نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

فوری! فروشی! بدون معطلی! در انبار فقط یک سطل بوکاشی و دو بسته سبوس موجود است! در صورت تمایل به خرید، قبل از دیگران، تماس بگیرید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

تنظیم پی اچ( کد 0496)

محتویات

1- در باره پی اچ
2- فیلترهای ختثی سازی
2-1- چطور فیلترهای خنثی سازی کار می کنند
2-2- ظرفیت
2-3- نگهداری
2-4- ملاحظات ویژه
3- تزریق سودا اش/ هیدروکسید سدیم
3-1- چطور تزریق سودااش/ هیدروکسید سدیم کار می کند

3-2- نگهداری
3-3- ملاحظات ویژه
4- تزریق اسید
4-1- چطور تزریق اسید کار می کند
4-2- نگهداری
4-3- ملاحظات ویژه
5- سوالات جواب دادنی؛ قبل از خرید

 

در باره پی اچ

پی اچ شاخص شرایط اسیدی یا قلیایی آب است. محدوده های مقیاس پی اچ از صف تا 14 است؛ 7 دلالت بر نقطه خنثی دارد. محدوده پی اچ نرمال آب آشامیدنی بین 6 تا 8.5 است. پی اچ، اساسا، نتیجه شرایط زمین شناختی مکان و نوع مواد معدنی است که در سنگ های محلی یافت می شود. پی اچ با باران اسیدی هم تحت تاثیر قرار می گیرد. آب با مقدار پی اچ کمتر از 7 اسیدی است و تمایل به خورندگی دارد. آب اسیدی( پی اچ کم) می تواند فلزات سیستم لوله کشی را به درون خود بکشد و موجب شود لوله ها نشت کنند. فلزاتی که از لوله ها درون کشی می شوند( سرب لوله های سربی و مس لوله های مسی) ممکن است سبب مشکلات تندرستی شوند. آب با مقدار بیش از 7 دلالت بر قلیاییت دارد و متمایل است که روی مزه آب تاثیر بگذارد. اب آشامیدنی قلیایی ممکن است مزه سودا بدهد. ممکن است مشکلات خوردگی در لوله آب اتفاق بیفتد. سه نوع وسیله تنظیم پی اچ در زیر شرح داده شده اند.

فیلترهای خنثی سازی

چطور فیلترهای خنثی سازی کار می کنند

یک فیلتر خنثی سازی برای آب آشامیدنی اسیدی( پی اچ کمتر از 7) استفاده می شود. این یک وسیله ساده تصفیه است که پی اچ آب را با اضافه کردن مواد خنثی ساز بالا می برد. هر چند، باید متذکر گردید که فرآیند خنثی سازی ممکن است سختی آب را ازدیاد بخشد.

فیلترهای خنثی سازی وسیله های نقطه ورودی هستند که پی اچ آب را تا سطوح خنثی بالا می برند( حدود 7) که مشکلات خوردگی لوله کشی را کاهش داده و یا از بین می برد. کربنات کلسیم آب را با پی اچ بالای 6 تصفیه می کند و اکسید منیزیوم مصنوعی آب با پی اچ زیر 6 را تصفیه می کند.

آب تصفیه نشده به میان فیلتر جریان می یابد که با بستر کربنات کلسیم( سنگ آهک) یا اکسید منیزیوم مصنوعی پر شده است. این مواد در آب حل شده و پی اچ را بالا می برند.

ظرفیت

فرآیند خنثی سازی زمانبر است و عموما نرخ جریان نباید از 3 گالن در دقیقه به ازای هر فوت مربع سطح بستر فیلتر بیشتر باشد. برای فراهم کردن زمان تماس مناسب، یک عمق 32 تا 36 اینچی مورد نیاز است. بسترهای کم عمق تر خنثی سازی کافی فراهم نمی کنند.

نگهداری

تمام سیستم های تصفیه نیاز به نگهداری منظم دارند. مواد به کار رفته در سیستم خنثی سازی نیاز دارند که مجددا پر شوند و فیلتر نیاز دارد که مرتبا بک واش شود.

کارگذاری یک فیلتر کاتریجی قبل از فیلتر خنثی سازی ذرات جامد آب را حذف می کند و می تواند به طویل کردن عمر فیلتر خنثی سازی کمک نماید.

ملاحظات ویژه

اگر کلسیم و منیزیوم در فیلتر مورد استفاده قرار گرفته باشند، بزرگترین نقطه ضعف فیلترهای خنثی سازی این است که ممکن است سبب سختی شده و یا آن را افزایش دهند. اگر آب سخت یک مشکل می شود، فیلتر های خنثی سازی باید در دنباله، یک نرم کننده آب یا سختی گیر هم داشته باشند. اگر سختی آب با سدیم کاهش داده می شود، ممکن است برای مردم دارای رژیم غذایی کم سدیم نامناسب باشد.

علاوه بر سختی آب، فیلترهای خنثی سازی آب ممکن است سبب افت فشار آب نشات گرفته از این واقعیت هم شوند که آب نیاز پیدا می کند از میان مواد خنثی ساز آسیاب شده فوق العاده ریز جریان یابد.

فیلترهای خنثی ساز عموما بعد از مخزن فشار نصب می شوند. پس نه مخزن فشار و نه پمپ چاه در برابر خوردگی محافظت نخواهند شد. اگر نرخ جریان بالا باشد، یک سیستم تزریق مایع( زیر را ببینید) ممکن است بهتر از فیلتر خنثی ساز باشد، زیرا قبل از مخزن فشار نصب می شود و بنابراین حفاظت از خوردگی را برای مخزن فشار و سیستم لوله کشی فراهم می آورد.

