آیا کمپوست ساز بوکاشی بو دارد؟

بله! من شما را وارد واقعیت کمپوست سازی بوکاشی می کنم..... این کمپوست سازی کاملا بی بو نیست! ولی بو نباید ناطلوب باشد. این بو باید شبیه بوی ترشی یا سرکه باشد. اگر کمپوست بوکاشی شما بوی بدی می دهد و بینی شما را چروک می کند و خانه شما بوی می دهد، مشکلی پیش آمده است. اما دنیا به آخر نرسیده و این مشکلی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

کپک سفید و بوی شیرین شبیه ترشی نشانه های موفقیت آمیز تخمیر هستند در حالی که کپک آبی/سبز و بوی گندیده نشانه های مطمئنی هستند که این بار اوضاع کمی اشتباه پیش رفته است.

دلایل عمومی مبنی بر اینکه سطل بوکاشی شما شکست خورده است

6 دلیل عمومی وجود دارند که کمپوست ساز بوکاشی آشپزخانه شما شکست خورده است:

خرد سازی ناصحیح
هوای مازاد
بدون صفحه پوشش
سبوس بوکاشی ناکافی
درجه حرارت نامناسب
زمان ناکافی

در باره هر یک از این پایه ها ی بوکاشی بیشتر یاد بگیرید و متوجه شوید چطور کمک کنید تا سطل شکست نخورد!

چه می توانم با سطل بوکاشی شکست خورده بکنم؟

خب! شما الان به این فکر می کنید که سطل بوکاشیl شما بد شده و می توانید امیدوار باشید که این اتفاق برای بار دیگر نیفتد. چه باید با کمپوست ساز بودار و یا خرده های آشپزخانه انجام دهید؟ بعضی از اختیارات عبارتند از:

آن را در سطل مواد زائد آلی سبز بگذارید تا توسط سیستم شهرداری کنار پیاده رو جمع آوری شود. اگر سیستم منظم جمع آوری ندارید، ممکن است بتوانید برای خرده های غذایی یک مکان ریختن محلی پیدا کنید.
آن را با یک یا دو مشت سخاوتمندانه از بوکاشی در باغ یا توده کمپوست دفن کنید. آن را برای 4 تا 6 هفته رها کنید تا میکروارگانیزم های خوب بوکاشی و ارگانیزم های زنده خاک فرصت کافی برای تجزیه اش داشته باشند. بعد از دفن بار بوکاشی شکست خورده، به مدت 4 تا 6 هفته در این قسمت خاک چیزی نکارید.
بالاخره، محتویات را در سطل گاراژ بگذارید. ممکن است انجام این کار بعد از تمامی تلاشی که معطوف پر کردن بوکاشی کردید و جواب نگرفتید، به دلتان ننشیند؛ اما بد به دلتان نیاورید. در عوض، به مواد مغذی دوست داشتنی و میکروب هایی که به باغتان اضافه کرده اید فکر کنید.

پست هایی که ممکن است مطالعه شان را دوست داشته باشید؛ بیست پاسخ برای کمک! بوکاشی من بو گرفته است!

1- آکور در 27 مارس 2023 در ساعت 9:56 بعد از ظهر چنین می گوید:
من بسیار از آنچه اینجا آوردید لذت بردم.
طرح جذاب است و نوشته به خوبی تنظیم گشته است.
با این حال، شما توصیه به خرید می کنید تا مواد زیر را توزیع کنیم:
مواد بیماریزای ناخواسته که تقریبا شبیه مواد اولیه هستند و توسط سپر حفاظتی شما تحت حمایت قرار گرفته اند!

2- رز در 8 اکتبر 2021 در ساعت 2:59 بعد از ظهر چنین می گوید:
چطور من بوی بوکاشی را از دست هایم بزدایم؟ اگر آن را دستکاری کنم، ممکن است دست هایم بوی بوکاشی بگیرند و آن برای مردم اطراف من مطبوع نیست.

پاسخ:
نیکی کسلی در 12 اکتبر 2021 در 8:25 صبح چنین می گوید:

از سوال شما متشکرم. برای خلاصی از بوی باقیمانده ازپیش کمپوست بوکاشی شستشو با آب و صابون باید کفایت کند. هرچند، اگر باز هم متوجه ماندن بو شدید، برای کار با سطل بوکاشی و حفر پیش کمپوست بوکاشی و انتقالات لازم تا جایی که ممکن است از دستکش و ابزارآلات دستی استفاده کنید.

3- ویکا ساهی در 18 آگوست 2021 در ساعت 11:52 بعد از ظهر چنین می گوید:
سلام. من 3 یا 4 هفته قبل شروع به پر کردن سطل بوکاشی کردم و اکنون سه چهارم آن پر شده است. باورم نمی شد که چای بوکاشی حتی در طی فرآیند جمع آوری شود؛ وقتی سطل برای افزودن خرده های غذایی حداقل یکبار در روز باز و بسته می شد.

امروز صبح من شگفت زده شدم. شیر آب را چرخاندم و مایع به بیرون فوران کرد. بوی بدی داشت، دودی بود اما رنگش روشن بود. بو خیلی قوی، اما هنوز قابل تحمل بود. آن بویی شبیه زهکشی کارخانه فرآیند غذا می داد. من همه مایع جمع شده را به سینک زهکشی کردم و از آلان هر دو سه روز یکبار کار را ادامه می دهم.

من دوست دارم چک کنم که برای سطل من این چه معنی می دهد. همچنین، آیا مایع جمع شده در این مرحله برای هر چیزی مفید است یا بهتر است صبر کنیم تا سطل کاملا پر شود و سپس بدون باز کردن در، آن را برای دو تا سه هفته کنار بگذاریم؟ آیا اختلافی بین مایعی که در آن زمان جمع خواهد شد و مایعی که هم اینک و وقتی هنوز سطل کاملا پر نشده است، وجود دارد؟

نیکی کلسی در 19 آگوست 2021 در ساعت 8:35 بعد از ظهر می گوید:

سلام!

از سوالات شما متشکرم و خوشحالم که کمپوست سازی بوکاشی را آغاز کرده اید. بله، چای بوکاشی می تواند به مجرد اینکه میکروب ها شروع به تخمیر زائدات آلی می کنند شروع به تشکیل نماید. جمع شدن چای یک نشانه عالی است که میکروب ها دارند زائدات غذایی شما را تخمیر می کنند و سطل بوکاشی شما خوب کار می کند. با این حال، اگر سرعت تشکیل مایع در سطل شما کم است نگران نباشید. بعضی وقت ها، چای در نخستین هفته افزودن زائدات غذایی شروع به تشکیل می کند و گاهی این مدت طولانیتر است. این واقعا بستگی به این دارد که در سطل بوکاشی خود چه می ریزید.

چای جمع شده در این مرحله دقیقا همان چایی است که از یک سطل پر استخراج می گردد. ما توصیه به جمع آوری چای در هر روز یا هر دو روز یکبار می کنیم، تا مخزن کف سطل پر نشود و سبب نشود که کف زائدات غذایی زیاد تر از حد مرطوب گردد.

کمپوست سازی شما مبارک!

قسمت دوم

 قسمت سوم