نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور از شر سنجاب اتاق زیر شیروانی خلاص شویم؟( کد 0507)

اگر شما در باره صدای خراشیدن اتاق زیر شیروانی خود صداهایی شنیده اید، ممکن است سنجاب داشته باشید. تقسیم کردن خانه با سنجاب ها می تواند ناامید کننده باشد، به ویژه اگر آن ها شروع به آسیب رسانی کنند. اگرچه خلاصی از شر سنجاب ممکن است غیر ممکن به نظر برسد، می توانید دوباره صاحب اتاق زیر شیروانی خود شوید. برای خلاصی از شر سنجاب ها، می توانید از دور کننده، تله و رها کردن سنجاب ها و یا تونل خروجی استفاده کنید. موضوع اصلا این نیست که چه روشی به کار می گیرید؛ شما نیاز دارید از ورود مجدد سنجاب ها به خانه پیشگیری به عمل آورید.

روش 1

how p1 0507

یک کهنه را در آمونیاک خیس کنید و آن را نزدیک محل لانه گذاری سنجاب ها قرار دهید. بوی قوی آمونیاک سنجاب ها را تحریک می کند و باعث می شود سنجاب ها فکر کنند اتاق زیر شیروانی جای بدی برای لانه سازی است. این ممکن است باعث شود سنجاب ها جای خود را ترک کنند.

بهترین کار این است که از این دور کننده همراه دیگران استفاده شود تا کارآیی به حداکثر برسد.
اگر آمونیاک ندارید، می توانید در عوض از تمیز کننده قوی خانگی دیگر استفاده کنید.
دور کننده های پایه فلفل و با رایحه نعناع هم ممکن است موثر باشند.

how p2 0507

نورهای درخشان را در اتاق زیر شیروانی روشن نمایید. اگر نوری در اتاق زیر شیروانی وجود ندارد، می توانید از چراغ سقفی استفاده کنید یا روشنایی موقت نصب کنید. سنجاب‌ها احساس ناراحتی می‌کنند و در زیر نور قرار می‌گیرند، بنابراین احتمالاً اتاق زیر شیروانی شما را به سوی یک خانه جدید ترک خواهند کرد.

دقیقا همانند آمونیاک، بهترین کار این است که از این دور کننده همراه دیگر تکنیک ها استفاده کنید تا احتمال موفقیت افزایش یابد.
اگر دقیقا می دانید آشیانه سنجاب کجاست، می توانید نور را مستقیما به آشیانه او بتابانید. در این حالت، شما برای انجام کار فقط نیاز به یک چراغ قوه دارید.

how p3 0507

با قرار دادن یک رادیو با صدای بلند در اتاق زیر شیروانی سنجاب ها را آشفته کنید. پیچ رادیو را چرخانده و با گرفتن یک ایستگاه گفتگو کاری کنید که صدای بلند صحبت انسان تمام اتاق زیر شیروانی را پر کند. سنجاب ها محتملا خانه شما را نامطلوب یافته و به جای دیگر خواهند رفت.

اگر لانه را پیدا کردید، رادیو را تا می توانید نزدیک لانه قرار دهید.
شما نیاز ندارید صدای رادیو را آنقدر بلند کنید که همه خانه آن را بشنوند. همین که صدای آن در تمام اتاق زیر شیروانی شنیده شود، بلندی آن کافی است.
استفاده از دور کننده های متعدد در یک زمان بهترین نتایج را حاصل می کند.

how p4 0507

از یک دور کننده سنجاب تجاری برای اختیار راحت استفاده کنید. شما می توانید بین یک دور کننده طبیعی و شیمیایی دست به انتخاب بزنید. دور کننده های طبیعی اغلب از بوی ادرار شکارچی استفاده می کنند تا سنجاب ها را فراری بدهند. برچسب دور کننده را بخوانید و آن را مستقیما به حوزه ای اعمال کنید که به نظر می رسد سنجاب ها فراوانند. این جاها نزدیک سوراخ های ورودی، اطراف ادرار و مدفوع و جایی که رد پا مشاهده شده می باشند.

