5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

ذخیره سازی آب با کمپوست(کد 0286)


برگ داده

Doc p 0286

مالچ پاشی می تواند نیازمندی های آب گیاهان را تا 70 درصد کاهش دهد و درجه حرارت خاک را تا 3 درصد کم کند.
آب یک منبع طبیعی مهم است و این موضوع باید در مدیریت های شهری و منطقه ای در نظر گرفته شود. هدر روی آب می تواند موجب مشکلات مهم زیست محیطی شده و استفاده از آب کارآمدتر می تواند منجر به ذخیره مهم هزینه و مزایای زیست محیطی گردد.
مزایای مالچ کمپوست شده
مالچ پاشی می تواند نیازمندی های آبیاری را تا 70 درصد کم کند؛ اساسا توسط کاهش تبخیر آب از سطوح خاک در معرض
مالچ پاشی می تواند درجه حرارت خاک را تا 30 درجه سانتیگراد کم کند؛ که افت آب و از دست رفتن تنش گیاهی را کاهش می دهد.
مالچ پاشی کمک به نگهداری آب و کاهش افت نشت می کند و مقاومت گیاه در برابر خشکی را کاهش می دهد. این یک مزیت مهم در مناطق آبیاری نشده است.
مزایای بهبود دهنده های خاک کمپوست شده
استفاده از بهبود دهنده های خاک کمپوست شده ساختمان خاک، نشت آب، ظرفیت نگهداری آب خاک را افزایش می دهند.
چمن رشد کرده می تواند با کاربرد بهبود دهنده خاک کمپوست شده تا 30 درصد آب کمتری لازم داشته باشد. این امر می تواند نفوذ ریشه را افزایش دهد و منجر به سیستم های ریشه ای عمیق تر گردد که سطح بزرگتری از خاک را برای رطوبت و مواد مغذی جستجو می کنند. کاهش نیازمندی های آبیاری و زهکشی عمیق نیز به وقوع خواهد پیوست.
در خاک های ماسه ای، بهبود دهنده های خاک کمپوست شده ماندگاری آب و توزیع جانبی ریشه خاک را بهبود می دهند، دسترسی گیاه به آب خاک را اصلاح می کنند و عمق زهکشی و نیازمندی های آبیاری را کم می کنند.
تخمین صرفه جویی هزینه؛ یک مثال
انجمنی در سیدنی جنوبی از حفر چاه آب برای آبیاری استفاده می کند. به علت هزینه های چاه های مستغرق، خیلی از گیاهان کنار خیابانی و چشم اندازهای تزیینی به همان خوبی تعدادی از پارک های کوچکتر( چمن و بسترهای باغی) با استفاده از کامیون های آب( با ظرفیت های 1500 تا 6000 لیتر به ازای هر کامیون) که با آب چاه حاصل از پارک های بزرگتری که چاه های حفاری شده مستغرق داشته اند پر می شود، آبیاری می شوند.
انجمن سه تا از اینچنین کامیون های آبی را راهبری می کند؛ هر کدام 2 پرسنل نگهداری دارند. تخمین زده شده است که استفاده از محصولات کمپوست، همانند مالچ ها، پوشش بالایی آلی، و بهبود دهنده های خاک( برای تثبیت چمن) می تواند نیازمندی های آبیاری را حداقل تا 40 درصد کم کند.
این پتانسیل حذف یکی از کامیون ها را دارد و تمامی هزینه های بهره برداری مربوطه را کم می کند( بیش از 100 هزار دلار در سال)
ممکن است، همچنین، صرفه جویی های اضافی حاصل از خرید کاهش یافته آب جاهایی که منابع آب آشامیدنی برای آبیاری استفاده می شوند هم وجود داشته باشد.
راهنمای کاربرد
محصولات باید با استانداردهای کمپوست، بهبود دهنده های خاک و مالچ 2003 استرالیا همخوانی داشته باشند.
مالچ کمپوست شده بعد از نشا روی سطح خاک اطراف گیاهان اعمال می شود. این ماده نباید ساقه و بدنه گیاهان را لمس کند، زیرا می تواند منجر به گندیدگی و فساد ساقه شود.
از کاربرد مالچ های ریز و نرم و یا لایه های ضخیم مالچ روی انواع سنگین خاک که متمایل به خیس شدن از آب هستند خودداری نمایید.
بهبود دهنده های خاک کمپوست شده که در خاک فوقانی تجمیع می شوند، عموما قبل از نشا، ساختمان خاک و ظرفیت نگهداری آب را بهبود می بخشند.
یک ترکیب از بهبود دهنده نرم خاک و مالچ کمپوست شده زبر می تواند برای بهبود ساختمان خاک و نگهداری آب اعمال شود.
بعضی از بهبود دهنده های خاک کمپوست شده می توانند به عنوان پوشش بالایی آلی اعمال شوند تا سطوح مواد آلی خاک را بهبود ببخشند.
کمپوست می تواند هر زمان سال اعمال شود.
برای ذخیره سازی آب، قبل از تابستان اعمال کنید؛ در این زمان تبخیر خاک معمولا بالاترین است و گیاهان بیشترین نیاز به آب را دارند.

صفحه نخست