نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

نمکزدایی آب اقیانوس؛ راه حل یا مشکل؟( کد 0296)

راهنمایی ضروری: اغلب قریب به اتفاق مطالب این سایت ترجمه خود ما هستند. با توجه به اینکه برخی از این مطالب برای خواننده ایرانی ابهام و سرگشتگی ایجاد می کند، گاه مجبور به ارائه توضیحات اضافی هستیم. از آنجا که برای همه خوانندگان واجب و ضروری است که مطالب ترجمه را از توضیحات اضافی تشخیص دهند، تمام توضیحات اضافی را بصورت نوشته های کج دارای خط زیرین آورده ایم.


نمکزدایی چیست؟
نمکزدایی به معنی فرآیند حذف نمک ها و دیگر املاح معدنی از آب غیر آشامیدنی است که تولید آب شیرین برای مصرف انسانی و دیگر استفاده ها می نماید. برای تولید این آب شیرین، تاسیسات نمکزدایی مقدار زیادی از آب دریا یا آب شور را از طریق لوله های بزرگ سطحی یا روی خاک کف دریا( زیر سطحی) استخراج می کنند.
bبرای آب باقیمانده یا نمک حذف شده چه اتفاقی می افتد؟b
نمک های استخراج شده، املاح معدنی و درصدی از آب اولیه اختلاط حاصل می کنند تا تشکیل یک مایع فوق العاده شور دهند که به آب نمک ارجاع داده می شود. در مقایسه با آب دریا، آب نمک غلظت بسیاری بیشتری دارد که چالش دفع ایجاد می کند.
مواد زائد شور عموما در اقیانوس دفع می شوند. برای کاهش اثرات زیست محیطی در طی دفع، آب نمک می تواند با دیگر آب های منابع اختلاط حاصل نماید تا شوری کاهش یافته و یا از طریق دیفیوزرها تخلیه گردد. دیفیوزرها اختلاط آب نمک با آب اقیانوس را تشدید می کنند و برای پخش آب نمک در چندین نقطه مختلف از تاسیسات نمکزدایی مورد استفاده قرار می گیرند.

des p1 0296
کارخانه نمکزدایی در لانزاروت، جزایر قناری
تاثیرات زیست محیطی نمکزدایی چه ها هستند؟
اغلب اشکال نمکزدایی به شدت وابسته به انرژی هستند. در صورتی که از منابع انرژی تجدید پذیر استفاده نشود، نمکزدایی پتانسیل افزایش وابستگی به مصرف سوخت های فسیلی، ازدیاد انتشار گازهای گلخانه ای، تشدید تغییرات آب و هوایی را دارد.
آبگیرهای آب های سطحی نمکزدایی تهدیدات بزرگ زندگی های آبی هستند. هنگامی که ماهی های بالغ، لاروها و دیگر موجودات آبزی گیر کرده و یا توسط لوله های آبگیر آب های سطحی دور از ساحل مکیده می شوند، می توانند به شدت زخمی شده و یا کشته شوند.
دایره کنترل منابع آب سطحی تخمین می زند که آبگیرهای اقیانوس های دور از ساحل مورد استفاده توسط نیروگاه های ساحلی کالیفرنیا در هر سال 70 میلیارد لارو ماهی و دیگر موجودات آبزی را به کشتن می دهد. این نوع آبگیرهای اقیانوسی دور از ساحل در هدف استفاده کارخانجات نمکزدایی سراسر کالیفرنیا هستند.
زائدات شور، همچنین، تهدید بالقوه زندگی های دریایی و کیفیت آب هم هستند، زیرا شامل غلظت های بالایی از نمک و دیگر مواد معدنی می باشند. به خاطر چگالی بالا و شوری، زائدات شور می توانند در و اطراف محل دفع تجمع یابند و کف سکونتگاه گونه ها را محبوس نمایند و به میزان مهمی اکوسیستم های ساحلی را تغییر دهند.
چرا نمکزدایی راه حل مشکلات آبی ما نیست؟
نمکزدایی فرآیند وابسته به انرژی، بطور شدید، است و گران است و برای محیط زیست مضر می باشد. همه این ها آن را استراتژی گران قیمتی می سازد که به منابع آب ناحیه ای صدمه وارد می سازد. قیمت متوسط هر اکر غذای به دست آمده از آب نمکزدایی شده اغلب 2 تا 4 برابر گرانتر و بیش از دیگر منابع آبی می باشد.
نمکزدایی اقیانوس کارآمد نیست. برای هر یک گالن آب شیرین لازم است از دو گالن آب اقیانوس استفاده نمایید. این به معنی این است که تاسیسات بزرگ نمکزدایی به سوی حل مشکلات ناحیه ای تامین آب حرکت نمی کنند.
آلترناتیوهای نمکزدایی چه هستند؟
حفاظت از آب، استفاده کارآمد از آب، دستگیری آب های جاری و استفاده مجدد، توسعه استفاده از آب های بازیافتی، همگی استراتژی های موثر شناخته شده ای هستند که تامین آب محلی را افزایش می دهند و اغلب هزینه ای کمتر از نمکزدایی دارند. به علاوه، این آلترناتیوها مزیت های کاهش آلودگی، بازسازی سکونتگاه ها، کنترل سیل را دارند که عموما در ارزیابی های هزینه/ منفعت به چشم نمی آیند.
چه هست راه علاع موضعگیری های خلیجی در باره نمکزدایی؟
قبل از اینکه نمکزدایی کشف شود، مهم بود که حفاظت از آب، کارآمدی استفاده از آب، در اختیار گرفتن آب های سطحی و استفاده مجدد از آن، توسعه بازیافت آب در حداکثر قرار گیرد.
هر روز تقریبا 10 میلیون گالن رواناب شهری در زهکش های آب های سطحی لوس آنجلس جاری می شود، آلاینده ها را جمع می کند و بدون هیچ فایده ای، که از تصفیه ناشی شود، وارد اقیانوس می گردد. این حجم در طی بارندگی به 10 میلیارد گالن افزایش می یابد. در اختیار گرفتن، تصفیه و استفاده مجدد از این آب می تواند یک منبع آب محلی مهم تامین نماید.
تاسیسات تصفیه فاضلاب هایپریون بیش از 250 میلیون گالن آب تصفیه شده را روزانه به داخل خلیج سنتامونیکا می فرستند.