اطمینان داشته باشید که از محصول بصورت گفته شده استفاده می نمایید.
شما می توانید یک دور کننده سنجاب را بصورت آن لاین خریداری کرده و یا آن را در مغازه ابزار فروشی پیدا کنید.

how p5 0507

از نفتالین اجتناب کنید، زیرا می تواند برای انسان و حیوان خانگی خطرناک باشد. علاوه بر این، آن ها ممکن است بوی شدیدی داشته باشند که روی سنجاب ها کار نکنند و فقط انسان ها را بیزار نمایند. استفاده از دور کننده های سنجاب مورد تایید ایمن تر و موثر تر است.

در بعضی جاها، استفاده از نفتالین بر علیه سنجاب غیر قانونی است. پس اگر باز هم مایل به استفاده از آن هستید قوانین محلی را چک نمایید.

روش 2

تله گذاری و حذف سنجاب ها

how p6 0507

یک تله سنجاب را نزدیک سوراخ ورودی یا جایی که سنجاب فعال است قرار دهید. اگر تله را در موقعیتی که سنجاب ها فراوانند قرار دهید احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. هر چند، چون سنجاب ها محتملا داخل تله ای که وسط کف قرار داده اید نمی شوند، آن را گوشه یا نزدیک دیوار قرار دهید. بهترین نقطه برای تله گذاری را شناسایی نمایید. این نقطه می تواند سوراخ ورودی به خانه یا جایی باشد که شما رد پا، ادرار یا مدفوع را دیده اید. شما می توانید یک تله انتخاب کنید که سنجاب ها را برای رهایی می گیرد و یا سنجاب ها را می کشد.

قبل از کوشش برای به تله انداختن سنجاب، با متخصص حیات وحش منطقه تماس گرفته و مطمئن شوید استفاده از تله ایمن و قانونی است.
مطمئن باشید که تله بصورت تخصصی برای سنجاب درست شده است؛ نوع غلط باعث می شود که به سنجاب آسیب ناخواسته بزند و یا سنجاب را فراری دهد.
شما می توانید تله سنجاب را در مغازه های شکار و ماهیگیری یافته و یا آن ها را در مغازه های ابزار فروشی بیابید. امکان خرید آن لاین تله هم وجود دارد.
اگر فنی هستید، می توانید تله خودتان را بسازید. هر چند، بعضی جاها قوانینی دارند که بر تله گذاری سنجاب متمرکز است. پس، بهترین کار استفاده از قفس های تجاری است که با مقررات سازگار می باشد.

how p7 0507

تله را با بادام زمینی یا کره بادام زمینی طعمه گذاری نمایید. طعمه را داخل تله قرار دهید؛ به اندازه کافی دور از جوانب، تا سنجاب نتواند به آن دسترسی یافته و آن را از تله بیرون بکشد. سپس، تله را کارگذاری کنید. سنجاب باید برای گرفتن طعمه وارد تله شود، اما ضامن کار کرده و در بیفتد.

اگر بادام زمینی یا کره بادام زمینی ندارید، می توانید از گردو، بیسکویت دارای سودا و شیر ترش، پوسته نان و تکه های سیب نیز به عنوان طعمه سنجاب استفاده کنید.
اگر از تله گرفتن و رها کردن استفاده می کنید، نیاز دارید که سنجاب را تا می توانید زود بیرون ببرید.
یک تله مرگ، سنجاب را بعد از گیر انداختن به گونه ای انسانی می کشد.

how p8 0507

سنجاب زنده را از خانه برداشته و آن را رها نمایید. قبل از دستکاری قفس، دستکش ضخیم و مخصوص کار سنگین دست کنید. وقتی آماده رها کردن سنجاب شدید، قفس را روی زمین و در جای مخصوص رها سازی بگذارید. سپس، با استفاده از دست دارای دستکش یا نخی که به در بسته شده است، به آرامی در قفس را بلند کنید. به مجرد خروج سنجاب، یک فاصله بین خود و سنجاب ایجاد کنید تا در معرض گاز گرفتگی یا خراشیدن سنجاب قرار نگیرید.

قوانین و مقررات محلی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا می توانید سنجاب را از قلمرو خود خارج کنید یا باید آن را در نزدیکی خانه خود رها کنید.
اگرچه بهترین کار این است که سنجاب را حداقل در 16 کیلومتری خانه رها کنید تا نتواند مجددا اتاق زیر شیروانی شما را پیدا کند، همیشه اجازه این کار به شما داده نمی شود.

how p9 0507

بیرون آوردن سنجاب مرده از تله در حالی که با قفس ور می روید دستکش های وظیفه سنگین ضخیم به دست داشته باشید تا میکروب ها به شما انتقال نیابند. قفس را نزد زباله دان بیرونی ببرید و سنجاب مرده را راهی زباله دان نمایید.

