5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

ورمی کمپوست: مواد و ساختار( کد 0477)
لطفا توجه کنید که این راهنما اساسا برای کمپوست سازی آشپزی خانگی تهیه شده است و لذا نسبت به احتمالاتی از قبیل بوریا و کود اسبی، بر موادی همانند روزنامه و زائدات غذایی تاکید دارد. اگر سوالی در باره دیگر استراتژی های کمپوست سازی دارید، لطفا در تماس با ما راحت باشید


مواد آغاز گر(استارتر)

ver P1 0477
یک جعبه کرمی، می تواند خریداری شده و یا با استفاده از مواد ارزان قیمت و قابل دسترس، وفق دستورالعمل ها، ساخته شود( می توانید سفارش ساخت را به ما بدهید) چندین نوع جعبه کرمی وجود دارد و نوعی که انتخاب می کنید تا اندازه ای روی مراقبت شما از کرم اثر می گذارد. بطور عمومی، جعبه های پلاستیکی در هنگام قرار گیری در برابر نور مستقیم خورشید مستعد گرم شدن بیش از حد بیشتری هستند، اما آن ها در قیاس با جعبه های چوبی آب بیشتری هم نگه می دارند.
برای اجازه دادن به زهکشی، قرار دادن دو جعبه روی هم مهم است. پس، استفاده از دو جعبه را نسبت به استفاده یک جعبه مد نظر قرار دهید( البته سفارش تک جعبه ای ها برای شما ارزانتر تمام می شود؛ بهداشت محیط دم دستی)
روزنامه ریز ریز شده
در هنگام خشک و پفی بودن؛ روزنامه ریز ریز شده کافی است تا دو سوم جعبه را پر کند. اگر دوست دارید از نوع دیگری از مواد همانند مقوای ریز ریز شده، بوریا، برگ خشک و غیره برای بستر استفاده کنید، کافی است در نظر آورید که بستر برای بر آورده کردن چند منظور مورد استفاده قرار می گیرد: 1- منبع کربنی را فراهم می آورد. 2- حجم ایجاد می کند و کمک به نگهداری مواد غذایی از انتقال بالا به پایین و بلوکه شدن جریان هوا می نماید . 3- مازاد رطوبت را جذب می کند. بوریا می تواند کربن فراهم کند و می تواند توده ایجاد کند، اما رطوبت خیلی بالا جذب نمی کند؛ در حالی که مقوا خیلی خوب توده نمی گیرد. روزنامه هر سه نیاز را بر آورده می سازد. اگر از روزنامه استفاده نمی کنید، از مخلوطی از دیگر مواد که همه نیازها را برآورده می کنند استفاده نمایید.
آغاز گر کمپوست
مواد آلی اضافی اختیاری است، اما می تواند وقتی یک جعبه جدید درست می شود خیلی مفید باشد. این امر میکروارگانیزم های مناسب به سیستم می دهد. یک کم کمپوست نزدیک به نهایی از یک جعبه سالم دیگر می تواند یک جمعیت میکروبی آغازگر( استارتر) تولید کند که سریعتر از میکروب های جدید تولید مثل کرده و تکثیر می شوند.
A bit of near-finished compost from another (healthy) bin can provide a starter microbe population that will reproduce faster than new microbes that must colonize the bin from scratch.

اگر بعد از برداشت آغازگر مجدد یک جعبه کمپوست هستید، یک مقدار کم کمپوست برداشتی را در جعبه نگهدارید تا کمک به سادگی جا به جایی کرده و جمعیت میکروبی را پایدار نگه دارد. بعضی از کیت های جعبه های کمپوست شامل موادی همانند لیف برای بستر سازی هستند. این خوب کار می کند، اما احتمالا بهترین کار این است که با بستر اولیه همانند روزنامه مخلوط شوند.
زائدات غذایی

ver P2 0477
زائدات غذایی باید شامل خرده های سبزی و میوه و یا دانه های قهوه باشند. آیتم های اسیدی یا کاری همانند مرکبات، پیازها، فلفل های داغ نباید مورد استفاده قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که بدن کرم اساسا یک غشا موکوسی بزرگ است و هر چیزی که چشمان شما را بسوزاند، برای کرم ها فوق العاده دردناک خواهد بود. بعضی از مردم کرم ها را با نان، لوبیا یا برنج تغذیه می کنند. آن ها باید بدانند این آیتم ها تخمیر شده و یا با ایجاد کپک سنگین، احتمالا، کرم ها را حسابی به دردسر می اندازند. گوشت، لبنیات و روغن هم باید کاملا دور از جعبه نگهداری شود، زیرا آن ها سبب تولید بو شده و آفات را جذب می کنند.
کرم ها

