چاپ

چطور کمپوست داغ بسازیم؟( کد 0466)
عناصر و آیتم های مربوطه
گام 1- مواد سبز و قهوه ای را مخلوط کنید.
برای درست کردن توده داغ خودتان، منتظر بمانید تا مواد کافی برای درست کردن توده به عمق حداقل 3 فوت فراهم گردد. شما قصد خواهید کرد که آیتم هاس سبز مرطوب با مواد قهوه ای خشک خودتان را مخلوط نمایید. مواد قهوه ای شامل مواد گیاهی خشک، برگ های پاییزی، شاخه های خرد شده درختان، مقوا یا روزنامه، یونجه یا بوریا و تراشه های چوب، که کربن اضافه می کنند، هستند. مواد سبز شامل خرده های آشپزی، دانه های قهوه، کود حیوانی( نه مال سگ و گربه)، گیاهان تازه و هرس های چمن هستند که نیتروژن اضافه می کنند. برای بهترین نتایج، ساختار توده کمپوست خود را با اختلاط سه قسمت قهوه ای و یک قسمت سبز آغاز کنید. اگر توده کمپوست شما بسیار مرطوب و بودار به نظر برسد، آیتم های قهوه ای بیشتر اضافه کرده و یا هوادهی نمایید. اگر هم فوق العاده قهوه ای و خشک به نظر می رسد، آیتم های سبز و آب اضافه کنید تا آن را تا اندازه ای مرطوب نمایید.

HOW P1 0466
گام 2- توده را آبیاری کنید.
توده را مرتبا آب پاشی نمایید تا قوام یک اسفنج نمناک را پیدا کند. خیلی آب اضافه نکنید، وگرنه، میکروارگانیزم های توده خیس و غرقاب می گردند. اگر این اتفاق بیفتد، توده شما در عوض تولید کمپوست خواهد گندید. درجه حرارت توده را با یک ترمومتر کمپوست(آن 19 دلار قیمت دارد) پایش کنید تا مطمئن شوید که مواد بخوبی تجزیه می شوند.یا، به سادگی، دستتان را به وسط توده فرو کنید. توده کمپوست شما باید بهتان احساس گرما بدهد.

HOW P2 0466
گام 3- توده را به هم بزنید
در طی فصل رشد، باید با چرخاندن یکبار در هفته آن با چنگک باغبانی( به قیمت 37 دلار) توده را هوادهی نمایید. بهترین زمان چرخاندن کمپوست زمانی است که در مرکز توده احساس گرما می کنید یا با ترمومتر کمپوست درجه حرارت 130 تا 150 درجه فارنهایت را قرائت می نمایید. اختلاط توده به پخت سریعتر کمک می کند و مانع از تولید بو می گردد.
Stirring up the pile will help it cook faster and prevents material from becoming matted down and developing an odor.
در این نقطه، لایه ها با هدف ایجاد مقادیر معادل مواد سبز و قهوه ای در سراسر توده مورد عمل قرار می گیرند. پس، اختلاط را سراسری انجام دهید.
نکته تست باغ: علاوه بر هوادهی مکرر، خرد کردن و ریز کردن مواد خام به اندازه های کوچکتر، فرآیند کمپوست سازی را سرعت می بخشد.

HOW P3 0466
گام 4- تغذیه باغ
وقتی کمپوست حرارت بیشتری را از دست نمی دهد و خشک، قهوه ای و ترد می شود؛ کاملا پخته شده و آمادگی مصرف در باغ را دارد. در شروع هر فصل گلکاری، حدود 4 تا 6 اینچ کمپوست را به بسترهای گل های خود در گلدان ها اضافه کنید.
بعضی از باغبان ها وفق دانسته های خود چای کمپوست را با کمپوست نهایی مخلوط می کنند. این شامل این است که به کمپوست کاملا تشکیل شده اجازه دهیم برای چند روز به داخل آب کاملا نشت کند. سپس آن را مخلوط می کنیم تا به عنوان کود مایع ساخته شده در خانه مورد استفاده قرار گیرد.

HOW P4 0466
هر باغداری متفاوت از دیگری است. پس، شما تصمبم می گیرید که وفق نحوه زندگی، از روش کمپوست سازی خاصی استفاده نمایید. خوشبختانه، بی توجه به مسیری که انتخاب می کنید، کمپوست بطور قابل ملاحظه ای آسان درست می شود و دوستدار محیط زیست است. به علاوه، آن باغ شما را متاثر از خود می کند. با کمی خرده های آشپزی و مقداری صبر، شما خوشحال ترین باغ ممکن را خواهید داشت.