آیا کمپوست ساز بوکاشی بو دارد؟
قسمت اول
قسمت دوم

7- کار در 6 آوریل 2020 در ساعت 4:55 صبح چنین می گوید:

من اولین کوپل از بوکاشی ها را در بستر گیاهان مرتفع دفن کردم. آن ها بوی بد پیش رونده می دادند تا اینکه من باور کردم که به اندازه کافی سبوس استفاده نکرده ام و محتویات واقعا گندیده، نه تخمیر شده، بودند. آن ها در گلدان های گیاهان با 15 سانتیمتر خاک رویی دفن شدند. ایده من این بود که بوکاشی را لایه لایه کنم تا در هزینه های خاک صرفه جویی شود. سوال من این است که الان چه کنم؟ آیا باید همه آن را دور بریزم؟ در باره آن بوکاشی که الان دارم و برای تقریبا دو هفته است و مطمئن هستم که آن هم گندیده است چه کنم؟ آیا می توانم آن را دفن کنم یا باید دور بریزم؟ متشکرم.

نیکی کلسی در 6 آوریل 2020 در ساعت 7:21 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام

متشکرم برای سوالتان. برای بوکاشی که شما تاکنون دفن کرده اید، نیاز به انجام چیزی ندارید. آن در گلدان گیاه نسبت به بوکاشی خوب تخمیر شده در زمان طولانیتر تجزیه می شود. ولی آن هم در نهایت تجزیه می شود و خاک خوبی برای گیاهان تولید می کند.

برای بوکاشی که در حال تخمیر است. آیا بوی گندیدگی می دهد؟ آیا نشانه ای از کپک سبز/آبی دارد؟ اگر بوی خیلی بدی نمی دهد و مقدار زیادی کپک سبز/آبی ندارد، هنوز می تواند نگهداری شود. شما دو اختیار در پیش رو دارید: 1- دو مشت سخاوتمندانه از سبوس بوکاشی را به سطل بوکاشی اضافه کنید. آن را کلا با زائدات غذایی در حال تخمیر مخلوط کنید و سپس رها کنید. 2- پیش کمپوست را بطور معمول دفن کنید، ولی با دو مشت سخاوتمندانه از سبوس مخلوط کنید و توقع داشته باشید که تجزیه بوکاشی دو هفته اضافه تر طول بکشد.

کمپوست سازی مبارک!

8- راشل در 25 ژانویه 2020 در ساعت 1:52 صبح چنین می گوید:

سلام. من سطلم را تمیز کرده و با آب شستم. با این حال، هنوز بوی بد می دهد. بوی تخمیر نیست و بیشتر شبیه بوی گندیدگی است... چطور سطل خالی خود را تمیز کنم و آن را بی بو گردانم؟

نیکی کلسی در 26 ژانویه 2020 در ساعت 7:55 صبح چنین می گوید:

آن را چند ساعتی در برابر نور خورشید بگذار! نور خورشید که پاک کننده فوق العاده است. اگر کار نکرد، با یک کمی روغن مالش بده. هر روغن آشپزی کار می کند و اغلب بوها را از سطل های بوکاشی می زداید. بطور آشکار، به استفاده از سفید کننده یا هر پاک کننده خشن دیگر متوسل نشوید زیرا هر گونه باقیمانده به میکروب های بوکاشی آسیب می رساند.

امید که کمکتان کرده باشم

9- روبین اسمیت در 26 آوریل 2019 در ساعت 2:47 بعد از ظهر چنین می گوید:

جامدات بوکاشی من بو ندارند....اما
بوی مایع گندیده است؛ با اینکه هر 2-3 روز آن را خالی می کنم و در سطل را محکم و هوابند نگه می دارم و همیشه زینگ مورد نیاز را می زنم.
برای حل مشکل چه می توانم بکنم؟
متشکرم
روبین.

نیکی کلسی در 28 آوریل 2019 در ساعت 7:46 بعد از ظهر چنین می گوید:

زائدات غذایی بوکاشی باید در سطل بوی شیرین ترشی داشته باشند و همین باید در چای بوکاشی هم وجود داشته باشد. اگر چای بوکاشی بوی گندیدگی می دهد نشانه این است که فاسد شده است. به خاطر داشته باشید که چای می تواند بوی نسبتا تند بدهد و بعضی از مردم این بو را دوست ندارند. اما باز هم باید بوی سرکه و ترشی داشته باشد. اگر بوی گندیدگی می دهد، ممکن است هوا وارد مخزن سطل شده باشد. مطمئن باشید که شیر به محکمی بسته شده است. باید بتوانید بدون نشت هوا، در را فشار دهید. همچنین می توانید سعی کنید بیشتر چای را تخلیه کنید و در حین خالی کردن مخزن سطل را کج کنید تا مطمئن شوید که هر بار تمام چای بوکاشی را خالی می کنید.

آلیس در 6 سپتامبر 2020 در ساعت 6:35 بعد از ظهر چنین می گوید:

این کوشش بعدی من با سطل بوکاشی است. اولی خراب شد و کپک های سبزی در سطل تولید شد و چای بوی گندیدگی داشت. مشکل، فارغ از اینکه چقدر سطل را تمیز کردم، بوی ادامه دار بود. من سعی کردم آن را در آفتاب هوا بدهم، یک خمیر جوش شیرین بمالم، با لیزول اسپری کنم... بو به حداقل رسیده بود اما هنوز وجود داشت. پس، وقتی که من روی بوکاشی دوم کار می کردم و از سبوسی که خودم ساخته بودم استفاده می کردم، نگران بودم که بوی حاصل از سطلم، روی چای کمپوست تاثیر بگذارد. و به اندازه کافی مطمئن هستم که اینطور بود. در حالی که سطل من کپک های سفید زیبا و بوی خوب دارد، چای جمع شده هنوز بد بو است. آیا باید از خلاصی از شر بوی گند سطلم ناامید باشم؟ اگر گران نیست، احتمالا می روم و یکی دیگر می خرم.

نیکی کلسی در 7 سپتامبر 2020 در ساعت 7:53 صبح چنین می گوید:

از سوال شما متشکرم. چای می تواند بوی نسبتا تندی داشته باشد؛ به ویژه اگر در کمپوست ساز بوکاشی گوشت، لبنیات و استخوان ریخته باشید. سعی کنید چای را بیشتر و هر روز یا یک روز در میان خالی کنید. اگر چای را مرتبا جمع نکنید، می تواند نسبتا سریع خراب شده و شروع به بو گرفتن کند. امیدوارم که کمک کرده باشم.

پایان