des p2 0296
چرا فاضلاب تصفیه شده هایپریون در عوض استفاده و رسیدن به طبقات آبدار محلی داخل دریا ریخته می شود؟
اگر همه آب هایپریون با استاندارد بالاتری تصفیه شده و مورد استفاده مجدد قرار می گرفت، می توانست در حالی که بطور همزمان منبع جدید محلی در ناحیه ایجاد می نماید، می توانست به مقدار اساسی اعتماد محلی به منابع وارداتی را کاهش دهد.
اگر در جهت تامین آب شیرین از نمکزدایی بهره گرفته می شود، باید از بهترین فناوری در دسترس استفاده شود تا تاثیرات روی زندگی آبزیان کاهش یابد. دایره کنترل منابع آب ایالتی اخیرا سیاست نمکزدایی را تصویب کرده است که کارخانجات نمکزدایی کالیفرنیا را ملزم به استفاده از آبگیرهای زیر سطحی می کند. در غیر انجام این کار این الزام وجود دارد که با استفاده از آبگیرهای سطحی همسان با آبگیرهای زیر سطحی، تاثیر روی زندگی آبزیان به حداقل برسد.
تاثیرات آبی ناشی از تاسیسات نمکزدایی اقیانوسی می تواند بسیار مهم باشد؛ ما می خواهیم مطمئن باشیم که این تاثیرات، با هر هزینه ای، مورد اجتناب قرار می گیرند.

صفحه نخست

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که "چرا مشاوره تلفنی!؟" را بخوانید.

در ضمن، اگر دوستدار این هستید که در زمره حامیان ما باشید، لطفا اینجا را کلیک کنید.  از آنجا که ما توسط دولت حمایت نمی شویم، امید خود را به حمایت شما عزیزان دوخته ایم. پس اگر فکر می کنید ارزش بیشتر دیده شدن را، دست کم جهت مبارزه با آن هایی که با اطلاعات غلط مردم را در مسیر نادرست قرار می دهند، داریم، لطفا لینک زیر را در گروه های شبکه های مجازی( لینکدین، واتس آپ ، تلگرام و ...) به اشتراک بگذارید.

WWW.YARABUMCO.IR