5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کمپوست سازی بوکاشی: هر چیزی که می خواهید بدانید( کد 0534)


یک سیستم کمپوست سازی بوکاشی یکی از ساده ترین راه ها برای این است که زائدات غذایی را مستقیما از لندفیل ها دور نماید و کود و بهبود دهنده ارزشمند خاک برای باغ و باغچه و حیاط شما فراهم آورد.

جامعه بیوم عاشق این نوع کمپوست سازی است و شاهد موفقیت های باور نکردنی بوده است. با کمک کمپوست ساز شهری، مزرعه گیاهی رسی جدیدش را دید که به خاکی تیره تبدیل شده است. بررسی اخیر او را بخوانید:

من نمی توانم در حد کفایت در باره کمپوست ساز شهری صحبت کنم. ما چند سال قبل به یک ساختمان جدید نقل مکان کردیم و من یک سیستم کمپوست سازی می خواستم که با یک بچه جدید هم خوب کار کند( نه خیلی پیچیده و نه سنگین برای بلند کردن) من سطل کوچک آشپزخانه را گرفتم و به طور منظم با شتاب دهنده کمپوست آن را اسپری می کنیم؛ معمولاً دو هفته قبل از اینکه واقعاً پر شود و نیاز به دفن در مزرعه سبزیجات داشته باشیم، می رویم. میکروارگانیسم‌های موجود در اسپری شتاب ‌دهنده آن ضایعات غذا را طوری تجزیه می کنند که باورتان نمی‌شود؛ من فقط محتویات سطل را در سوراخ‌های متوالی دفن کردم و وقتی به محل اولین تکه‌های مدفون برگشتم، خاک لومی، خاکی غنی‌تر می‌شد. این اسپری برای سالها دوام می آورد؛ 3 سال بعد من فقط در حال حاضر به خرید بطری پرکننده دوم خود فکر می کنم، بطری اسپری اصلی و سطل هنوز خوب است. مزرعه گیاهی خوب تولید می‌کند و من گهگاه سبزیجات غافلگیرکننده‌ای را از دانه‌های ضایعات دریافت می‌کنم (بنابراین شاید بهتر باشد آن را در جایی که مثلاً کدو تنبل‌های تصادفی نمی‌خواهید، حفر نکنید).

از آنجا که اغلب شما به کمپوست سازی مدل بوکاشی علاقمند هستید، ما سوالاتی که مکررا در باره این سیستم پرسیده می شوند را در یکجا جواب می دهیم.

bok p1 0534

سطل بوکاشی چیست؟

یک سطل بوکاشی یک سطل کوچک کمپوست سازی است که برای تبدیل زائدات غذایی به کمپوست پرورش دهنده گیاهان و سازنده خاک طراحی شده است. آن به قدر کافی کوچک است تا با آشپزخانه یا محل راحت دیگر شما سازگار باشد. بو ندارد، استفاده راحت دارد، حشرات را جذب نمی کند و مقدار زائدات غذایی که به لندفیل ها فرستاده می شوند را کم می کند. بوکاشی یک روش کمپوست سازی طبیعی است که از باکتری های مفید، شناخته شده تحت عنوان میکروارگانیزم های موثر، برای تخمیر زائدات غذایی استفاده می کند و بوهای نامطبوع مرتبط با فساد غذا تولید نمی کند. در این روش، مواد آلی 10 برابر سریعتر از کپه های کمپوست سازی سنتی تجزیه می شوند.

از این فرآیند، شما مواد آلی تخمیر شده بارگیری گشته از مواد مغذی به دست می آورید که باید در داخل خاک حفاری شده قرار گیرند تا تجزیه به کمپوست کامل شود. در این فرآیند، مایع غنی از میکروارگانیزم ها هم تولید می شود که سیفون شده و می تواند به عنوان کود مایع مورد استفاده قرار گیرد.

باکتری های بوکاشی مورد استفاده در سطل شما می توانند مخلوط دانه ها یا اسپری مایع باشند.

بوکاشی و سیستم های کمپوست سازی شهری از چه نظر متفاوت هستند؟

اختلاف اساسی بوکاشی و سیستم کمپوست سازی شهری در اندازه و مخلوط حامل مورد استفاده نهفته است. هر دو سیستم یک سطل پلاستیکی دردار دارند، یک شبکه در ته ظرف و یک شیر.

