک، مخمرها، باکتری های فتو سنتتیک و اکتینومایست ها در آن رشد می کنند.


میکروارگانیزم های موثر بوکاشی چیست؟
موثرترین روش کمپوست سازی مواد آلی آشپزخانه در ظرف هوابندی انجام می شود که در آن از بوکاشی به عنوان استارتر کمپوست استفاده می گردد. بوکاشی یک اصطلاح ژاپنی است که معنی "ماده آلی تخمیر شده" می دهد. آن یک ماده بر پایه سبوس است که با کنسانتره مایع میکروارگانیزم های موثر تخمیر شده و برای ذخیره خشک شده است. بوکاشی یک محصول با بوی مطبوع است که به سطل خود اضافه می کنید و کمک به تخمیر ماده آلی می کند. همیشه میکروارگانیزم های موثر بوکاشی را در جای گرم و خشک و خارج از تاثیر مستقیم نور خورشید نگهداری نمایید. گنجه آشپزخانه یک جای ایده آل است.
یک راهنما برای بروشور میکروارگانیزم های موثر بوکاشی

agu p2 0273
چطور از سیستم میکروارگانیزم های موثر بوکاشی استفاده کنیم؟
کلید ایجاد کمپوست آشپزخانه بوکاشی کیفیت خوب نیاز به کمی صبر و فهم خوب فرآیند دارد. لطفا دستورالعمل های تهیه شده را به دقت بخوانید و آن ها را به عنوان مرجع آینده در جای ایمن نگهداری نمایید.


موقعیت سطل میکروارگانیزم های موثر بوکاشی
یک جای گرم بهترین است. در کمد آب گرم، زیر نیمکت در آشپزخانه، در رختشویخانه، جایی برای دسترسی و استفاده از شما فراهم می شود. سطل را مستقیما در معرض نور خورشید قرار ندهید. سطل می تواند در گاراژ هم نگهداری شود.


ساختار سیستم
کار را با پاشیدن یک کمی بوکاشی در ته سیستم آغاز نمایید.
خرده های غذایی یا باقیمانده گوشت را در ته ظرف بریزید و آن ها را بطور یکنواخت با مقدار بیشتری بوکاشی تحت پوشش قرار دهید.
برای هر 3 تا 4 سانتیمتر غذا از تقریبا یک مشت بوکاشی استفاده کنید. در تابستان و هنگامی که غذاهای با پروتئین بالا همانند گوشت، ماهی، پنیر و تخم مرغ استفاده می کنید، از بوکاشی بیشتر استفاده کنید.
این فرآیند لایه گذاری را تا جایی که سطل پر شود ادامه دهید. لایه بالایی را با پوشش سخاوتمندانه ای از بوکاشی کارگذاری نمایید.
در هر کاربرد مواد آلی آشپزخانه، از فشار استفاده کنید تا هوا بیرون بیاید. یک کیسه پلاستیکی می تواند برای این کار به کار شما بیاید.
مواد را تا جایی که ممکن است خشک سازید، زیرا رطوبت اضافی سطل ممکن است سبب ایجاد بود در حین فرآیند تخمیر گردد.
برای کمک به تخمیر، خرد کردن قطعات بزرگ مانند ساقه کلم را جدی بگیرید.
مایع را از سطل بطور مکرر زهکشی نمایید. برای استفاده از این مایع بخش " استفاده از مایع میکروارگانیزم های موثر بوکاشی" را ببینید.
سطل
هر زمان که غذا را به سطل اضافه می کنید در سطل را بگذارید. به خاطر داشته باشید که میکروارگانیزم های موثر بوکاشی نیاز به محیط هوابند دارند تا کارشان را بدرستی انجام دهند.
با پر شدن سطل آن را جایی دور از تابش مستقیم نور خورشید، در سایه یا دستشویی، قرار دهید. اجازه دهید که مواد تخمیری حداقل 48 ساعت یا 7 تا 10 روز در تابستان و 10 تا 14 روز در زمستان باقی بمانند. یک سطل ثانوی توصیه شده تا برای جمع آوری و کمپوست سازی مورد استفاده قرار گرفته و کمپوست سازی دچار وقفه نگردد؛ هر چند وجود سلط دوم الزامی نیست. در طی فرآیند تخمیر، به خاطر داشته باشید که بطور مرتب مایع میکروارگانیزم های موثر را زهکشی نمایید.
محتویات سطل می تواند در باغ برای کاشت حفر گردد و یا داخل کمپوست موجود ریخته شود تا در نتیجه ایجاد حرارت و البته اضافه کردن به میکروارگانیزم های اضافی و غیره، بهبودی بیشتری در فرآیند پدید آورد. توجه: فرآیند کمپوست تا زمانی که در تماس با خاک قرار نگیرد کاملا فعال نیست.
نشانه های یک تخمیر موفق
به مجرد اینکه فرآیند تخمیر به پایان رسید، در را باز کرده و موفقیت خود را در سطل ببینید.
بو: مواد غذایی آلی تخمیر شده باید بویی مشابه با ترشی یا سرکه سیب داشته باشند.
منظره: گاهگاهی، به ویژه برای دوره های تخمیر طولانیتر، رشد قارچی سفید پنبه مانند ممکن است بر سطح دیده شود. این نشانه ای از فرآیند تخمیر خوب است که صورت گرفته است.
نشانه هایی که همه خوب نیست
بو: بوی گندیدگی یا ترشیدگی بر بسته ضعیف کمپوست دلالت دارد.
منظره: حضور قارچ های سیاه یا آبی سبز دلالت بر آلودگی می کنند که اتفاق افتاده است و فرآیند تخمیر نشده، ولی گندیده است.
غذاهایی که می توانید کمپوست کنید
مواد آلی آشپزخانه مشتمل بر:
میوه و سبزی تازه
غذاهای آماده
گوشت های پخته و نپخته و ماهی
دیگر غذاها: تخم مرغ و پنیر، نان، دانه های قهوه، تی بگ و ...
گل های پژمرده
دستمال کاغذی
غذاهایی که باید رها شوند
تمام مایعات از قبیل شیر و آب پرتقال و روغن ها
کهنه های پلاستیکی و کاغذی، استخوان گوشت

