5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

ورمی کمپوست و مشکلات آن

یک جعبه کرمی همانند یک اکوسیستم کوچک عمل می کند؛ با فراِیندهای متعددی که همه روی هم اثر می گذارند. اگر یکی از این فرآیندها غلط باشد یا یکی از ورودی ها حذف شود، تعادل تمام سیستم از دست می رود. بعضی از ماجراهای عمومی که محتمل است شما با آن ها روبرو شوید، و برخی از راه حل های احتمالی در زیر آورده شده اند.

بوی بد

بوها می توانند عوامل مختلفی داشته باشند، از فساد مواد غذایی قبل از اینکه کرم ها فرصت خوردن آن ها را داشته باشند گرفته تا رطوبت خیلی بالا و تهویه خیلی کم که مانع حرکت و جریان درست اکسیژن می گردد. اگر غذا در حال فساد باشد، محتملترین حالت این است که به نسبت کربن، نیتروژن خیلی بیشتری داشته باشید و بزودی تولید آمونیاک، که کرم ها را می کشد، آغاز می گردد. مازاد غذا را بردارید و بستر اضافی بیفزایید. اگر بو از فقدان جریان اکسیژن است، سطل خود را باز بگذارید تا تا زمانی که می توانید بر آن نظارت کنید، هوا خارج شود و همه مواد را با دست خود مخلوط کنید تا گردش هوا درسطوح پایین تر بهبود یابد. برای کمک اضافی، " آب زهکشی نمی شود/ سطل زیادی مرطوب است" را در زیر ببینید.

مگس ها

ver p1 0517

مگس ها می توانند به زائدات غذایی جذب شوند و با کمی تخم گذاری، هجوم سنگین ایجاد نمایند. برای جلوگیری از مگس ها، غذا را با لایه ای از بستر خشک از قبیل روزنامه ریز ریز شده، پوشش دهید. به دلیل اینکه انواع مگس هایی که می خواهند جعبه کرمی را به عنوان سکونتگاه برگزینند نمی توانند حفر کنند، پوشش غذا دسترسی آن ها را بلوکه کرده و توانایی تخم ریزی آن ها را از بین می برد.

آب زهکشی نمی شود/ خیلی مرطوب است

جعبه های کرمی باید زهکش مناسب داشته باشند. با پاک کردن یک دستمال کاغذی در کف سطل از مسدود نشدن سوراخ های زهکشی اطمینان حاصل کنید. با اضافه کردن بستر جاذب خشک اضافی از قبیل روزنامه ریز ریز شده به بالای سطل، حتی اگر با لایه های تر مخلوط نشود، آب اضافی را بگیرید. در چند روز بعدی، رطوبت در کل سیستم متعادل خواهد شد و کاغذ مقداری از رطوبت مازاد را می گیرد. اگر استخرهایی از آب دارید، می توانید با قرار دادن یک حوله کاغذی در لوله و قرار دادن یک سر آن در استخر و سر دیگر به سمت بالا و رسیدن به سطح موادی که در سطل دارید، آنها را با کمترین مزاحمت از سطل خود بردارید. حوله کاغذی مازاد رطوبت را می گیرد و به مجردی که چالاب غیب شد می توانید آن را به سادگی بردارید.

در نظر داشته باشید که جعبه ها و سطل های پلاستیکی متمایل به نگهداری رطوبت مازاد هستند، در حالی که جعبه های چوبی محتمل تر است که خشک شوند. وابسته به نوع سطل، ممکن است بخواهید مراقبت و نگهداری سطل خود را تا اندازه ای تنظیم نمایید.

کرم های سرگردان/ برداشت سطل

کرم‌ها به طور کلی نسبتاً تحمل‌پذیر هستند، اما اگر سیستمی به سوی آسیب گذاری حرکت کند، سعی می‌کنند با ترک سطل از مشکل فرار کنند. این امر تقریبا در اغلب مواقع در شرایط بی هوازی یا تولید آمونیاک شکل می گیرد و به دلیل تغذیه بیش از حد است. البته به میزان کمتر و بصورت گاه به گاه در نتیجه درجه حرارت های داغ هم اتفاق می افتد. مازاد غذا را بردارید، مواد را به سبکی مخلوط کنید تا جریان اکسیژن بهبود یابد و اطمینان یابید که سطل دور از نور مستقیم خورشید و در درجه حرارت اتاق نگهداری شده است.

اگر همه چیز خوب به نظر برسد و کرم ها برای ماه ها خوشحال باشند، اما کرم ها به ناگاه شروع به مردن یا فرار کنند، احتمالا زمان برداشت نهایی فضله ها از جعبه فرا رسیده است. کرم‌ها می‌توانند مدت زیادی در کمپوست زندگی کنند، اما این در واقع زندگی در محصول زائد خودشان است، و در نهایت (و ظاهراً ناگهانی) به نقطه‌ای می‌رسند که دیگر بسشان است. مسائل و موضوعات دیگر مرتبط با برداشت فضله های نهایی ورمی کمپوست را می توانید در جاهای دیگر، از جمله همین سایت، ملاحظه نمایید.

ver p2 0517

خشک شدن سریع سطل
اگر سطل شما زیادی خشک شده است و خشک می شود، بهترین کار و راه حل این است که وفق برنامه زمانی منظم به سادگی با یک آب پاش، آب به آن اضافه کنید. برای اجتناب از استخر سازی و برکه ای کردن، ترجیح داده می شود در عوض مقادیر بزرگ نادر، مقدار کمی آب را بصورت غالب اضافه کنید. سطل های خشک کاملا برای زندگی کرم ها نامناسب هستند که نیاز فراوان آب دارند تا پوست بدن خود را سالم نگه دارند. اگر سطل خیلی سریع خشک می شود، استفاده از مواد غذایی آبدار یا پوشاندن مواد با پارچه های درشت بافت مانند گونی را مورد توجه قرار دهید. فقط به کاهش جریان هوا اکتفا نکنید!

این، البته، یک راه نسبتا ساده برای یک اکوسیستم پیچیده است. اگر سوال یا مشکل دیگری دارید، براحتی با ما تماس بگیرید.
( مطلب ترجمه است، اما اگر واقعا سوال در باره ورمی کمپوست دارید می توانید اینجا را کلیک کنید)