اندازه

بوکاشی تقریبا 19 لیتر زائدات غذایی را در خود جای می دهد.
کمپوست ساز شهری، 16 لیتر در خود نگه می دارد و یا کمتر؛ 6 لیتر.

مخلوط بوکاشی

بوکاشی دارای غله/ خاک اره است و از مخلوط میکروارگانیزم های بوکاشی ویژه طراحی شده مشتمل بر باکتری های اسید لاکتیک، مخمرها، باکتری های فتوسنتتیک، اکتینومایست ها و قارچ ها تشکیل شده است.
کمپوست ساز شهری یک اسپری مایع است و از محیط کشت میکروارگانیزم های موثر استفاده می کند.

باکتری های موثر کمپوست ساز شهری در آزمایشگاه ساخته شده اند و از هیچگونه محصولات حیوانی استفاده نمی کنند. پس این مخلوط وگان است. مخلوط بوکاشی ممکن است شامل محصولات مشتق شده از حیوانات باشد. پس تا این لحظه برای وگان ها مناسب نیست.

بعضی از مردم یکی را به دیگری ترجیح می دهند. مایع توزیعی جای کمتری می گیرد و کمتر مستعد حشرات و کرم ها است.( فقط اگر غله در ظرف دربسته نگهداری نشود یک مشکل محسوب می شود) دیگران غله را دوست دارند زیرا خشک است و در ظرف پلاستیکی نیست.

هر دو اختیار وفق طراحی های صورت گرفته خیلی خوب هستند.

چطور از سطل بوکاشی استفاده کنیم؟

یک سطل بوکاشی راحت استفاده می شود. فرآیند یکسانی برای سطل بوکاشی و کمپوست ساز شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

در سطل بوکاشی را بردارید و زائدات غذایی اضافه کنید. برای هر یک فنجان زائدات، یک قاشق غذاخوری مخلوط بوکاشی پخش کنید یا 3 تا 5 اسپری شتاب دهنده کمپوست ساز شهری را اسپری نمایید.

در را روی سطل برگردانید و اطمینان حاصل نمایید که در خوب بسته شده و کاملا آب بند است.

هر زمانی که زائدات بیشتری به سطل اضافه می کنید، با استفاده از چیزی شبیه پوره ساز سیب زمینی یا فنجان لایه ها را به پایین فشار دهید. مهم است که در حد امکان اکسیژن زیادتری از توده خارج گردد.

بطور مرتب مایع بوکاشی را از شیر زهکش نمایید.( شما باید یک هفته بعد از اضافه کردن زائدات بتوانید مایع را زهکشی نمایید) شما می توانید از مایع رقیق شده برای بارور سازی گیاهان استفاده نمایید؛ یک قاشق چایخوری مایع در یک لیتر آب( برای بیش از یک روز یا در این مایه ها ذخیره سازی نکنید) شما همچنین می توانید از مایع رقیق نشده برای تمیز کردن زهکش ها استفاده نمایید.

این فرآیند را تکرار کنید تا سطل بوکاشی پر شود. به مجرد اینکه سطل پر شد، زائدات آماده دفن هستند.

اگر دو سطل بوکاشی دارید، فرآیند را دوباره در سطل دوم شروع کنید و محتویات سطل اول را رها کنید تا تخمیر برای چند هفته دیگر قبل از دفن ادامه یابد. زهکشی مایع بوکاشی را مرتبا ادامه دهید.

چطور زائدات را دفن کنید؟

برای دفن زائدات، یک حفره در باغ خود حفر نمایید. حفره فقط نیاز دارد که 20 تا 25 سانتیمتر عمق داشته باشد. در ابتدای دفن، کمپوست اسیدی است اما بعد از 7 تا 10 روز خنثی می شود. قبل از کشت و نشاکاری، بهتر است دو هفته صبر کنید.

آیا نیاز دارم که سطل بوکاشی خود را بشویم؟

با استفاده از یک تمیز کننده طبیعی یا آب طبیعی، سطل بوکاشی خود را پس از هر بار استفاده بشویید. اگر از تمیز کننده استفاده می کنید، اطمینان حاصل نمایید که آن را خوب با آب معمولی آب کشی کرده اید زیرا ممکن است در آینده باقیمانده روی اسپری یا سبوس بوکاشی اثر بگذارد. تمیز کننده های شیمیایی قوی توصیه نمی شوند.

