5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور غذاهای پخته شده، گوشت و لبنیات را کمپوست کنیم؟

ظروف ضد لاشخور، کمپوست کردن غذاهای پخته شده را آسان تر می کند.

اغلب راهنماهای کمپوست سازی عمومی توصیه هایی بر علیه کمپوست سازی غذاهای پخته شده دارند. این ممکن است کمی ما را گیج کند. اگر چیزی فاسد و گندیده می شود، پس می تواند تبدیل به کمپوست شود. درست است؟ و این درست است که افرادی هستند که هر چیزی و همه چیز را از غذاهای پخته گرفته تا لاشه حیوانات و کود انسانی کمپوست می‌کنند.

how p1 0531

هرچند، بعضی آیتم ها از قبیل غذاهای پخته شده را مگر اینکه حسابی مجرب باشید نباید کمپوست نمایید. . ضایعات پخته شده، ته مانده های بشقاب، گوشت ها، چربی ها و لبنیات چالش هایی را ایجاد می کنند که بسیاری از "کمپوسترهای سنتی و معمولی" برای مقابله با آنها آماده نیستند، زیرا این غذاها می توانند:

بوی بد بدهند: گوشت‌ها، چربی‌ها و لبنیات به‌ ویژه می‌توانند بوهای گندیده را با تجزیه شدن ایجاد کنند. خرده های گیاهان، از طرف دیگر، متمایل هستند که به مقدار زیاد چسبندگی ایجاد کنند.
آفات را جذب کنند: موش‌ها، زنبورها، مگس‌های گزنده، خرس‌ها و دیگر آشغالخورهای مزاحم جذب این بو می‌شوند که می‌تواند منجر به مجموعه‌ای کاملاً جدید از مشکلات شود!
تبدیل به حریره گردند:  غذاهای پخته شده براحتی می گندند و حالت خمیری به خود می گیرند که نه تنها ناخوشایند است بلکه در هوادهی مناسب توده نیز اختلال ایجاد می کند.
به سوی بی هوازی شدن پیش بروند: گوشت های در حال فساد می توانند تولید باکتری های بی هوازی کنند، که دشمن اصلی یک توده معمولی و هوازی است. این باکتری ها می توانند در فرآیند کمپوست سازی تداخل ایجاد نمایند و سبب مشکلات بو و اسیدیته گردند.
نیاز به درجه حرارت بالا داشته باشند: به خاطر کشتن و از بین بردن باکتری های مضر و تجزیه پروتئین ها و چربی ها، توده کمپوست شما نیاز دارد که بخوبی گرم شود. پس نیاز به توجه و نگهداری دارد.

اگر عادت دارید به سادگی مواد را در یک توده کمپوست بیاندازید تا ببینید چه اتفاقی می افتد، بهتر است از غذاهای پخته شده اجتناب نمایید. هر چند، اگر شما یک کمپوست ساز متبحر می باشید، جلو بروید و تست کنید. اگر آن از چیزهای زنده درست شده یا از اینجور چیزها نشات گرفته است، چنانچه ملاحظات زیر را در نظر بگیرید محتمل است کمپوست درست کنید.

چطور غذاهای پخته شده را کمپوست کنیم؟

سبزیجات پخته شده: قانون "غذاهای پخته نشده" یک خط راهنمای عمومی است، زیرا خیلی از ما چربی، کرده و محصولات گوشتی را به سبزی های پخته شده اضافه می کنیم. سبزی های بخار پز شده، بدون روغن یا سس، باید بسیار خوب کمپوست شوند، به ویژه اگر خوب در توده مخلوط شده باشند. مایع پخت و پز را هم فراموش نکنید!

نشاسته و دانه های پخته شده: اگر سبزی های پخته شده را بدون مشکل کمپوست می کنید، اضافه کردن برنج، پاستا و نان پخته شده به توده را هم مد نظر قرار دهید. برخی از باغداران بر این باورند که این غذاها راحت تر از همتایان نپخته خود آشغال خورها را جذب می کنند، اما در عین حال هر حیاط و باغی متفاوت است.
گوشت، چربی، روغن و لبنیات: اگر در یک توده کمپوست داغ و خوب هوادهی شده، دیگر مواد غذایی پخته شده را با موفقیت کمپوست کرده اید، آمادگی دارید که گوشت را هم تست کنید. مطوئن باشید که خرده های گوشت خام را پیش پخت کرده و سالمونلا و دیگر باکتری های خطرناک را از بین برده اید. برای بهترین نتایج، برای بهترین نتیجه، ضایعات گوشت را خرد کرده یا پوره کنید تا مخلوط شوند و تجزیه شوند.

نکاتی برای کمپوست سازی موفق

کمپوست کردن غذاهای پخته مستلزم این است که کمی بیشتر مراقب توده کمپوست خود باشید. برای اینکه آن را دور از آشغالخورها نگه دارید و به اندازه کافی داغ نگه دارید تا پاتوژن های امراض را بکشید و از بین ببرید لازم است نکات زیر را رعایت نمایید:

آن را داغ نگه دارید : از یک ترمومتر استفاده کنید تا مطمئن شوید توده برای یک هفته یا بیشتر به حداقل درجه حرارت 140 تا 160 درجه فارنهایت رسیده است. کمپوست را مرتبا بچرخانید تا درجه حرارت، بالا نگه داشته شود.
دفنش کنید: غذاهای پخته شده را با چند مشت پر خاک اره، آشغال یا برگ بپوشانید تا بوها را فرو نشاند و آفات را دور کند.
آن را مسدود کنید: اگر آشغال خورها مشکل هستند، از یک سیستم ضد مخلوق همانند کمپوست ساز معلق یا کرمی استفاده نمایید.
به سوی بی هوازی بروید: سیستم های تخمیر بی هوازی از قبیل سطل های بوکاشی از باکتری های ویژه در یک ظرف هوابند استفاده می کنند. این نوع سیستم های کمپوست سازی می توانند با سرعت و کارآمدی گوشت و خرده های لبنیات را تجزیه کنند؛ هر چند کمپوست نهایی اسیدی تر از کمپوست معمولی( هوازی) است.