نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کنترل جلبک در برکه شما(کد 0289)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


جلبک ها گیاهان بدوی هستند که برگ، ساقه یا ریشه واقعی ندارند و توسط اسپور، تقسیم سلولی و تکه تکه شدن تولید مثل می کنند. آن ها با استفاده از مواد مازاد مغذی آب توسعه می یابند و نیاز به نور خورشید دارند تا رشد نمایند.
چندین نوع جلبک وجود دارند که اغلب برکه ها را دچار دردسر می کنند: جلبک هایی که در کف و کناره برکه رشد می کنند و جلبک هایی که شبیه موی سبز یا پلانکتون هستند و یا سیانوباکتریا که آب برکه شما را سبز و همانند سوپ نخود فرنگی می کند.
پلانکتون احتمالا عمومی ترین نوع جلبکی است که در برکه ها و دریاچه ها یافت می شود. پلانکتون اساسا نیاز به دو چیز دارد تا رشد کند: نور و مواد مغذی. نور بطور طبیعی از خورشید می آید و مواد مغذی ماحصل محصولات جانبی زائدات ماهی، برگ های مرده و غذای ماهی در حال فساد( اطمینان حاصل نمایید که غذای بیش از حد به ماهی نداده اید)، گیاهان آبزی و علف هرزهای در حال فساد و مواد شیمیایی و کودهایی که به داخل برکه نفوذ کرده اند است. اغلب برکه ها حداقل یکی، اگر هم همه مواد معذی فهرست شده در بالا را نداشته باشند، از موادی که ذکر خیرشان رفت را دارا هستند.
خط نخست دفاع در کاهش جلبک برکه، حفاظت برکه شما از مواد مغذی سطحی است. با اجازه دادن به ۱ تا ۳ متر خط ساحلی طبیعی برای رشد در اطراف برکه، مواد مغذی سطحی ورودی به آب را به دام می اندازیم. این برای کاهش فسفری که در شکوفایی جلبک سبز آبی و دیگر اشکال رشد جلبکی سهیم است، مفید می باشد.

con p1 0289
نور خورشید و آب و هوای گرم رشد جلبکی را تسریع می کنند. نور خورشید می تواند توسط فراهم کردن سایه برای برکه شما از طریق گیاهان ابزی همانند نیلوفرها و یا از جزایر شناور که آن ها هم می توانند نور خورشید را بلوکه کنند کاهش یابد.
رنگ برکه و دریاچه که به برکه شما اضافه می شود، مقداری از نور خورشید ورودی به آب را بلوکه می کند؛ همین نور است که به گیاهان و جلبک های شما می رسد. آب برکه به رنگ آبی یا مشکی طبیعی تبدیل می شود که برای ماهی، شنا و ... ایمن است.
اختیار دیگر برای کاهش مواد مغذی مسئول رشد آلک تمیز سازی برکه شما در حد امکان است. زائدات مرده و در حال فساد کف و لبه برکه را تا می توانید حذف نمایید. شما می توانید با استفاده از تور اندازی پاییزه، کاری کنید که از ریزش برگ ها به داخل برکه ممانعت به عمل آید. تمیز کردن آشغال های افتاده به آب در هر روز یا هر دو روز یکبار هم امری مثمر ثمر است که توسط ابزارهای آبی دستی یا مکانیزه انجام می شود.

con p2 0289
باکتری ها نقش مهمی در عملکرد برکه دارند. آن ها همانند آلگ ها و جلبک ها از همان مواد مغذی آب حاصل از تجزیه برگ ها، غذای ماهی باقیمانده و ... می خورند. هنگامی که افزایش مقدار باکتری های مفید حوضچه خود را انجام می دهید، در حال کمک به گرسنگی جلبک ها و جلوگیری از رشد آنها بوده و در نتیجه ایجاد کیفیت آب بهتر را سبب خواهید شد. باکتری ها چندین عملکرد دارند: آن ها در تجزیه ته نشست کف برکه سهیم هستند، بو را حذف می کنند، تقاضای اکسیژن را کاهش می دهند، زلال بودن آب را بهبود می بخشند، مازاد مواد مغذی را حذف کرده و جلبک ها را کنترل می کنند. آن ها همچنین برای تبدیل زائدات ماهی به نیترات های بی ضرر سهیم هستند، بطوری که ماهی شما در اثر مسمومیت آمونیاکی نخواهد مرد. شما می توانید باکتری های ضروری برای تندرستی برکه را ببینید.
تاثیر باکتری های مفید با استفاده از یک سیستم هوادهی تحتانی دریاچه بهبود می یابد. هوادهی خوب، همچنین، به سلامت کلی برکه کمک می کند و می تواند کمک به از بین بردن باکتری های "بد" نماید که در آب عمیق که در آن اکسیژن کم است یا کلا وجود ندارد و در آن تجمع لجن بالا است، رشد می کنند. با این وجود، باکتری ها نیاز به منبع خوب اکسیژن همانند آن چیزی دارند که ماهی ها و گیاهان آبزی برکه هم بدان نیازمند هستند. به تدریج، تدریج با افزایش سن برکه یا باغ آب شما، جمعیت ماهی ها، گیاهان آبزی، علف هرزها و گل ها به سرعت بالا می رود و این ها در پایین برکه تجمع می یابند. یک سیستم هوادهی خوب برای نگهداری محیط آبزی تندرست اساسی است. ما محدوده گسترده ای برای سیستم های هوادهی داریم که بعضی ها برکه ها و باغ آب های کوچک را تحت پوشش قرار می دهند و برخی مناسب دریاچه ها و برکه های بزرگ هستند.

