نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

آیا سطل بوکاشی لارو می گذارد؟

سلام پائول

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

از سوال شما ممنون. اگر چه لاروهای سطل بوکاشی شما می توانند خیلی آزارنده باشند، ضرری از آن ها متوجه شما نمی شود. اصلا نیازی نیست که سطل بوکاشی حاوی زائدات غذایی را دور بیندازید.

لاروهای موجود در سطل بوکاشی شما از مگس های فرصت‌طلبی می‌آیند که روی ضایعات غذای شما تخم می‌گذارند، یا در جعبه جمع‌آوری روی پیشخوان آشپزخانه جمع می شوند و یا زمانی که سطل خود را بار گذاری می‌کنید و درب آن را برای یک یا دو لحظه باز می‌گذارید فرصت را مناسب حمله می یابند. اگر غفلتا یا بطور تصادفی شیر یا در سطل را باز بگذارید، این مگس ها فرصت بیشتری می یابند تا تخم های خود را در سطل بوکاشی شما بگذارند.

با گذر 8 تا 24 ساعت از زمان تخم گذاری، لاروها سر از تخم در می آورند. هرچند، به دلیل بی هوازی و اسیدی بودن محیط داخل سطل بوکاشی، لاروها قادر به زندگی در آن نیستند. هر لاروی که در سطل می بینید کوچک است و بزودی می میرد. ان ها حتی یک کمی پروتئین به سطل شما اضافه می کنند.

معطل نشو! لاروهایی که در سطل بوکاشی دیده می شوند خیلی نادر هستند. برای کاهش تکرار مشکل می توانید نکات زیر را مورد رعایت قرار دهید:

1- از نزدیک به سطل بوکاشی نگاه کنید. در سطل خوب آب بند است؟ آی در در شکاف وجود دارد؟ شیر کاملا بسته می شود؟ شکاف های کوچک اجازه می دهند که مگس ها وارد شده و تخم بگذارند؟
2- بیش از زمان مورد نیاز برای بارگذاری سطل و تخلیه از زهکش، در و شیر را باز نگذارید.
3- قبل از بارگذاری سطل تولید کمپوست خانگی بوکاشی، زائدات غذایی را در ظرف آب بند جمع اوری نمایید. دوباره، این به مگس ها فرصت کمتری می دهد .که روی زائدات غذایی تخم بگذارند.
4- مطمئن باشید که سبوس کافی اضافه کرده اید. همچنانکه ذکر شد، لاروها نمی توانند در محیط اسیدی ایجاد شده توسط میکروب های سطل زنده بمانند. اگر لاروها را در سطل بوکاشی می بینید و یا فکر می کنید که ممکن است مگس ها در تماس با زائدات غذایی قرار بگیرند، برای ممانعت از آن ها یک مشت سبوس اضافی بریزید.
امید که مفید بوده باشد. اگر سوال بیشتری هم دارید بپرسید.
گروه تولید کمپوست خانگی هیومُس

آریل یک سال قبل جواب داده است:

من یک توده کمپوست بوکاشی که درست کرده بودیم را بیرون و در محوطه باز گذاشتم و هزاران لارو سفید کوچک در آن دیدم. الان در روز هفتم هستیم. آنجا داغ است، اما به نظر نمی رسد که کشته شده باشند. هزاران لارو هستند و در مرکز توده، که حتی داغ تر است، زندگی می کنند. آیا توده کمپوست ما خراب شده و مجددا باید از نو شروع کنیم؟ یا چه می توان کرد؟ عاشق اینم که کمکم کنید!

یک سال قبل گروه نیکی کلسی جواب داده است:

پاسخ دادن به شما بی آنکه فرآیند را بدانیم سخت است. اگر افزودن زائدات غذایی به سطل بوکاشی، انجام درست گام های بوکاشی، قبل از اضافه کردن به توده/ سیستم کمپوست بیرونی( روش ترجیحی ما) بدرستی صورت گرفته باشند، لاروها به ندرت دیده می شوند. اگر این اتفاق افتاده باشد، نیاز به اختلاط مواد قهوه ای خشک با توده در هنگامی دارید که زائدات عمل آوری شده بوکاشی را می افزایید و توده ای از زائدات غذایی بوکاشی را تشکیل می دهید، زیرا این توده مرطوب است و ممکن است لاروها را جذب نماید. شما برای درست کردن توده کمپوست احتیاج دارید که نمناکی توده بوکاشی را با استفاده از زائدات خشک کم کنید. و بطور معمول، مطمئن باشید که سبوس بوکاشی حیات دارد( در جای درستی ذخیره شده است) و تازه است( بیش از 8 ماه از تولید ان سپری نشده است)