در سطل بوکاشی چه می توانم بگذارم؟

شما می توانید تمام bزائدات غذاییb را در سطل بوکاشی یا کمپوست ساز شهری بگذارید. استخوان های بزرگ، مایعات و غذاهای کپک زده، تا حال حاضر، استثنا هستند.

تمام خرده های میوه ها و سبزیجات، مرکبات، گوشت، ماهی، مواد لبنی، تخم مرغ، نان، تی بگ های فاقد پلاستیک و غذاهای بسته بندی شده می توانند اضافه شوند.

bok p2 0534

مخلوط بوکاشی از چه ساخته شده است؟

بوکاشی از مخلوط میکروارگانیزم های ویژه طراحی شده ساخته شده و شامل باکتری های اسید لاکتیک، مخمرها، باکتری های فتوسنتتیک، اکتینومایست ها و قارچ ها است. آن همانند خاک اره یا سبوس به نظر می رسد.

کمپوست ساز شهری شامل محیط کشت میکروارگانیزم های موثر است؛ فناوری این سیستم نخستین بار توسط پروفسور ژاپنی، تروهیگا، اختراع شده است.

چقدر مخلوط بوکاشی استفاده کنم؟

برای هر فنجان زائدات، یک فاشق غذاخوری مخلوط بوکاشی اضافه کنید یا 3 تا 5 اسپری شتاب دهنده کمپوست ساز شهری اضافه نمایید.

بهتر است افزودن خیلی زیاد را به خیلی کم اولویت دهید.

bok p3 0534

چقدر طول می کشد تا سطل پر شود؟

بستگی به این دارد که چقدر خانه شما بزرگ است و چقدر زائدات غذایی تولید می کنید. یک خانواده 4 نفره که نسبتا سنتی است ممکن است در مدت 3 تا 4 هفته سطل بوکاشی خود را پر نمایند.

آیا زائدات در داخل سطل کمپوست می شوند؟

زائدات در داخل سطل بوکاشی تجزیه نمی شوند. زائدات در سطل بوکاشی تخمیر شده و با افت مقدار آب، کاهش حجم می یابند. تجزیه کامل زائدات و تولید کمپوست هنگامی اتفاق می افتد که زائدات در درون خاک قرار گیرند.

آیا سطل بوکاشی بو می دهد؟

در صورت داشتن در ایمن بویی از سطل به مشام نمی رسد. پس می توانید آن را بی هیچ مشکلی در خانه نگهداری نمایید.

وقتی در سطل را باز می کنید با بویی شبیه ترشی مواجه می شوید؛ بویی شبیه سرکه سیب یا خیار ترشی. بعضی از مردم آن را نامطبوع می دانند و برخی نه!

آن نباید بوی گندیدگی بدهد.

اگر واقعاً بوی گندیده می‌دهد، وقت آن است که زباله‌ها را بردارید، آن را در باغ دفن کنید، سطل را تمیز کنید و دوباره شروع کنید.

یک بسته که واقعا به سوی گندیدگی رفته و بوی بد می دهد با مشکلاتی از قبیل محتویات، آب و هوا، خطاهای انسانی( میکروب های خیلی کم، عدم هوابندی ظرف، تخلیه نکردن مایعات) و بدبیاری مواجه است.

مهم است که به مایع اجازه ندهید برای مدت طولانی در کف ظرف بماند. ممکن است، به ویژه در ماه های گرم، متوجه شوید که مایع نیاز دارد که هر چند روز یکبار تخلیه شود. مایعی که برای مدت طولانی در کف ظرف می ماند ممکن است گندیده شود.

آیا حشرات و موش را جذب می کند؟

اطمینان داشته باشید که در بوکاشی در تمام زمان ها ایمن است و مایع مکررا زهکشی می شود تا از جذب موش و حشره پیشگیری گردد.

اگر از سبوس بوکاشی استفاده می کنید، آن را در ظرف هوابند و دارای در ایمن نگهداری نمایید.

وقتی زائدات را در باغ دفن می کنید، دفن عمیق تر بهتر است زیرا جونده ها حفارهای خوبی هستند.
ما توصیه می کنیم که زائدات با حداقل 20 سانتیمتر خاک بخوبی پوشش داده شوند.

