5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

نیاز به تامین کمپوست بیشتر!؟( کد 0463)
یک شکایت معمولی باغداران در این موقع سال که فقط مختص این موقع سال هم نیست این است: ما کمپوست بیشتر می خواهیم. وقتی از کمپوست در خاک باغ استفاده می کنید، آن را در پوشش جانبی گیاهان قلمرو به کار می گیرید و این ماده را در کاشت سبزیجات گلدانی مصرف می کنید و حتی برای ایجاد یک پوشش سبز سالم و مقاوم به آفت و زداینده علف های هرز در باغچه می پاشید، خب، می توانید به سرعت سراغ مقدار زیادی کمپوست بروید. شما نمی خواهید کم بگذارید. وقتی شما فضای زیادی در چشم اندازتان دارید که منتظر آماده سازی الحاقیه خاک آلی و غنی هستند و فقط مقدار محدودی ظرفیت تولید دارید؛ این کار خیلی هم سخت نیست.


تمام باغداران آلی ما سرد و گرم کار درست کردن کمپوست را چشیده اند. اما وقتی ما کمپوست تولید می کنیم، واقعا، چقدر موثر هستیم. من همیشه در مورد انواع و اقسام کمپوست سازها تابع "اجازه بده خودش اتفاق بیفتد" بوده و اعتقاد به حداقل کار در پایش، چرخاندن و اضافه کردن به توده ها داشته ام. در برنامه کمپوست سازی من، صبوری نقش مهمی ایفا کرده است. من از روش دو سطلی استفاده کرده ام که منحرف از روش سه سطلی است؛ چون اتاق من فضای کافی برای گذاشتن سطل سوم نداشت.
برگ ها منبع عمده کمپوست سازی هستند که در پاییز جمع آوری می شوند و عموما تا پاییز آینده آماده کمپوست سازی می شوند؛ همراه با افزودن هرس های چمن بهاره و دیگر منابع نیتروژن سبز. ولی اغلب، قبل از اینکه کامل شوند، آنها چند ماه دیگر را در سطل زباله دوم می گذرانند. با آمدن زمستان، من به ندرت کمپوست باقیمانده کافی حاصل از سال پیش داشتم که نیازهای بهاره مر تامین نماید.
از یک نقطه نظر، من باور داشتم که نیاز به یک کمپوست ساز کارآمدتر داشتم که کمپوست بیشتری تولید کند. من مجبور بودم زمان تبدیل سریعتری داشته باشم و ظرفیت کمپوست سازی بیشتر. در آن موقع تصمیم به استفاده از کمپوست ساز معلق پیدا کردم. خیلی طول نکشید که زمان کمپوست سازی من از 2 سال به 2 تا چند ماه کاهش یابد.
While the quantities weren’t great — even my relatively large tumbler turned out something less than roughly 10 cubic feet of compost a couple, three times a year — the fact that I was turning out compost more frequently served to increase compost productivity.
در استفاده از کمپوست ساز معلق مزیت دیگری هم موجود بود. من شروع به توجه بیشتر به جزییات کمپوست سازی نمودم. برای کار در کارآمدی پیک، یک کمپوست ساز معلق نیاز به نسبت کامل محتویات سبز و قهوه ای، نیتروژن و کربن دارد. آن همچنین نیاز به یک سهمیه طلایی رطوبت دارد؛ نه خیلی زیاد، نه خیلی کم، اما دقیق و درست، و همچنین چرخاندن مکرر؛ بگو یک بار در هفته تا محتویات را دارای اختلاط خوب و در حال پخت نگه دارد. این امر باعث شد که من به توده های کمپوست خود دقیقتر توجه نمایم. آیا من بین سبزها و قهوه ای ها تعادل خوبی ایجاد کرده بودم؟ ایا رطوبت توده ها در حد کافی بود؟ آیا من آن ها را به اندازه رسانیدن به درجه حرارت پیک می چرخاندم؛ تقریبا هر 3 تا 5 هفته در طی فصل رشد تا اطمینان حاصل شود که توزیع مواد و اکسیژن کافی وجود دارد؟
به حداکثر رسانیدن تولید کمپوست نیاز به فراهم ساختن شرایط ایده آل و منبع مناسب مواد سبز و قهوه ای دارد. اینجا بعضی چیزها هستند که ما از تجربه آموخته ایم و از دیگر منابع جمع کرده ایم تا به ما کمک کنند در حد امکان کمپوست هر چه بیشتری تولید نماییم. شک نکنید که فهرست ما ناکامل است و برخی فرضیات که می توانند کمک بزرگی کنند را نادیده گرفته اند. آن، همانجایی که شما از آن می آیید هست.( وابسته به محل تولید کمپوست شما دارد) به ما اجازه دهید بدانیم چطور تولید کمپوست شما می تواند حداکثر گردد:
1- توده های کمپوست خود را به اندازه کافی بزرگ درست کنید. با بزرگتر شدن سطل، حرارت بیشتری هم تولید خواهد شد. توده های بزرگتر، رطوبت را بهتر نگه می دارند. یک حوزه 4 فوت در 4 فوت اندازه خوبی دارد. کوچکترها کار می کنند، ولی این یک حالت است که در آن بزرگتر، قطعا، بهتر کار می کند. البته، این مشکل دیگری ایجاد می کند…. شما می توانید مواد خام کافی پیدا کنید تا توده کمپوست بزرگ خود را پر کنید؟
2- موقع تامین مواد برای توده تان خلاق باشید. شما نیاز به مواد کربنی، قهوه ای، خیلی بیشتری نسبت به مواد نیتروژنی سبز دارید.( اغلب توصیه گرهای کمپوست یک نسبت به بزرگی 30 به 1 را پیشنهاد می کنند) مقوای قهوه ای ریز ریز شده یک الحاقیه فوق العاده است.( ما خیلی مشتاق کمپوست سازی کاغذ سفید یا روزنامه نیستیم؛ زیرا آن ها ممکن است سکونتگاه سفید کننده یا دیگر مواد نامطلوب باشند. کاغذ روزنامه یا کاغذ کاهی چاپ نشده هم خوب است.)