برای به حداقل رساندن بو، ممکن است بخواهید سنجاب مرده را در کیسه زباله "درزگیری" نمایید.
به عنوان گزینه دیگر، می توانید سنجاب مرده را در قلمرو خود دفن نمایید. هر چند، اگر چند سنجاب مرده در اتاق زیر شیروانی شما یافت شوند این کار پر زحمت خواهد بود.

how p10 0507

اگر سنجاب های بیشتری باقی مانده اند، تله خود را مجددا تنظیم کنید. شما نیاز دارید تله را در محل رها کنید تا تمام سنجاب ها بروند. اغلب سنجاب ها فقط می توانند یک سنجاب را در واحد زمان نگه دارند. پس، ممکن است مدتی وقت بگیرد تا از شر کل خانواده سنجاب خلاص شوید.

 how p11 0507

اگر مشکل حذف سنجاب ها را دارید از یک حرفه ای استفاده کنید. اگر سنجاب‌های زیادی دارید، برخورد با آنها به تنهایی ممکن است سخت شود. یک حرفه ای می تواند تعیین کند شما چه تعداد سنجاب دارید. سپس، آنها تمام سنجاب ها را به صورت انسانی و کارآمد حذف خواهند کرد.

شما می توانید از طریق یک جستجوی ساده اینترنتی متخصص حذف حیات وحش را بصورت آن لاین پیدا کنید. در گزینه دیگر، از خانواده یا دوستان استعلام کرده و حرفه ای های منطقه خود را شناسایی نمایید.

روش 3

پیشگیری از ورود مجدد

how p12 0507

شاخه های آویزان درخت ها روی خانه تان را ببرید تا سنجاب ها نتوانند خود را به سقف منزل برسانند
اطراف سقف را از نظر شاخه هایی که اجازه دسترسی آسان به بام را می دهند بازدید کنید. سپس، از اره برقی برای جدا کردن شاخه ها استفاده کنید و به طور موثر دسترسی به اتاق زیر شیروانی خود را قطع کنید.

سنجاب ها از شاخه های درخت به عنوان پلی برای ورود به اتاق زیر شیروانی شما استفاده می کنند. آنها حتی ممکن است بیشتر اوقات روی درخت زندگی کنند، اما برای لانه سازی یا آسایش در هوای بد به اتاق زیر شیروانی شما می روند.
اگر در بریدن شاخه های درختان مجرب نیستید، یک حرفه ای را برای انجام این کار به خدمت بگیرید. در عدم انجام این کار هم ممکن است خود را دچار جراحت کنید و هم امکان دارد به سقف خانه آسیب برسانید.

how p13 0507

تعمیر سوراخ های بیرونی خانه خیلی راحت تر است که مانع ورود سنجاب ها به اتاق زیر شیروانی شوید تا اینکه آن ها را به مجرد ورود از اتاق بیرون نمایید. برای مشاهده سوراخ های قابل رویت، بیرون و داخل خانه را ببینید. سپس، برای پوشش دادن سوراخ ها از وصله های مقاوم در برابر حیوانات استفاده کنید، که از ورود سنجاب ها پیشگیری به عمل می آورند.

اگر مطمئن نیستید که چطور سوراخ ها را تعمیر نمایید، یک پیمانکار عمومی استخدام کنید تا کار را برای شما انجام دهد. آن ها همچنین قادر هستند یک بازرسی مجدد به عمل آورند تا از پوشش هر سوراخی اطمینان حاصل گردد.
از اطراف و اکناف سوال کنید تا یک پیمانکار عمومی خوب در منطقه خویش پیدا کنید. این کار را می توانید با جستجوی اینترنتی هم صورت دهید.

how p14 0507

ورودی های هوا و تخلیه های خروجی را با یک مش اسکرین( توری) پوشش دهید. صفحه توری را با پیچ کردن آن محکم کنید. این امر مانع از این می گردد که سنجاب ها از طریق تهویه ها وارد اتاق زیر شیروانی شوند.

