شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

آنچه مردم بیشتر در باره کمپوست خانگی بوکاشی می پرسند!
قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
اگر روزنامه را در سطل بوکاشی یا باغ استفاده کنم، جوهر چاپ آن ایمن است؟
موقعیت کشور خود را در نظر بگیرید؛ این روزها در اغلب کشورهای اروپایی جوهر چاپ مورد استفاده در روزنامه ها بی ضرر است. داستان دیگر رنگ مجله ها و بروشور ها و مواد بسته بندی ساخته شده در کشورهایی مانند چین است؛ قبل از استفاده این ها دوباره فکر کنید.


چه مدت طول می کشد که بوکاشی بعد از دفن خاک شود؟
بستگی به درجه حرارت خاک دارد و اینکه باکتری های خاک خاک موجود شما چقدر فعال هستند. در آب و هوای سردتر، ممکن است 6 هفته طول بکشد تا در طی بهار و پاییز بوکاشی شما خاک شود. در تابستان این زمان به کوتاهی دو هفته است. با گرمتر شدن آب و هوا، فرآیند سریعتر می شود. ولی شما نیاز ندارید که صبر کنید تا بوکاشی خاک شود و بعد از آن برای گیاهان استفاده کنید. بوکاشی، بعد از دو هفته "خوب" است، حتی اگر هنوز در خاک بوکاشی قابل رویت باشد. عامل دیگر باکتری های خاک است که برای اینکه بوکاشی، خاک شود مورد نیاز هستند. وجود باکتری های بیشتر در خاک موجود، فرآیند را با سرعت بیشتر پیش خواهند برد. در خاک خیلی ضعیف، یا خاک ویژه ماسه ای، فرآیند تا زمان تشکیل جمعیت میکروبی قویتر فوق العاده کند پیش می رود. اگر می توانید، مقداری برگ قهوه ای( این ها حامل باکتری های خاک هستند) یا مقداری خاک خوب اضافه کنید.
استخوان ها در چه مدت تجزیه می شوند؟
استخوان ها در سطل بوکاشی سریعتر از شرایط عادی تجزیه می شوند، اما باز هم این کار زمان می برد. وابسته به اندازه آن ها بعضی وقت ها چند ماه و گاهی چند سال زمان می برد. اگر استخوان های بوکاشی را در خاک پیدا کردید، می توانید ان ها را با سنگ یا چکش بشکنید. استخوان ها مواد مغذی ارزشمندی هستند و عموما کاملا شکننده اند. شما می توانید آن ها را دوباره به پایین سطل فشار دهید تا دور از چشم باشند. البته، ممکن است استخوان ها به سادگی دور انداخته شوند.
چطور بوکاشی را حفر کنم؟
به آنچه می خواهید بکارید توجه کنید. گیاهان با ریشه های عمیق نیاز به دسترسی به بوکاشی در عمقی بیشتر از گیاهان با ریشه های کم عمق دارند. ترانشه های لوبیا؟ بوکاشی خود را در ترانشه ها بپاشید و آن را با خاک پوشش دهید. درختان و بوته ها؟ یک سوراخ با اندازه معقول با بوکاشی ایجاد کنید. ( ولی همیشه دو هفته قبل از کاشت صبر کنید) بستر گل یا سبزی؟ بوکاشی خود را روی سطح پخش کنید و آن را بخوبی با خاک پوشش دهید و حتی احتمالا در دو هفته اول برای دور نگه داشتن پرنده ها از پارچه های الیافی یا مشابه آن ها استفاده کنید. بوکاشی هرگز نباید در معرض باشد؛ اگر پوششی در کار نباشد، تخمیر از دست خواهد رفت و گندیدگی آغاز خواهد شد.
چه مدت مواد مغذی بوکاشی ماندگار هستند؟
این زمان بطور شگفت انگیزی طولانی است! در عدم استفاده، تا دو سال! یکی از چیزهای ارزشمند در بوکاشی این است که به سبب فرآیندی به نام "معدنی سازی" مواد مفذی در خاک در یک رویه نیمه تراوا ذخیره می گردند. با این حال، تا زمانی که مواد آلی زیادی در خاک وجود داشته باشد، تعداد میکروب‌های بوکاشی همچنان افزایش می‌یابد. همچنانکه زمان جلو می رود، خاک بطور فزاینده ای زنده می گردد!