agu p3 0273
چرا فرآیند تخمیر بد می شود
بوکاشی کافی اضافه نکرده اید
بعد از هر استفاده، در ظرف را خوب نبسته اید
مایع سطل میکروارگانیزم های موثر را بطور مکرر از سطل، زهکشی نکرده اید
مجاورت مستقیم و طولانی مدت در برابر نور خورشید و درجه حرارت های فوق العاده( خیلی گرم و خیلی سرد)
مهم!
مایع سطل میکروارگانیزم های موثر نمی تواند ذخیره شود و باید بعد از زهکشی از سطل در 24 ساعت استفاده گردد. مطلب زیر را چک کرده و ببینید که چطور از مایع حاصل از سطل استفاده نمایید.
استفاده از مایع سطل میکروارگانیزم های موثر
مقدار و رنگ مایع زهکشی شده وابسته به نوع غذاهایی است که داخل آن ریخته اید. میوه ها و سبزی ها از غذاها مایع بیشتری خارج می سازند. رنگ مایع، وابسته به مواد داخل سطل بوکاشی، متغیر است. به اینکه مایع زیاد یا کم دارید تمرکز نکنید. مایع می تواند استفاده شود برای:
باغ
این مایع دارای مواد مغذی حاصل از مواد آلی غذایی و میکروارگانیزم های موثر زنده است. برای کوددهی به باغ موجود یا گیاهان خانه، 1 قاشق چایخوری را به 2 تا 3 لیتر آب افزوده و مستقیما به خاک بدهید. برای درختان و درختچه ها از 2 قاشق چای خوری در2 تا 3 لیتر آب استفاده کنید. مایع را مستقیما روی شاخ و برگ نپاشید.
برای خانه
مایع متمرکز را مستقیما در داخل زهکش های توالت و آشپزخانه، حمام یا سیستم سپتیک بریزید. میکروارگانیزم های موثر به ممانعت از تولید بو و عدم رشد جلبک کمک می کنند.
چطور از کمپوست میکروارگانیزم های موثر استفاده کنیم
در باغ های موجود
یک حفره یا ترانشه به عمق 20 تا 25 سانتیمتر حفر نمایید؛ مواد غذایی آلی تخمیر شده را افزوده و با مقداری خاک مخلوط نمایید. با خاک باقیمانده پوشش دهید. کمپوست تخمیر شده میکروارگانیزم های موثر در ابتدا اسیدی است، اما بعد از 7 الی 10 روز خنثی می شود. باکتری های خاک و کمپوست شروع به تجزیه غذا می کنند و بعد از حدود 2 تا 3 هفته تمام غذا تجزیه می شود.
گزینه ای که می توانید اضافه کنید این است که یک سطل بدون ته با در خوب را تا گردن در خاک حفر کنید. کمی خاک را با هر بسته یا توده کمپوست مخلوط کنید که در داخل سطل دفن شده قرار می دهید.
اطمینان حاصل نمایید که ریشه گیاهان در تماس مستقیم با کمپوست قرار نمی گیرد، زیرا ممکن است ریشه گیاهان، به ویژه اگر خیلی جوان باشند، سوزانیده گردد.
اطراف درختان
حفر سوراخ های عمیق با 25-30 سانتی متر عمق در فواصل 60 سانتی متر در اطراف خط آبیاری قطره ای درختان را در دستور کار قرار دهید. غذای تخمیر شده را در سوراخ های از قبل تهیه شده قراردهید. کمپوست گیاهان شما را با منبع غذایی عالی تغذیه نموده و خاک شما را با میکروب های مفید فراهم کننده تندرستی خوب گیاه تلقیح می نماید.
گام نهایی
در انتهای هر بسته(دور)، سطل را کلا با آب بشویید. در برابر آفتاب خشک نکنید، زیرا در ممکن است پیچ بخورد.
سوال: آیا می توانم از میکروارگانیزم های موثر بوکاشی( سطل حاوی میکروارگانیزم های موثر) در جای دیگر استفاده کنم؟
بله! اگر یک پرورش کرم دارید، یک مشت بوکاشی اضافه کنید و با کمک به شرایط قوطی خود، فعالیت کرم ها را بهبود ببخشید. ما امیدواریم از سیستم کمپوست سطلی میکروارگانیزم های موثر استفاده نموده و لذت ببرید. به خاطر شداشته باشید که با بیشتر استفاده کردن از کمپوست، شرایط بهتری برای محیط زیست و همچنین باغ و باغچه ایجاد خواهد شد.
سوال: از کجا می توانم سطل و بوکاشی بگیرم و چقدر برایم هزینه دارد؟
سطل کوچک و بزرگ بوکاشی میکروارگانیزم های موثر به ترتیب 4000 و 4500 دلار قیمت دارد و یک کیسه بوکاشی میکروارگانیزم های موثر دارای هزینه ای برابر با 700 دلار است. تخفیف در مورد سیستم EM اعمال می شود. این را می توان از دفاتر شورا رستگاری کرد.
This can be redeemed from Council Offices.