این اسکرین ها تداخلی در کارآیی دریچه های تهویه شما ایجاد نمی کنند.
اگر در انجام توسط خودتان مشکل دارید، یک پیمانکار خوب می تواند به شما کمک کند تا مش اسکرین ها( صفحات مشبک) را در جای خود محکم نمایید.

how p15 0507

اطراف سیم های برق و تاسیسات لوله کشی را درزگیری کنید تا سنجاب ها نتوانند وارد شوند. از ترکیبی از صفحات توری، گچ و درزگیر برای هر شکافی در اطراف سیم کشی یا وسایل لوله کشی خود استفاده کنید. این به کاهش خطر فشردگی سنجاب‌ها در سوراخ‌ها یا جویدن های اطراف شکاف‌ها برای بزرگ‌تر کردن آنها کمک می‌کند.

چون سنجاب ها جونده هستند، می توانند خودشان را داخل سوراخ های خیلی کوچک بچپانند.
به علاوه، آن ها می توانند اطراف سوراخ های موجود را بجوند و آن را بزرگتر نمایند.
به همراه دیگر کارهای تعمیراتی، ممکن است یک پیمانکار خوب استخدام کنید تا از این مورد هم مراقبت به عمل آورد.

how p16 0507

در دودکش را بگذارید یا روی دودکش را با صفحه توری پوشش دهید. محیط بالای دودکش را که تاج نامیده می شود و همچنین اندازه دودکش را اندازه بگیرید. یک در دودکش یا صفحه توری بخرید که بزرگتر از دودکش، ولی کوچکتر از تاج باشد. بالای دودکش را تمیز کنید تا آشغال ها خارج شوند. سپس، در دودکش یا مش را روی سوراخ فیت کنید و اطمینان حاصل نمایید که گپی در اطراف آن وجود ندارد. . از یک مته برای پیچاندن درپوش دودکش یا صفحه مشبک در جای خود استفاده کنید.

این اجازه می دهد دود از دودکش بیرون برود، اما سنجاب ها از دودکش برای ورود به خانه شما استفاده نکنند.
اطمینان داشته باشید آشغالی در اطراف دودکش باقی نمانده است، زیرا این می تواند خطر آتش سوزی به همراه بیاورد.
قبل از فرا رسیدن زمستان، درپوش دودکش یا صفحه توری را هر چند ماه یکبار در طی استفاده تمیز کنید. دوده تشکیل شده می تواند آسیب زا باشد یا خطر ایجاد نماید.
اگر ساکن انگلستان هستید، قوانین و مقررات نصب درپوش دودکش را فرا گرفته و رعایت نمایید. به مجرد کارگذاری، یک بازرس ساختمان مورد نیاز است تا آن را چک کرده و صحت کارگذاری درست را تایید نماید. به این دلیل، بهترین کار این است که انجام امر را به یک حرفه ای واگذار نمایید.

how p17 0507

اگر گمان دارید که تعدادی سنجاب باقی مانده اند، یک سوراخ خروجی یکطرفه ایجاد نمایید. با مش توری یا ورقه نازک فلز یک قیف خروجی درست کنید. سپس، انتهای بزرگ قیف را روی سوراخ خروجی نهایی و در بیرون خانه تعیین موقعیت نمایید. این امر به سنجاب ها اجازه می دهد در جستجوی غذا یا آب از خانه بیرون بروند، اما نتوانند دو مرتبه به داخل خانه مراجعه نمایند.

بطور ایده آل، انتهای بزرگ قیف شما باید قطر حدود 12 تا 15 اینچ( 30 تا 38 سانتیمتر) داشته باشد. انتهای کوچک باید کوچکتر از سوراخی باشد که سنجاب ها از آن برای ورود و خروج به خانه مورد استفاده قرار می دهند. طول قیف را حدود 12 اینچ بگیرید(30 سانتیمتر)

how p18 0507

اگر مایل هستید به فرآیند سرعت بدهید، انتهای تونل را طعمه گذاری کنید. یک مشت بادام زمینی، کره بادام زمینی، کراکر، تکه های سیب را در داخل تونل یا دقیقه بیرون آن بگذارید. این امر سنجاب را ترغیب می کند که آن را سریعا خارج سازد.

شما نیاز به استفاده از طعمه ندارید، زیرا در نهایت سنجاب برای جمع آوری غذای بیشتر اقدام به ترک خانه خواهد کرد. با این حال، استفاده از طعمه سنجاب را تشویق می کند که زودتر خانه شما را ترک گوید.