عدل های قدیمی محفوظ بوریا، یک راه خوب برای افزودن مواد قهوه ای است.( یونجه شامل تخم علف هرز است و اغلب توده های کمپوست به اندازه کافی گرم نمی شوند تا به مجرد اینکه کمپوست در سطح باغ پخش می شود از جوانه زدن جلوگیری نمایند) چوب های ریز ریز شده و آت آشغال های هرس هم مادامی که ریز ریز شده اند خوب هستند. آن ها در توده فضای هوا هم ایجاد می کنند( زیر و هوادهی را ببینید) که فرآیند تجزیه را سرعت می بخشد( کمپوست سازی نیاز به اکسیژن دارد)
3- استفاده از زائدات طویله، تمیز کاری مرغدانی و مواد بسترسازی را در کمپوست مد نظر قرار دهید. بهترین کمپوستی که درست کرده ام مربوط به وقتی بود که منبع آماده ای از بستر بوریای آلوده به مدفوع و غنی از ادرار آغل های بز را در اختیار داشتم. اگر به اندازه کافی خوش اقبال بوده و منبعی از بوریای اصطبل و طویله داشته باشید، واقعا، یک کمپوست ساز مقدس خواهید بود. شما احتمالا باید مواد قهوه ای بیشتری اضافه کنید تا کمپوستتان کودهای غنی از نیتروژن را با بوریای اصطبل متعادل نماید. با این حال خود تمیز کاری، بسته به اینکه چه تعداد حیوان دارید و فواصل بین تمیز کاری ها چیست، می تواند بخوبی شما را نزدیک به حالت تعادل قرار دهد. چند هشدار: فضولات اسبی تخم علف هرزهایی را حمل می کنند که می توانند در فرآیند کمپوست سازی زنده بمانند؛ فضولات داغ از قبیل مدفوع جوجه و خوک، نیاز به زمان کمپوست سازی مازاد دارند تا به علت نیتروژن خیلی زیاد گیاهان باغی شما را نسوزانند. فضولات بز مخلوط شده با بوریا ترجیح داده می شود؛ نه خیلی داغ است و نه تخم علف های هرز اساسی را حمل می کند.
4- توده را مرطوب نگه دارید. هیچ چیزی به اندازه یک توده خشک فرآیند کمپوست سازی را آرام نمی کند. لایه های محتویات را به مجرد ساخت توده آبیاری کنید و آن را بین چرخاندن مرطوب نگه دارید( البته نه خیلی)
5- هوادهی کنید. چوب های خرد شده و دیگر آشغال ها را فراهم کنید تا فضای هوا در داخل توده ایجاد کنند. این امر سرعت واکنش را زیاد می کند. کاغذ و مقوای مچاله شده هم کمک کننده هستند. این یک دلیل است که باعث می شود توده را بچرخانید: تزریق هوای بیشتر و کمک به ایجاد فضاهایی بیشتر در آن.
6- از یک ترمومتر کمپوست برای پایش حرارت توده استفاده کنید. پایش درجه حرارت نشان می دهد که آیا هر چیزی درست است. آن، همچنین به شما نشان می دهد که آیا به درجه حرارتی رسیده اید که در آن بذر علف های هرز تخریب شوند.( خوش اقبال خواهید بود!)
اگر مایل به سفارش کمپوست ساز "حیاط خلوت" یا "پاسیو" هستید با ما تماس بگیرید(09122039437)
7- از برداشت کمپوست اولیه هراس نداشته باشید. تمام محتویات توده شما در یک زمان تجزیه نمی شوند. ترکه های خرد شده و دیگر مواد خشک از قبیل خاشاک های چوب و ساقه های ذرت با کمک به هوادهی، کمک به توسعه سریع کمپوست می کنند؛ اما ممکن است خودشان کاملا تجزیه نشوند. برای کامل شدن آن ها منتظر نمانید. برای جداسازی کمپوستی که ترد است و آمادگی استفاده در باغ را دارد، از دیگر مواد، از سرند استفاده کنید. ان ها را به توده بعدی برگردانید.
با یک فکر به این فهرست پیشنهادی برگردید: تمام توصیه ها نیاز به توجه بیشتر و کار بیشتر دارند. ممکن است نیاز به کمپوست بیشتر نداشته باشید. خوش شانس هستید. اما گر نیاز دارید، به خاطر داشته باشید: هر کوششی برای ساخت کمپوست سریعتر و کارآمدتر ارزشش را دارد!