چاپ

ایا سطل کمپوست باید ته داشته باشد؟( کد 0482)


اگر ساختار سطل کمپوست خود را با خراشیدن درست می کنید، معمولا نیاز به اضافه کردن ته به آن ندارید. یک کف جامد در سطل کمپوست باعث می شود کمپوست نهایی تا اندازه ای راحت تر برداشته شود. اما شما می توانید کمپوست نهایی را از توده مستقیما واقعا شده روی خاک هم بیرون بکشید. البته این کار ممکن است نیاز به خم شدن یا زانو زدن داشته باشد.


مردم همچنین سوال می کنند که چه در ته سطل کمپوست بگذارم؟
اگر سطل کمپوست خود را روی بتن، آسفالت یا سنگفرش پاسیو می گذارید، اطمینان داشته باشید که یک لایه کاغذ یا ترکه یا کمپوست موجود در کف گذاشته اید تا کرم ها و دیگر موجودات بتوانند تشکیل کلنی دهند.
جدا از مورد بالا، آیا سطل های کمپوست نیاز دارند که در خاک باشند؟ مکان ایده ال سطل کمپوست شما در یک نقطه بطور معقول آفتابی در خاک لخت است. دلیل اینکه شما باید سطل خود را در خاک قرار دهید این است که این امر دسترسی میکروب های مفید و حشرات به مواد در حال پوسیدگی را خیلی آسان می سازد. این امر همچنین، اجازه هوادهی و زهکشی بهتر را می دهد که هر دو برای کمپوست سازی موفق مهم هستند.
همچنین پرسیده شده که آیا سطل کمپوست باید سوراخ هایی در ته داشته باشد؟
با استفاده از درل، سوراخ هایی در سراسر در، ته و جوانب سطل زباله ایجاد کنید. سطل زباله تبدیل شده به سطل کمپوست ما دارای 20 تا 25 سوراخ است.( یا فقط چند سوراخ بیشتر در ته ایجاد کنید) این اساس به کمپوست اجازه زهکشی می دهد، که چمن های زیرین را هم ذخیره می نماید.
سطل کمپوست باید در آفتاب یا سایه باشد؟
شما می توانید توده کمپوست خود را در آفتاب یا سایه بگذارید، اما قرار دادن درآفتاب، فرآیند کمپوست سازی را تسریع می کند. آفتاب کمک به افزایش درجه حرارت می کند. پس، باکتری ها و قارچ ها سریعتر کار می کنند. این به این معنی نیز هست که توده شما سریعتر خشک می شود؛ به ویژه در آب و هوایی جنوبی گرم.
آیا من باید کرم ها را در جعبه کمپوست بگذارم؟
شما نیاز ندارید که کرم ها را به توده کمپوست اضافه کنید. کمپوست سازی بیرونی با و بدون کمک کرم های خاکی صورت می گیرد. کرم ها معمولا راه خود را بطرف توده کمپوست پیدا می کنند.
چطور مبتدی ها می توانند کمپوست درست کنند؟
کار را با 4 اینچ بوریا، یونجه، ترکه یا شاخه در کف سطل آغاز کنید. سپس، 4 اینچ مواد قهوه ای اضافه کنید، بعد یک لایه نازک از کمپوست نهایی یا خاک خوب باغ. آن هم یک لایه است. بعد 4 اینچ مواد سبز را در یک لایه اضافه کنید و روی آن یک لایه نازک از کمپوست یا خاک بریزید.
آیا لجن برای سطل کمپوست خوب است؟
لجن ها سطل های کمپوست را بسیار دوست دارند و یک زمین مساعد زاد و ولد برای آن ها فراهم می آورند. لجن ها بخشی از فرآیند تولید کمپوست هستند. بخشی از تجزیه مواد توسط آن ها انجام می شود. بسباری از مردم حقیقتا لجن هایی که در باغ پیدا می شوند را روی توده/ سطل کمپوست می ریزند، زیرا آن ها در آنجا مفید هستند.
چقدر باید کمپوست خود را بچرخانم؟
اینکه چقدر باید کمپوست را چرخاند به عواملی از قبیل اندازه توده، نسبت سبز به قهوه ای و مقدار رطوبت توده بستگی دارد. گفته شده است که، وفق یک قانون سر انگشتی،کمپوست ساز چرخان هر 3 تا 4 روز یکبار چرخانده می شود و توده کمپوست هر 3 تا 7 روز یکبار.
چقدر طول می کشد تا هرس های چمن تجزیه شود؟