آیا استفاده از سطل بوکاشی برای کودکان آسان است؟

سطل بوکاشی راهی آسان برای آشنا کردن کودکان با پدیده های کمپوست سازی و باغداری است. در حالی که کودکان برای باز و بسته کردن در احتیاج به راهنمایی و هدایت بزرگسالان دارند، کودکان هنوز می توانند خرده های غذا و مخلوط بوکاشی و اسپری شتاب دهنده را اضافه کنند، کمک به دفن زائدات نمایند، مایعات را زهکشی کنند و گیاهان را بارور کنند.

مایع بوکاشی برای چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟

دو راه برای استفاده از مایع بوکاشی وجود دارد:

1-بارور کردن گیاهان از دو قاشق چایخوری مایع برای هر لیتر آب استفاده کنید.
2- زهکش ها را تمیز نگه دارید : مایع را داخل زهکش بریزید.باکتری های مفید حاضر در مایع کار می کنند تا زهکش ها را تمیز نگه دارند.

مایع را برای بیش از یک روز یا عددی در این حد در بیرون سطل نگه ندارید. اگر نیاز ندارید که گیاهان خود را بارور نمایید، رقیق کنید و به یک دوست بدهید و یا آن را در باریکه ای طبیعی رها سازید.

چند بار مجبورم مایع را زهکشی کنم؟

مهم است که به مایع بوکاشی اجازه ندهیم به مدت خیلی طولانی باقی بماند. ممکن است متوجه شوید که نیاز دارید مایع را چند بار در هفته زهکشی نمایید. در آب و هوای گرمتر، همچنین ممکن است توجه کنید که سطل بوکاشی مایع بیشتری تولید می کند.
مایع بوکاشی باید شبیه چه چیزی باشد؟

مایع بوکاشی پرتقالی رنگ است و بوی میوه یا سرکه مانند می دهد. آن دارای تارهای قارچی سفید شناور بوده و یا پوشش سفید لاغر دارد. مایع دارای بوی گندیده نباید برای باروری گیاهان استفاده شود و بهترین کار این است که این مایع با ریختن در زهکش دفع گردد. آن کار می کند تا زهکش را زلالتر نگه دارد.

آیا سطل بوکاشی فیت زیر سینک من است؟

این امر وابسته به این است که کمپوست ساز بوکاشی یا کمپوست ساز شهری را تهیه نمایید و اینکه چقدر فضا زیر سینک دارید.

شما می توانید اندازه های زیر را مد نظر قرار دهید. از راست به چپ:

کمپوست ساز شهری: 6 لیتر، 26 سانتیمتر ارتفاع
کمپوست ساز شهری سایز معمول: 16 لیتر، 40 سانتیمتر ارتفاع
سطل بوکاشی: 19 لیتر، 45 سانتیمتر ارتفاع

بعضی از مردم ممکن است بتوانند زیر سینک فیت کنند، در حالی که دیگران ممکن است آن را در گاراژ یا مکان مناسب نزدیک آن بگذارند.

bok p4 0534

آیا می توانم سطل بوکاشی را بیرون بگذارم؟

شما می توانید سطل بوکاشی را در بیرون و در نقطه خنک و سایه دار و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

کپک یا قارچ سفید در سطل بوکاشی من رشد می کند. مهم است؟

یک پنبه سفید مانند قارچ در بالای زباله های بوکاشی شما نشانه ای از این است که فرآیند به خوبی کار می کند. این نشان می دهد که میکروب ها کارشان را می کنند و تخمیر آنطور که باید جلو می رود. نیازی نیست که چنین موضوعی مورد توجه قرار گیرد.

اما کپک های خیلی تیره یا سیاه حکایت دیگری دارند. این نشانه خوبی نیست و شما نیاز دارید کار را از نو شروع کنید. یک سوراخ حفر کرده و خرده ها را دفن نمایید. سطل را با تمیز کننده طبیعی خوب بشویید و کار را از نو آغاز نمایید. در جایی که این خرده ها را دفن کرده اید نیاز دارید که قبل از کاشت و نشاکاری چند هفته ای منتظر بمانید.

اگر نشت می کند؟

نشت را مد نظر قرار دهید. تنها از یک جا می تواند نشت صورت گیرد و آن اطراف پیچی است که از شیر به داخل سطل پلاستیکی پیچ خورده است. جدا از آن، خود سطل از قالب پلاستیک صلب درست شده است. معمولاً این نشتی ها با پیچ کردن صحیح شیر و واشر مرتفع می شوند. گاهگاهی ممکن است شیر خراب شده و نیازمند تعویض گردد. اگر در نخستین سال، شکافته شد ما آن را تعویض می کنیم.

