5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

چرا من نیاز به بستر برای جعبه کرمی دارم؟(کد 0474)
نمی توانم فقط با خرده های غذا به کرم ها غذا بدهم؟
سوال: چرا من نیاز به بستر برای جعبه کرمی دارم؟ آیا خوب نیست که فقط با خرده های غذا کرم ها را تغذیه کنم؟


جواب: بستر، که می تواند از کاغذ ریز ریز شده، لیف نارگیل، کود حیوانی عمل آوری شده، برگ خشک تشکیل شده باشد مطلقا برای جعبه کرم مورد نیاز است. فراهم کردن بستر برای وول خورنده های کاری شما دارای چندین منفعت است:
بستر یک محیط نرم و سبک برای کرم ها فراهم می کند تا حرکت کنند. این کار کمک می کند که جریان هوا از میان بستر و سیستم ورمی کمپوست عبور نماید. بستر همچنین باید یک مقداری مرطوب باشد( رطوبتی هم اندازه اسفنج خیس چلانده شده) که کمک به نگهداری محیط مرطوب می کند که کرم های شما برای بقا به آن نیاز دارند.

why p 0474
بسیاری از خرده های میوه و سبزی در هنگام تجزیه، اسیدی می شوند که می تواند برای سلامتی کرم ها نتایج منفی همانند مسمومیت پروتئینی داشته باشد. این مسمومیت، " string pearls" یا محصول ترش هم نامیده می شود. یک لایه سخاوتمندانه از بستر به همراه مقداری پوست تخم مرغ شکسته ریز کمک به بافری شدن پی اچ نموده و از بروز شرایط اسیدی جلوگیری می کند.
خود خرده های سبزی و میوه در حین تجزیه فاسد می شوند و ایجاد گل و لای لزج می کنند. نه فقط این امر جریان هوا را محدود می کند، بلکه موجب ایجاد بوی گند هم می شود. یک لایه از بستر جذب خواهد کرد و با زائدات آشپزی در حال تجزیه مخلوط خواهد شد و حرکت هوا را نگه می دارد و منجر به ایجاد بوی خاکی می گردد.
میوه ها و سبزیجات گندیده ممکن است برای ما بوی مطلوب نداشته باشند، اما این بو برای اغلب آفات جعبه کرمی، مگس های میوه وسوسه انگیز است. با فراهم کردن مقدار زیادی بستر برای جعبه شما و دفن همیشگی زائدات غذایی در زیر یک لایه از بستر، شما می توانید احتمال هجوم یک بالدار را محدود نمایید.
اگر "ریگلی رنچ"، "کرم های کن او" یا جعبه کرمی چند لایه مشابه دارید، باید کرم ها، بستر و زائدات غذایی را در لایه های بالاتر جعبه کرمتان بگذارید که باید در آن ها سوراخ هایی باشد و لایه صلب پایینی جعبه کرمتان را خالی بگذارید. این باعث می شود که رطوبت اضافی لایه های بالاتر شامل کرم ها به لایه پایینی صلب چکه کند. این مایع که لی کیت نام دارد می تواند زهکشی شده و فقط برای حاصلخیزی و باروری گیاهان غیر خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.