نقطه نظرات
سیستم خوب و استفاده آسان
گندیدگی خوب و بدون نشانه از چیزی که دفن شده است. توت فرنگی های کاشته شده در بالا.
مایع استفاده شده در سطل کمپوست و گیاهان گلدانی
فرآیند خوب و بدون بو
باغ جدید و خاک ضعیف که بعد از استفاده از بوکاشی دارای کرم است.
سیستم ساده و آسان برای خانم ها که کار را در دست بگیرند.
کمپوست مورد استفاده برای رشد درختان و برای رشد لوبیاها
دو هفته طول می کشد تا همه چیزهای دفن شده ناپدید شوند و فقط تی بگ ها و پوسته های تخم مرغ باقی می مانند.
بوکاشی را در باغ گل برای خیار و گوجه فرنگی استفاده کردم. عالی بود!
راحتی دوست داشتنی داشت. برای بازیافت، خوب است.
سریعا گندیده می شود و فقط پوسته بیرونی غله باقی می ماند.
ساده و تمیز. راه خوب برای تصفیه زایدات.
آسانتر از پرورش کرم. سرگرم کننده و چقدر سریع تا حد هوموس تجزیه می شود.
فوق العاده است و لازم نیست در آب و هوای سرد و گرم برای تهیه کمپوست از خانه خارج شویم.
بوکاشی از خودش مراقبت می کند. یک سیستم آسان
نکات بوکاشی
بوکاشی را با لایه خوب خاک دفن کنید. اطمینان حاصل نمایید که در معرض هوا قرار نگرفته است. حشرات و جانوران موذی جلب آن می شوند.
مرغ ها هم دوست دارند آن را حفاری نمایند.
از ظرف بستنی استفاده کنید؛ بوکاشی را در ته ظرف قرار دهید. وقتی با افزودن زائدات غذایی پر می شود، سطل را در رختشویخانه یا گاراژ قرار دهید؛ جایی که یک فضای مناسب دارد.
اگر می خواهید سیستم را در زمان طولانیتر ذخیره سازی نمایید، از کیسه پلاستیکی قوی استفاده کنید. یک لایه خوب از بوکاشی را داخل کیسه گذاشته و راس آن را با بوکاشی فرآیند شده پوشش دهید. دوباره با بوکاشی بیشتر پوشش دهید و درزگیری و آب بندی نمایید. وقتی باغ آماده می شود و شما فضای کافی برای کاشت و نشا دارید، این باید کاملا قابل استفاده باشد.
برای یک سیستم سریع و راحت- فقط یک چاله حفر کنید و یک مشت بوکاشی در ته بریزید. فقط خرده های آلی آشپزخانه را اضافه کنید و با پاشش بوکاشی، پوشش دهید. این زمان طولانیتر می برد، اما هنوز بطور کارآمدی کار می کند.

صفحه نخست

در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید سبوس کمپوست ساز خانگی بوکاشی نمایید.