آنچه مردم بیشتر در باره کمپوست خانگی بوکاشی می پرسند!
قسمت اول
درجه حرارت مناسب سطل بوکاشی چیست؟
درجه حرارت اتاق همیشه خوب است؛ یک چیزی بین 20 و 30 درجه سانتیگراد. معمولا خوب است که بوکاشی در داخل باشد. آشپزخانه و رختشویخانه مثال های خوبی هستند. این ها جاهایی هستند که درشان نوسانات وحشتناک درجه حرارت وجود ندارد. ( یا در جای سایه، اگر در نواحی گرمسیری زندگی می کنید) از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. نگهداری درجه حرارت معقولی مثل این ها به میکروب های بوکاشی کمک می کند که به راحتی تکثیر شوند و کارشان را بکنند.

در سطل بوکاشی چه می توانم بگذارم؟
هر چیزی. اگر مبتدی هستید، ممکن است بخواهید گوشت و ماهی را حذف کنید، تا به کار با بوکاشی عادت کنید. قبل از افزودن چیزهای بزرگتر، آن ها را تقسیم کنید. اگر باقیمانده ها پروتئین بالا دارند( پنیر، گوشت، ماهی) از یک کمی سبوس اضافی استفاده نمایید. چیزهایی همانند استخوان، هسته های آووکادو و فیلترهای قهوه در زمان طولانیتر تبدیل به خاک می شوند. پس اینکه چطور می خواهید آن ها را مدیریت کنید را در نظر بگیرید.

می توانم پوست پرتقال در سطل بوکاشی بریزم؟
بله، می توانید( چرا که نه!) اگر مقدار زیادی دارید خوب است که آن ها را با چیزهای دیگر لایه بندی کنید. پوست پرتقال کاملا اسیدی است، ولی این موردی نیست زیرا خود فرآیند بوکاشی هم اسیدی است. اینکه چطور پوست پرتقال غیر ارگانیک را مدیریت کنید بر عهده شماست؛ بعضی ها آن را در سطل می ریزند و برخی نمی ریزند. باکتری های سبوس بوکاشی در ارتباط با باقیمانده های شیمیایی خوب هستند و شما می توانید فرض کنید که کیفیت خاک در انتها خوب خواهد بود.

آیا در جایی که بوکاشی را دفن می کنم خاک من اسیدی می شود؟
نه! آن در طی دو هفته اول اسیدی می شود( و بنابراین شما نباید مستقیما روی بوکاشی تازه دفن شده گیاه بکارید)، ولی پی اچ خیلی زود همانند خاک اطراف می شود( عموما 6.5 الی 7)

چقدر سبوس باید استفاده کنم؟
دو قاشق غذاخوری( یک مشت کوچک) به ازای هر لیتر زائدات غذایی. یک لیتر از زائدات غذایی تقریبا 1 کیلو وزن دارد. برای خرده های غنی از پروتئین همانند گوشت، ماهی، پنیر و تخم مرغ کمی سبوس اضافی مصرف کنید. در غیر اینصورت، از سبوس کمی که احساس می‌کنید این کار را انجام می‌دهد استفاده کنید، میکروب‌های بوکاشی به هر حال رایگان تکثیر می‌شوند.

چقدر سبوس برای یکسال مورد نیاز است؟
2 تا 4 کیلو بطور معقولی نرمال است. یک کیلو عموما برای 100 لیتر زائدات غذایی کافی است.

آیا مجبورم خرید سبوس بوکاشی را ادامه دهم؟
میکروارگانیزم های موثر برای تبدیل زائدات غذایی به بوکاشی مورد نیاز هستند. شما می توانید سبوس خودتان را با استفاده از میکروارگانیزم های موثر 1 و ملاس درست کنید؛ که کشت مادری است که برای درست کردن سبوس بوکاشی مورد استفاده قرار می گیرد. دستورالعمل های مربوطه در برخی وبسایت ها آمده است. شما همچنین می توانید میکروارگانیزم های موثر را برای ایجاد میکروارگانیزم های موثر الف فعال کنید و از آن در قالب یک اسپری در عوض سبوس استفاده نمایید. گزینه دیگر گرفتن شیرابه سطل بوکاشی از شیر و استفاده از آن در عوض سبوس است. هر چند، اگر اینکار را انجام دادید، به منظور ایجاد تعادل خوب میکروب های بوکاشی در فرآیند، کار هر سطل را با سبوس بوکاشی "واقعی" آغاز کنید. در غیر اینصورت، این خطر وجود دارد که ترکیب میکروب ها در انتها از مقادیر بهینه کمتر باشد.

کی من مایع بوکاشی را از شیر سطلم بگیرم؟
ممکن است مقداری طول بکشد. مایع اغلب در طی هفته دوم یا سوم بیرون می آید. این بستگی به چیزهایی دارد که داخل سطل می کنید؛ میوه و سبزی عموما مایع بیشتری تولید می کنند. اگر مقدار زیادی مواد غذایی جاذب مانند پاستا، نان و برنج داشته باشید، مایع بوکاشی کمتری خواهید داشت. اگر سطل شما خیلی خشک باشد، می توانید کمی آب به آن اضافه کنید تا مایع بارور کننده بیشتری برای شما تولید نماید.

چند بار باید مایع بارور کننده را از شیر سطل زهکشی کنم؟
دو بار در هفته و بیشتر؛ اگر دوست دارید. بستگی به این دارد که چه چیزی در سطل دارید.

چه مدت مایع بوکاشی قابل نگهداری است؟
بعد از زهکشی به داخل یک فنجان، عمر کوتاهی دارد و باید تقریبا در همان روز استفاده شود. آن را در یک بطری پلاستیکی آب در دار ذخیره کنید تا اکسیداسیون کاهش یابد. در این حال، چند روزی در درجه حرارت اتاق نگهداری می شود و البته بهتر است در یخچال باشد. حتی می توانید آن را فریز نمایید.

قسمت سوم
آخرین قسمت