چه چیزی است که تجزیه هرس های چمن و برگ ها را سریعتر می سازد؟ برگ های حیاط ممکن است در مدت زمانی حدودا 2 ساله تجزیه شوند.
چه را نباید کمپوست نمود؟
آنچه که کمپوست نمی شود و چرا: گوشت، ماهی، تخم مرغ و زائدات ماکیان( مشکلات بو و آفات)، محصولات لبنی( مشکلات بو و آفات)، پیه، چربی، گوشت خوک و روغن( مشکلات بو و آفات)، خاکستر زغال یا زغال سنگ( شامل مواد مضر برای گیاهان)، گیاهان بیمار یا حشره دار(حشرات یا امراض ممکن است گسترش یابند)
آیا سطل کمپوست بو دارد؟
یک توده خوب متعادل شده کمپوست نباید بوی بد بدهد. کمپوست باید بوی خاک بدهد و اگر نه؛ یک چیز غلطی وجود دارد. در چنین حالتی، توده کمپوست بطور مناسب حرارت ندیده است و مواد آلی خوب تجزیه نشده اند. استثنا فقط مربوط به وقتی است که در توده، کود حیوانی مورد استفاده قرار گرفته باشد.
به سطل کمپوست آب اضافه کنم؟
محتویات کمپوست ساز باید به اندازه اسفنج چلانده شده مرطوب باشند. اگر محتویات فوق العاده خشک باشند، زمان عمل آوری کمپوست بسیار طولانی خواهد بود و اگر آن ها بسیار تر باشند، محتویات ممکن است شروع به بو گرفتن نمایند. اگر توده کاهش اندازه ندهد یا تولید حرارت نکند، کمپوست ممکن است نیازمند کمک کننده باشد. اگر توده خشک باشد، آب اضافه کرده و کلا مخلوط کنید. برای فروش، آیتم های از پیش مورد علاقه را چک کنید.
آیا سطل های کمپوست جونده ها را جلب می کنند؟
جونده ها به سطل های کمپوست و توده ها به عنوان منبع غذا، پناهگاه و جای گرم خشک برای آشیانه سازی جلب می شوند.
چرا در کمپوست من کرم وجود ندارد؟
در توده، کرم یا حشره وجود ندارد. اگر شما با چنگال عمل زیر و رو کردن و چرخاندن را انجام داده باشید، یک کمپوست تندرست مقدار فراوانی مایت، کرم و میسلیوم قابل رویت دارد. اگر سطل کمپوست شما تازه است و کمپوست دم دست دیگری ندارد، زمان بیشتری طول می کشد تا این میکروارگانیزم ها در داخل آن حرکت نمایند.
زیر یک سطل کمپوست چه می گذارید؟
گروه درستی از چیزهای خوب جهت کمپوست شدن که می توانید در سطل قرار دهید عبارتند از: پوست سبزیجات، زائدات میوه، تی بگ ها، هرس های گیاهی و برش های چمن. این ها سریع تجزیه می شوند و نیتروژن و رطوبت کافی فراهم می کنند. چیزهایی از قبیل جعبه های مقوایی تخم مرغ، کاغذهای مچاله شده و برگ های ریخته پاییزی هم خوب هستند.
چقدر طول می کشد تا کمپوست در سطل تشکیل شود؟
تقریبا 3 ماه
آیا کمپوست را در سطل کوچک هم می توان تولید کرد؟
سوراخ ها اجازه خروج رطوبت را می دهند و سطل های پنج گالنی، حتی وقتی پر باشند، به اندازه کافی سبک هستند و شما می توانید براحتی آن ها را بچرخانید و تکان دهید تا فرآیند کمپوست سازی سریعتر اتفاق بیفتد. در سفت مانع از جلب حشرات می گردد. اگر سطل شما با مخلوطی از زائدات غذایی و زباله های سبز پر شود، کمپوست در مدت زمان 6 هفته ای کامل خواهد شد.
آیا می توانید سبزیجات فاسد را در کمپوست بگذارید؟
یک سیب کبود، یک کیسه کاهوی لجنی و یا یک جعبه سیب زمینی کپکی؛ همگی، به عنوان مواد در حال گندیدگی طبقه بندی می شوند؛ اما هر کدام از آن ها عوامل منحصر به فردی هستند که تعیین می کنند آیا و چطور باید به یک توده کمپوست اضافه شوند. کمپوست سازی میوه ها و سبزیجات در حال فساد: عموما، میوه ها و سبزیجات در حال فساد جهت کمپوست سازی و قرار گرفتن در توده کمپوست، ایمن و سالم در نظر گرفته می شوند.

نکته: جهت سفارش خرید سطل کمپوست ته دار با ما تماس بگیرید!