آنچه مردم بیشتر در باره کمپوست خانگی بوکاشی می پرسند!
قسمت اول
قسمت دوم
چقدر مایع بوکاشی را رقیق کنم؟
مایع بوکاشی، در استفاده مستقیم، بسیار اسیدی است و قوی می باشد. آن را به نسبت یک به صد برای گل ها و گیاهان باغ و گلدان رقیق کنید.( یک دسی لیتر مایع بوکاشی در ظرف 10 لیتری آبیاری) از رقت ضعیف تر یک به هزار برای نهال ها و گیاهان حساس استفاده کنید. بعد از مدتی به این حس که کدام کار برای گیاهان بهترین است می رسید.


چیزی بیشتر که می توانم با سبوس بوکاشی بکنم؟
اگر نمی خواهید از مایع بوکاشی غنی از مواد مغذی استفاده کنید، می توانید کمی سبوس را به کمپوست تجاری اضافه کنید تا فعالیت میکروبی افزایش یابد. پاشیدن کمی سبوس بوکاشی را روی بذرهای تازه کاشته شده آزمایش کنید. چند قاشق غذاخوری سبوس را توسط جاروبرقی خود بکشید تا بوی آن هنگام کار کاهش یابد. حتی می توانید سبوس بوکاشی را در کفش های کتانی و کفش بپاشید تا بوی آنها بهتر شود.
بوکاشی خود را تا چه عمقی دفن کنم؟
حداقل 10 سانتیمتر. اما اگر احتمال ایجاد مزاحمت توسط سگ‌ها، کلاغ‌ها و دیگر حیوانات و پرندگان وجود داشته باشد، ترجیحاً بیشتر است. یا برای چند هفته اول آن را با پارچه الیافی، یک شبکه فلزی، چند تخته یا هر چیزی که دم دستی دارید بپوشانید. حسابی در باره آنچه می کارید فکر کنید و اینکه ریشه های گیاه در چه عمقی مواد مغذی را جستجو می کنند.
در باره جونده ها و موش ها چه؟
معمولا جونده ها بوکاشی را بسیار اسیدی می یابند. آن ها، اگر گیر بیاورند، غذای گندیده را ترجیح می دهند. هرچند، اگر گرسنه باشند هر چیزی، از جمله، بوکاشی را می خورند. اگر نگران جونده ها هستید، بوکاشی را در عمق 40 تا 50 سانتی متری دفن کنید یا آن را با شبکه توری مش ریز ایمن نمایید. راه حل دیگر این است که آن را در بشکه بدون ته داخل باغ که به توری مش ریز مجهز شده است بگذارید. لایه های بوکاشی و خاک را به بشکه بیفزایید و اجازه دهید مواد مغذی در خاک شما خیس بخورند. اکنون، بشکه را خالی کنید و بعد و دوباره آغاز کنید.
من تازه یک سطل بوکاشی دفن کرده ام. کی می توانم گیاه بکارم؟
به عنوان یک قاعده، باید دو هفته منتظر بمانید. دلیل، این است که بوکاشی در هنگام دفن اسیدی است و این زمان بهترین زمان برای گیاهان شما نیست.بعد از این دو هفته، پی اچ نرمال می شود و هر زمانی که دوست دارید کار کاشت را انجام دهید. اگر در حال کاشت نهال یا کاشت بذری هستید که چند هفته طول می کشد تا به لایه بوکاشی شما برسد، می توانید در همان روزی که بوکاشی را حفر کردید، بکارید.
در زمستان و در شرایط آب و هوایی سرد چه باید بکنم؟
وابسته به جایی که زندگی می کنید و آنچه می کارید و پرورش می دهید، راه حل های متفاوتی وجود دارند. در یک محیط قطب شمال که در زمستان زمین یخ می زند، البته می توانید بوکاشی خود را در طول زمستان متوقف کنید و در بهار دوباره شروع کنید (اما در بهار هیچ موجودی برای کود دهی نخواهید داشت). وقتی که گام تخمیر کامل می شود، بوکاشی می تواند در هر درجه حرارتی ذخیره شود تا شما آمادگی استفاده از آن را به دست آورید. اگر یخ بزند هم مشکلی نیست. ممکن است بخواهید در طول زمستان یک کارخانه خاک بسازید، بسیار خوب است که مقداری خاک خوب برای گلکاری مجدد گیاهان در اوایل بهار در دسترس داشته باشید (اطلاعات بیشتر در زیر).
چقدر بوکاشی در یک بستر مرتفع استفاده می شود؟ برای پرورش گلدانی چطور؟
یک قاعده خوب سر انگشتی برای گلدان ها، سطل ها، قوطی ها و سایر ظروف این است که تقریباً 30 درصد بوکاشی را با 70 درصد خاک مخلوط کنید. اگر از کمپوست تجاری استفاده می کنید، نیاز به خرید کیفیت بالای ویژه ندارید(با این حال بررسی کنید که آیا بارور شده است یا نه و بر اساس آن جبران کنید) می توانید قبل از پر کردن ظروف همه چیز را در چرخ دستی مخلوط کنید یا اینکه بوکاشی و خاک را مستقیماً در ظرف قرار دهید. یک لایه از خاک خوب را در بالا بپاشید تا خوب به نظر برسد و اطمینان داشته باشید که بوکاشی در معرض نیست.
برای بستر مرتفع یا مشابه که سبزی می کارید و این ماده دوستدار مقدار زیادی مواد مغذی است، یک راهنمای خوب "20 تا 30 لیتر بوکاشی به ازای هر متر مربع است" البته این امر به نوع خاک آغازین شما بستگی دارد و به میزان زیادی به حس عمومی شما و تست وابسته است.

آخرین قسمت