ver P3 0477
کرم ها باید وول خورنده های قرمز یا آیزنیا فوئتیدا باشند. بعضی از مردم از وول خورنده های شب یا کرم های آبی استفاده می کنند، اما وول خورنده های قرمز، استاندارد کمپوست سازی هستند. این کرم ها در حالی که هنوز بسیار مولد و بارور هستند، می توانند محدوده وسیعی از شرایط را تحمل نمایند. شما باید دارای 1000 کرم یا یک پوند در ازای هر فوت مربع از فضای جعبه باشید. شما می توانید کرم ها را از غذا و بذر ایسلند، گلخانه هیلینگ گراندز، مزرعه کرمی عمو جیم، بسیاری از مغازه های باغبانی و ابزارآلات خریداری نمایید.
ساختار
1- اگر ممکن است، شما باید سعی کنید جعبه خود را دو روز قبل از اضافه کردن کرم ها درست کنید. این به سطح رطوبت اجازه می دهد که به تعادل برسد و به زائدات غذایی اجازه می دهد که آغاز به تجزیه نمایند. کرم ها حقیقتا غذای تازه را نمی خورند و ترجیح داده می شود میکروب هایی تغذیه شوند که با تجزیه خرده های غذا رشد و نمو می کنند.
2- کف جعبه خود را با یک لایه از روزنامه ریز ریز شده پوشش دهید. آن را با دست مخلوط کنید تا نسبتا نرم شود.( آن با آب و غذا فشرده خواهد شد. this is fine for the most part)
بهترین حالت این خواهد بود که کاغذ خود را از پیش مرطوب نمایید.
3- زائدات غذایی را اضافه کنید. به سبکی شروع کنید؛ حدود 1 پوند غذا به ازای یک پوند کرم. در ورود به سیستم جدید، کرم ها ممکن است یکی دو روزی را در شوک بگذرانند و شما نباید بخواهید آن ها را بیش از حد تغذیه نمایید. برای این اولین تغذیه، شما می توانید غذا را در یک لایه نسبتا یک دست در سراسر جعبه توزیع نمایید.
4- زاندات غذایی را با یک لایه جدید از روزنامه خشک ریز ریز شده پوشش دهید. دوباره، نرمی روزنامه را بهتر از کمپکت و فشرده شدن آن بدانید.
5- اگر ممکن است، به جعبه اجازه دهید یکی دو روز قبل از اضافه شدن کرم ها استراحت نماید. جعبه را چک کرده و مطمئن شوید که رطوبت حاصل از غذا به کاغذ پخش شده است؛ طوری که هر چیزی مختصرا مرطوب است و استخری از مایعات ایجاد نشده است. اگر نمی توانید قبل از اضافه کردن کرم ها منتظر بمانید و یا اگر بستر کاغذی خشک است، به دقت مقدار کمی آب اضافه کنید و جعبه را مخلوط کنید تا تمام مواد مرطوب گردند. اگر مایع زهکشی نمی شود و یا در استخر تجمع می کند، راهنمای رفع مشکل را در یابید.
6- برگردید به لایه بالای کاغذ، کرم ها و هر بستر آلی را اضافه کنید( لیف، هر ماده که کرم های شما با آن آمده اند یا فضله های قدیمی کرم) و مجددا با لایه جدید روزنامه پوشش دهید.
7- جعبه را ببندید و آن را در جایی با دمای 50 تا 80 درجه بگذارید و در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید.
8- ممکن است در شب اول یک چراغ قوه یا لامپ میز تحریر را نزدیک جعبه کرم روشن کنید. یکی دو روزی طول می کشد تا کرم ها به خانه جدیدشان عادت کنند و در این مدت ممکن است سعی کنند فرار نمایند. با این حال، شدت نوری که دوست ندارند آن ها را سر جایشان می نشاند.!
همه ساختار همین است! سپس، تغذیه و نگهداری را ببینید و یاد بگیرید که چطور جعبه کرم ها را در چند ماه بعدی مدیریت کنید.