تزریق سودااش/ هیدروکسید سدیم

چطور تزریق سودااش/ هیدروکسید سدیم کار می کند؟

این روش تصفیه در هنگامی که آب اسیدی است مورد استفاده قرار می گیرد( پی اچ پایین) در هنگام تزریق سودااش( کربنات سدیم) و هیدروکسید سدیم به سیستم آب، این دو ماده پی اچ آب را بالا برده و به نزدیکی حد خنثی می رسانند. بر خلاف فیلترهای خنثی سازی، آن ها سبب مشکلات سختی در آب تصفیه شده نمی شوند.

سیستم های تزریق، سیستم های نقطه ورود هستند. یک پمپ تغذیه شیمیایی مقاوم در برابر خوردگی محلول هیدروکسید سدیم یا سودا اش را به داخل آب تزریق می کند تا پی اچ آب را بالا ببرد. محلول باید مستقیما به داخل چاه تزریق شود تا از خوردگی کیسینگ ( دیواره) و پمپ ممانعت به عمل آید.

اگر آب به اندازه خنثی سازی نیاز به ضد عفونی کردن هم دارد، بهره گیری از تصفیه دو گانه که در آن از تزریق همزمان محلول کلر( هیپوکلریت سدیم) و ماده شیمیایی خنثی کننده استفاده می کند محتمل است.

سیستم های تزریق قادر هستند آبی که پی آچ آن ها تا حد 4 پایین است را هم تصفیه نمایند.

نگهداری

همانند تمام سیستم های تغذیه مواد شیمیایی، پمپ تغذیه ماده شیمیایی باید نگهداری شود و مخزن های ذخیره ماده های شیمیایی مجددا پر شوند. سودا اش، ماده شیمیایی ترجیحی، برای دستکاری از هیدروکسید سدیم ایمن تر است. غربال ها و فیلترها باید بطور دوره ای تمیز شده و کنترل گردند.

ملاحظات ویژه

اگر از هیدروکسید سدیم استفاده می کنید احتیاط کنید. اگر آن را دستی اضافه می کنید، تهویه خوب داشته باشید تا بخارات استنشاق نگردند. مواد شیمیایی را به آرامی به آب اضافه نموده و از اختلاط کامل مطمئن گردید. از در بر کردن عینک، دستکش حفاظتی و البسه اطمینان حاصل نمایید تا مواد شیمیایی با پوست و چشم شما تماس حاصل نکنند. هیدروکسید سدیم را در جای خنک و خشک و به دور از مواد قابل اشتعال نگهداری نمایید.

قبل از کارگذاری یک سیستم تزریق، افراد دارای رژیم غذایی کم سدیم باید با پزشک مشورت نمایند. در یک رژیم، برای مقایسه سطوح سدیم آب تصفیه شده با سطوح مصرفی از دیگر منابع، از مشخصات تولید کننده استفاده نمایید. هیدروکسید پتاسیم می تواند جایگزین خوبی برای هیدروکسید سدیم باشد؛ هر چند گرانتر است.

تزریق اسید

چطور تزریق اسید کار می کند؟

تزریق اسید آب دارای پی اچ بالا را تصفیه کرده و پی آچ را به حوالی 7 می رساند و با حذف مزه سودایی، تاثیر کلرزنی را بهبود می بخشد. این روش پتانسیل خوردگی لوله را کم می کند، زیرا آب با پی اچ بالای 9 می تواند موجبات خورندگی فلزاتی از قبیل برنج، مس، روی، آلومینیم و آهن را فراهم آورد.

تزریق اسیدی یک سیستم نقطه ورودی است. یک پمپ تغذیه شیمیایی ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خوردگی محلول اسید استیک( سرکه سفید) را به آب پی اچ بالا تزریق می کند. اسید سیتریک و آلوم هم می توانند در عوض استفاده شوند؛ هر چند پر بهاتر هستند. محلول های ضعیف اسید هیدروکلریک و اسید سولفوریک هم پی اچ را پایین می برند، اما این ها خطرناکتر هستند و نیاز به دستکاری ویژه دارند. با این حال، اگر آب پی اچ بالای 11 دارد، استفاده از این مواد توصیه می شود. بعد از افزودن محلول اسیدی، نرخ تغذیه باید تنظیم شود تا آب شیر به پی اچ حدود 7 برسد.

نگهداری

همانند همه سیستم های تزریق، پمپ باید نگهداری شود و مواد شیمیایی مجددا پر شوند. موقع دستکاری محلول اسیدی، البسه حفاظتی، دستکش و عینک بپوشید.

ملاحظات ویژه

مواد شیمیایی مورد استفاده در تزریق اسیدی باید به دقت دستکاری شوند و در ظروف به طور شفاف علامتگذاری شده و دور از دسترس بچه ها ذخیره سازی گردند. موقع رقیق کردن محلول اسیدها، مهم این است که همیشه اسید را به آرامی به آب اضافه کنیم و هرگز آب را به اسید اضافه نکنیم. اطمینان داشته باشید که قبل از خرید یک سیستم تزریق اسیدی یا مواد شیمیایی مورد نیاز، توصیه های سازندگان را مورد بررسی قرار داده اید.

سوالات قبل از خرید

قبل از خرید یک وسیله تصفیه آب، آیا آبتان را در یک آزمایشگاه معتبر ایالتی تست کرده اید تا آلاینده های حاضر را تعیین نمایید. این به شما کمک می کند که معلوم نمایید در موقعیت شما، تنظیم پی اچ روش تصفیه موثر است.