آیا کرم ها بوکاشی را دوست دارند؟
بله! آن ها عاشقش هستند. به خاطر اسیدیته، احتمالا در دو هفته اول طرفش نمی روند، ولی بعد از آن در جهت تکثیر سریعتر هر طور هست سراغی ازش می گیرند.
آیا کار با میکروب هایی مانند این ها ایمن است؟
کاملا "خوب" است! 5 گروه مختلف از میکروب ها در سبوس بوکاشی( همانند میکروارگانیزم های موثر) وجود دارند و آن ها می توانند تحت نام میکروب های "اروپایی" معمولی تشریح گردند. چیز ارزشمند در میکروارگانیزم های موثر این است که میکروب ها در این انجمن ویژه بطور ویژه ای با هم همکاری خوبی دارند و خاک را بهبود می بخشند. کار با آن ها کاملا بی ضرر است. کار کردن با آنها کاملاً بی ضرر هستد (در واقع، در تماس برای ما سالم هستند) و اکوسیستم را به شکلی منفی مختل نمی کنند. همچون همیشه، طبیعت اطمینان ایجاد می کند که هر چیزی در تعادل قرار دارد.
چطور یک کارخانه خاک درست کنم؟
در عوض حفاری مستقیم، شما می توانید کارخانه خاک بیرونی و درونی را با تبدیل بوکاشی به خاک درست کنید. اگر در آب و هوای شمالی زندگی می کنید که زمستان های یخزده دارد و نیاز به خاک آماده برای پوسیدگی در طی اوایل بهار دارید، فقط و واقعا به یک کارخانه داخلی خاک نیاز دارید.
داخلی
یک وان پلاستیکی با درب یا بدون درب پیدا کنید و آن را در مکانی گرم قرار دهید. بوکاشی و خاک را به نسبت 50 به 50 مخلوط کنید، به گونه ای که بیشتر بوکاشی با خاک در تماس باشد. این یک شانس خوب است که شما از خاک گیاهان گلدانی قدیمی استفاده مجدد کنید. با 5 تا 10 سانتیمتر خاک، یک جور "در خاک"، پوشش دهید. کارخانه خاک نیاز به تنفس دارد. پس، در مورد نیاز نیست. شما می توانید از روزنامه یا حوله کهنه برای تنظیم رطوبت استفاده کنید؛ یا از در تا اندازه ای باز کمک بگیرید. مخلوط نباید خیلی تر یا خیلی خشک باشد. همان محتوای رطوبتی یک خاک خوب کافی است. ( اگر کارخانه خاک شما بو می دهد، احتمالا زیادی تر است.) اگر می خواهید فرآیند سریعتر پیش برود، اکنون آن را مخلوط کنید؛ اما اگر زمان دارید بهتر است منتظر بمانید. اختلاط، اکسیژن ایجاد می کند و فرآیند اکسیداسیون آغاز می شود که گرما تولید می کند. گرما یک اتلاف انرژی است، اگر بتوان انرژی را در خاک به نفع گیاهان آینده حفظ کرد، بهتر است. وابسته به درجه حرارت و اینکه خرده های غذا را چقدر کوچک کرده اید، فرآیند 2 تا 6 هفته طول می کشد.
بیرونی اساس همانند بالایی است، فقط در بیرون صورت می گیرد. آن را از باران حفظ کنید. شما همچنین می توانید از یک بستر مرتفع یا گوشه بستر باغی بدون علف هرز استفاده کنید تا به جای کاشت، خاک تولید کنید. سطل بوکاشی را در همان نقطه ای بکارید که یک منبع مستمر از خاک خوب دارید. وقتی نیاز به خاک بوکاشی آماده برای پروژه دارید، فقط یک سطل یا چرخ دستی را با آنچه نیاز دارید پر کنید.
پایان