con p3 0289
باقیمانده غذای ماهی هم می تواند مشکل عمومی در برکه ها ایجاد نماید. اغلب ما داشتن برکه ای در حیاط پشتی که از طبیعت آن لذت ببریم را انتخاب کرده ایم. ما تصمیم گرفتیم ماهی هایی داشته باشیم که به آنها غذا می دهیم و آنها را تحسین می کنیم. متاسفانه، بعضی وقت ها ما بیش از حد به ماهی ها غذا می دهیم. ما یک مشت غذا روی سطح می ریزیم تا ماهی ها به سطح بیایند و غذایشان را بخورند. اگر ما آن ها را نبینیم، یک مشت دیگر غذا در آورده و در سطح می ریزیم تا ماهی ها بخورند. برای ممانعت از این امر، در یک بار فقط چند دانه غذا برای ماهی بریزید. سعی کنید ماهی ها را وفق جدول منظم تغذیه کنید تا یک رویه معمول شکل بگیرد. ماهی به این روال عادت خواهد کرد و در انتظار حضور شما برای غذایی که قرار است دریافت کنند، به سر خواهد برد. اگر ماهی ها در سه دقیقه غذا تمام غذاها را نخورند به معنی این است که آن ها گرسنه نیستند و لازم نیست غذای بیشتر دریافت نمایند. شما با این کار فقط مشکلات جلبکی را بیشتر خواهید کرد.

con p4 0289
یک جلبک کش می تواند جلبک را تخریب کند، ولی تاثیر آن می تواند کوتاه مدت باشد. این یک راه حل موقتی است. آنچه اساسا اتفاق می افتد این است که جلبک تخریب شده توسط جلبک کش در کف برکه تجمع یافته و ایجاد یک کمپوست آلی می کند. این توزیع مهم مواد مغذی در برکه ها دلیل این است که چرا جلبک دوباره در چند هفته ظاهر می شود. مردمی که بطور مستمر، واقعا، از این محصولات استفاده می کنند شرایط را وخیم تر می کنند، زیرا جلبک های تخریب شده بطور مستمر مواد غذایی بیشتر و بیشتر، نسبت به جلبک هایی که سعی دارید از شرشان خلاص شوید، برای جلبک ها فراهم می کنند! این یک چرخه معیوب است که باید متوقف شود. برای موفق بودن با جلبک کش ها، باکتری های مفید به برکه اضافه کنید تا مواد مغذی در دسترس جلبک ها را کم نماید. این کار در نهایت باعث گرسنگی جلبک ها شده و چرخه را متوقف می سازد، آب را زلال تر می کند، منجر به برکه سالم تر می گردد.
بسیاری از برکه ها از شکوفایی جلبک بهاره رنج می برند. درست است که این یک اتفاق طبیعی است، اما بیشتر شما را آزار می دهد. بعد از یک زمستان طولانی، ما هیجان دیدن ماهی ها را داریم. اما شما نمی توانید، چون آب رنگ سوپ نخود فرنگی شده است. قسمتی از این امر به خاطر درجه حرارت بیرونی است. این اتفاق می افتد، زیرا باکتری ها هنوز شروع به رشد نکرده اند و برکه پر از مواد مغذی نشات گرفته از برگ های مرده و آشغال های در حال فساد است. اکنون، جلبک ها دست بالا را داشته و موفق تر هستند. آنچه باید انجام دهید این است که باکتری های مفیدی همانند "باکتریوس اکویینوکس" را در اواخر پاییز اضافه کنید. این بهبود دهنده آب سرد برگه ها و ته نشست ها را تجزیه می کند. پس شرایط برکه شما در بهار فعلی بهبود می یابد. وقتی درجه حرارت به 5 درجه سانتیگراد می رسد، هواده را به کار انداخته و "باکتریوس اکویینوکس" را اضافه کنید. این امر قبل از اینکه آب و هوای گرم به مرحله ویران کننده برسد به شما یک فرصت برتری در کنترل سطوح مواد مغذی برکه می دهد. شما بهبودی ها را در دو سه هفته خواهید دید و در پیشرفت فصل، آن ها را کماکان مشاهده خواهید نمود. افزودن مستمر باکتری های مفید در سراسر فصل جهت نگهداری خوب، جلبک را کم می کند و برکه را زلال نگه می دارد.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR