شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

آنچه مردم بیشتر در باره کمپوست خانگی بوکاشی می پرسند!
آیا بوکاشی من در سطل به خاک تبدیل می شود؟
نه! شما هرگز از سطل کمپوست خانگی خود خاک نخواهید گرفت. زائدات غذایی شما در گام نخست تخمیر می شوند( در آشپزخانه) و تقریبا شبیه همان چیزی خواهند بود که اول در سطل گذاشته اید. بعدا، وقتی که آن در تماس با خاک قرار گرفت، شروع به تبدیل به خاک می کند.

هیچ چیزی در سطل بوکاشی من اتفاق نمی افتد؟
در حالی که به نظر می رسد در سطل هیچ اتفاقی نمی افتد، اتفاقات زیادی می افتد که ما نمی بینیم. میکروب های بوکاشی پروتئین های زائدات غذایی را به اسیدهای آمینه کوچکتر تبدیل می کنند: این امر سپس مواد مغذی را برای گیاهان شما در دسترس تر می کند. این همچنین دلیلی است که چرا فرآیند بعدا در خاک سریعتر اتفاق می افتد. کار تا نیمه صورت گرفته است.

چه مدت طول می کشد تا سطل پر شود؟
نمی شود گفت! هر خانه ای متفاوت است. یک خانواده نرمال 2 تا 3 نفره عموما حدود 10 لیتر زائدات غذایی در هفته تولید می کنند. اگر سطل را آرامتر یا سریعتر پر کنید، اختلافی در فرآیند بوکاشی به چشم نخواهد خورد. دوره دو هفته ای تخمیر از روزی شروع می شود که پر کردن سطل را به اتمام می رسانید. دوره دو هفته ای تخمیر از روزی حساب می شود که شما پر کردن سطل را متوقف نموده اید. اگر می خواهید بیشتر در سطل بریزید، محتویات را فشار دهید( هوای کمتر بهتر است، پس این همیشه مفید است)

سطل بوکاشی برای چه مدت رها می شود تا تخمیر صورت گیرد؟
دو هفته همیشه توصیه خوبی است، اگرچه مشکلی نیست که سطل را به مدت طولانیتر رها نمایید. اگر چندین هفته طول کشید تا سطل پر شود، یک تخمیر یک هفته ای احتمالا کافی است، زیرا اغلب کار تاکنون انجام شده است. سطل بوکاشی شما بعد از آن پایدار می شود و می تواند تا یکسال هم رها شود، هر چند بهترین کار این است که اگر می توانید از آن بلافاصله استفاده نمایید. اگر طولانیتر آن را رها نمایید به رطوبت توجه کنید. اگر خیلی مرطوب بود احتمالا شروع به بو گرفتن می کند.

کپک های پفی سفید؛ خوب است؟
مشکلی نیست. کپک های پفی سفید نشانه این است که فرآیند بوکاشی کار می کند و خطرناک نیست. این امر معمولا در سطلی صورت می گیرد که به اندازه کافی هوابند باشد، اما نه فوق العاده هوابند! کپک هایی که سبز، سیاه یا آبی هستند را مورد توجه قرار دهید. وجود این ها نشانگر این است که سطل زیادی مرطوب است و فرآیند آنطور که باید خوب کار نمی کند. اگر فقط کمی هستند، آن ها را تراشیده و بیرون بیاورید. اما اگر کل سطل کپک زده است، محتویات آن را بیرون بیاورید و سطل را تمیز کنید، یا محتویات را در جایی دور دست دفن کنید. بعضی وقت ها حتی ممکن است کپک سفید پفی را در سطح خاک بوکاشی ببینید، این کلا مشکلی نیست. خاک شما زنده و خوب است.

محتویات سطل من بو می دهد. چه کنم؟
دلیل، تقریبا همیشه، خیسی خیلی زیاد سطل بوکاشی است. همیشه این رطوبت است که بو می دهد. زیر در را چک کنید. تقطیر را می بینید؟ مقداری روزنامه ریز، ریز شده، کارتن تخم مرغ و یا چیزی جاذب همانند نان کهنه اضافه کنید و در صورت نیاز تعویض نمایید. و اگرچه بو ناراحت کننده است، در انتها روی فرآیند تاثیری نخواهد گذاشت. شما ممکن است بخواهید کمی سبوس مازاد اضافه کنید.

آیا محتویات سطل من می توانند خیلی خشک باشند؟
بله! میکروب های بوکاشی مقدار رطوبت متوسط و تقریبا به اندازه رطوبت یک خاک خوب خواهند داشت. اگر سطل شما زیادی خشک باشد هیچ اتفاقی نمی افتد.

چند بار می توانم در سطل بوکاشی را باز کنم؟
ترجیحا نه بیشتر از یک یا دو بار در روز. معمولا یک ایده خوب این است که یک ظرف کوچک رومیزی داشته باشید. خرده های غذای تولیدی روزانه در این ظرف ریخته می شوند. این کار باعث می شود که اعضای خانواده راحت تر با داستان ارتباط برقرار کنند و احتمال کمتری می رود که یک نفر بعد از استفاده از سطل و ریختن زائدات در آن، در سطل را بخوبی ببندد.

قسمت دوم

قسمت سوم

آخرین قسمت