در خوب آب بند می شود؟

هر دو سطل خوب آب بند هستند و اگر با مراقبت مورد استفاده قرار گیرند حالا، حالاها کار می کنند. درب‌های سطل بوکاشی از پلاستیک انعطاف‌پذیرتر هستند و گهگاه پس از استفاده طولانی شکافته می‌شوند، اما ما درب‌های جایگزینی برای خرید داریم. مانند همه چیز، فقط مراقب باشید که درب را با دقت بالا بیاورید، و آن را پاره نکنید.

چطور سطل بوکاشی را خالی کنید؟

یک حفره در باغ به عمق تقریبی 20 الی 25 سانتیمتر حفر کنید. در یک باغ تثبیت شده، حفاری در اطراف گیاهان آن را از ریشه های گیاهان جوان دور نگه می دارد. زائدات را در چاله ریخته و آن را با خاک بپوشانید. کمپوست در ابتدای دفن اسیدی است، اما بعد از 7 الی 10 روز خنثی می شود. بهترین کار این است که قبل از نشا و کاشت دو هفته صبر کنید.

من حیاط یا باغ برای دفن زائدات ندارم. چه می توانم بکنم؟

اگر بالکن دارید، زائدات را در گلدان دفن کنید. آن را با خاک یا مخلوط گلدانی پوشش دهید و در چند هفته آن تبدیل به مخلوط گلدانی غنی تر از مواد مغذی می شود. بعد از چند هفته که از دفن زائدات سپری شد، بوته ها یا سبزیجات را در گلدان بکارید.

به دیگر گونه، از یک دوست، همسایه، عضو خانواده یا باغدار بپرسید که آیا مایل است زائدات بوکاشی شما را در اختیار بگیرد.

چه می شود اگر توده کمپوست در حیاطم نداشته باشم؟

شما نیاز به توده بیرونی کمپوست ندارید. به سادگی زائدات خود را در باغ دفن کنید. اگر باغ ندارید، از یک دوست، بسته یا باغدار اجتماع سوال کنید که آیا از زائدات بوکاشی خوشش می آید تا کیفیت خاک را تغییر دهد.

سطل بوکاشی واقعا کار می کند؟

بله! استفاده از سطل بوکاشی یک راه ساده و موثر برای کاهش مقدار زائدات غذایی خانگی شماست که به لندفیل فرستاده می شود و در فرآیند یک بهبود دهنده ارزنده کیفیت خاک و بارور کننده تولید می کند. و اگر شما از دستورالعمل های بالا پیروی کنید، در کمترین زمان در راه ایجاد یک تخمیر موفق خواهید بود.

برای خانه من چند سطل بوکاشی مورد نیاز است؟
در ذهن داشته باشید که یک سطل بوکاشی پر است( فرض کنید یک سطل بوکاشی پر دارید) قبل از اینکه بتواند دفن شود به دو هفته زمان برای تخمیر نیاز دارد. در طی این زمان، شما قادر نیستید زائدات به آن اضافه کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، داشتن حداقل 2 سطل برای هر خانه ایده آل است. در این حال؛ در حالی که یک سطل به مدت 2 هفته در حال تخمیر است، دیگری در حال استفاده است.اگر خانه بزرگ دارید یا زائدات غذایی فراوانی تولید می کنید، ممکن است نیاز به سه سطل داشته باشید.

می توانم فضولات حیوان خانگی خود را به سطل بوکاشی اضافه کنم؟

نه! زائدات و فضولات حیوانات خانگی اجازه ورود به سطل بوکاشی را ندارند.

برای فضولات هر حیوان خانگی می توانید از سیستم سطل بوکاشی مخصوص فضولات حیوانات خانگی استفاده کنید. فضولات سگ، گربه، خوکچه هندی و خرگوش می توانند وارد این سیستم شده و به سرعت تجزیه شوند.


در صورت تمایل به سفارش سطل بوکاشی "ایرانی" یا کسب اطلاعات بیشتر در باره این نوع کمپوست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید:
09224055895
09122039437
02188003988
02188331528