5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 


هیجان بوکاشی(کد 0274)


من خیلی هیجان زده ام از اینکه سطل بوکاشی خود را دریافت کرده ام. من یکی را در مرکز باغ دیده بودم و از آن وقت یکی را می خواستم. البته من توقع داشتم که سطل ارتفاع بالا داشته و بسیاری از مشکلات من را حل نماید؛ سرعت بالای کمپوست سازی و توانایی پذیرش گستره زیادی از گروه های غذایی( شامل غذاهای پخته شده) و کاهش تعداد بارهایی که نیاز داشتم زائدات اشپزخانه را به سطل کمپوست باغی ببرم و فراهم کردن سطل یا ظرف کوچک آب بند که آشپزخانه را بدون بو و مگس نگه می دارد را می توان از جمله توقعات من بر شمرد. به عنوان جایزه، این سطل یک مایع متمرکز تولید می کند که برای تغذیه گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد و یا به عنوان تمیز کننده طبیعی برای سینک ها، زهکش ها و توالت ها عمل می کند.


درج شیر برای من تا حدی چالش برانگیز بود، زیرا من مجبور بودم جهت پیچاندن مهره در یک منطقه تنگ دست به جستجو زده و قادر شوم شیر را آزادانه از بیرون فشار بدهم. ولی دستورالعمل ها واضح بودند و نشان دادند چطور در هنگامی که پیچاندن خیلی سخت بود، کار شل کردن شیر را انجام دهم. همه چیزی که نیاز داشتم این بود که بعد از این کارها سینی زهکش را در کف سطل فرو نمایم.

IWAS P1 0274
من مقدار زیادی زائدات آشپزخانه داشتم که نیازمند کمپوست شدن بودند. پس تصمیم گرفتم کمی از آن را در زمانی که دستورالعمل گفته بود اضافه کرده و به سبوس اجازه دهم که هر لایه را پوشش بدهد.

IWAS P2 0274
به نظر می رسد که 4 لایه سبوس نخستین لایه را پوشش می دهد؛ هر چند من فکر می کنم دستورالعمل را غلط خوانده ام و باید قبل از اضافه کردن سبوس، اولین لایه را با بیلچه له می کردم. پس وقتی که من لایه بعدی زائدات آشپزخانه را اضافه کردم، از گسترده کردن و تخت کردن آن اطمینان حاصل نمودم. این زمان یک قاشق سبوس کافی بود و براحتی در سطح پاشیده شد.
شگفت زده شدم وقتی یاد گرفتم که همانند کمپوست ساز معمولی باغی تی بگ نباید اضافه شود. من فکر کردم این به خاطر این است که کیسه ها، خودشان، همیشه خوب کمپوست نمی شوند و ممکن است باعث گرفتگی شیر شوند. تی بگ ها معمولا از پلاستیکی به نام پلی پروپیلن ساخته شده اند که در فرآیند کمپوست از کاغذ دیرتر تجزیه می شود. هرچند آن ها برای کمپوست سازی بیرونی مناسب هستند و شما همیشه می توانید با پاره کردن و باز نمودن تی بگ ها سرعت فرآیند را ازدیاد ببخشید.

IWAS P3 0274
پس، من آماده بودم که بروم. در مدت دو هفته، سطل بوکاشی من از خرده های سبزی و میوه، دانه های قهوه حاصل از قهوه جوش فیلتردار، باقیمانده ها و پسماندهای پخته شده، خرده های نان، استخوان های کوچک جوجه و استخوان های ماهی پر شد. شگفت انگیزترین جنبه این بود که فرآیند بو نداشت و مگس های خیلی کمی در آشپزخانه پیدا شدند. من همچنین این واقعیت را دوست داشتم که بدون سفرهای متعدد به سطل کمپوست می توانستم کار کمپوست سازی را صورت دهم. هرچند، من بزودی متوجه شدم که چطور فضای من در آشپزخانه کوچک بود؛ زیرا ایده آل این بود که اولین سطل در فضایی بخوبی قابل دسترس قرار بگیرد و مایع آن روزانه تخلیه شود و دومین سطل در جایی در دسترس باشد که بتوان به آن زائدات و سبوس را اضافه نمود.

IWAS P4 0274
به مجردی که من سطل اول را پر کردم، شروع به کار روی سطل دوم نمودم. من سطل نخست را رها کردم تا تخمیر شود و امیدوار بودم بزودی مقداری مایع را تخلیه کنم تا به عنوان کود در باغ مورد استفاده قرار دهم. دو هفته طول کشید و نشانه ای از مایع نبود. پس من تصمیم گرفتم نوکی به محتویات سطل کمپوست باغی زده و دوباره شروع کنم.
سطل دوم خیلی بهتر کار کرد و پس از چند روز، شروع به تولید مقدار کمی از مایع روزانه نمود. من باور کردم که شیر به درستی در سطل اول فیت نشده است و بنابراین فقدان مایع بیش از هر چیز به دستورالعمل واضح ربط پیدا می کرد! من اکنون می توانم ببینم که شما نیاز دارید که در کار با واشرهای پلاستیکی شفاف شیر خیلی دقیق باشید. آن ها یکی به نظر می رسند، ولی در واقع دو تا واشر نازک هستند که نیاز دارند محکم فیت شوند تا موجب نشتی شیر نشوند. این امر در سطل دوم شروع به روی دادن نمود. این بار من به همسرم متوسل شدم و این او بود که اتصالات محکم شیرهای هر دو سطل را جفت و جور نمود.
من همچنان به اضافه کردن زائدات و یک لایه روزانه از اسبوس ادامه داده و مایع را تخلیه می کردم؛ با این حال با چند مسئله جزئی تر مواجه شدم. سطل درها بعد از چند بار استفاده آب بندی خود را از دست داد و من مجبور شدم یک تخته سنگین در بالا بگذارم تا فرار رایحه شیرین مشمئز کننده را کاهش دهم و اطمینان یابم که فرآیند تخمیر با ورود هوا متوقف نمی شود. بیلچه پلاستیکی مخصوص مسطح کردن محتویات هم شکست و مرا مجبور ساخت از قاشق بزرگ سرو به جای آن استفاده کنم. ولی، از جنبه مثبت، سطل کمپوست باغی من با اضافه کردن محتویات بوکاشی دارای عملکرد بهتری شده است. حجم محتویات کمپوست کننده در یک ماه تا نصف کاهش یافت و کمپوست تولیدی بسیار نرمتر از حالت معمول شد.

صفحه نخست

چنانچه مایل به خرید سطل یا سبوس کمپوست ساز خانگی بوکاشی هستید فرصت را از کف ندهید!