قابل فهم سازی کمپوست برای بچه ها


بیایید یاد بگیریم که چطور کمپوست را برای بچه ها قابل فهم سازیم. از کمپوست سازی، بچه ها چیزهای زیادی خواهند آموخت. در واقع، کمپوست سازی از نظر محیط زیستی ها استراتژی پسماند صفر است و از نظر باغداران، طلای سیاه. کمپوست ابزاری عالی برای یاد دادن همکاری، صبر و باغبانی بچه ها است.

من سال ها تجربه شخصی دارم و می توانم کمپوست سازی را برای بچه ها قابل فهم سازم. تجربه آموزشی من در هفت سال گذشته این امکان را برایم فراهم کرده است تا مفاهیم پیچیده را ساده نموده و آن ها را برای بچه ها قابل درک کنم. از اولین تجارب آموزشی من این بود که به بچه ها کمک کنم تا یاد بگیرند چطور کمپوست درست کنند. به ویژه برای پنجمی ها!

من در ایالتی که کالج می رفتم انترن بودم و برای دپارتمان محیط زیست مدارس عمومی کار می کردم. بخشی از پروژه انترنی من این بود که برنامه کمپوست سازی درست کنم و به دانش آموزان یاد بدهم که در مدارس خود کمپوست درست کنند. ایده این بود که به سال بالایی ها یاد بدهم که چطور می توانند و چطور نمی توانند کمپوست درست کنند و اینکه آن ها را هدایت کنم تا به دانش آموزان کم سن و سال تر یافته های خود را انتقال دهند. در نهایت، ما خواستیم که دانش آموزان احساس اعتماد به نفس بیشتری در کمپوست سازی داشته باشند. در این حال، ممکن بود آن ها بعد از فراغت از تحصیل هم کار کمپوست سازی را ادامه دهند.

با استفاده از این تجربه، من این متن را تهیه کرده ام که برای شما مفید است تا مورد استفاده بچه ها قرار دهید. در این متن، شما بیشتر در باره کمپوست سازی یاد می گیرید، بعضی از منابع مفید را به دست می آورید، و با شاگرد خود یک فعالیت صورت می دهید.

این متن کلا در باره قابل فهم کردن کمپوست سازی برای بچه ها است.

کمپوست سازی چیست؟

کمپوست سازی، چرخه مواد آلی است. مواد برای تشکیل خاک مغذی، تجزیه می شوند.

ضرورتا، زائدات شما به کود تبدیل می شوند. کمپوست سازی، خرده های غذا، برگ ها، هرس های چمن، میوه های کپک زده را می گیرد و آن ها را به خاک غنی تبدیل می کند که موجب رشد و نمو گیاهان شما می شوند.

این چطور اتفاق می افتد؟ قدرت تجزیه

تجزیه هوازی وقتی اتفاق می افتد که مواد آلی در حضور اکسیژن تجزیه شوند. این همه آن چیزی است که در کمپوست سازی اتفاق می افتد.

ارگانیزم های زنده، یا میکروب ها، از مواد آلی تغذیه می کنند( آیتم های سبز و قهوه ای شما)، ولی آن ها نیاز به هوا دارند تا نفس بکشند.

کمپوست سازی و میکروب ها

میکروب ها همه کار برای کمپوست سازی می کنند. آن ها نیروی محرکه برای تبدیل زائدات آشپزی به کود طلایی هستند.

برای قابل فهم کردن کمپوست سازی برای بچه ها، باید به آن ها توضیح دهیم که کار ما میکروب ها را خوشحال می کند.

مطابق با سازمان حفاظت از محیط زیست، میکروب ها نیاز به آیتم های زیر دارند تا مواد آلی را تجزیه کنند( کمپوست ما را درست کنند): اکسیژن( هوا)، رطوبت( آب)، قطعات کوچک، حرارت مناسب.

اکسیژن: این با چرخاندن توده میسر می شود. میکروب ها نیاز به هوای تنفسی دارند.
رطوبت: این با اجازه دادن به اینکه باران وارد توده کمپوست شما شود و آبیاری عمدی میسر می شود. تمام چیزهای زنده و از جمله میکروب ها احتیاج به آب دارند.
قطعات کوچکتر: این توسط آسیاب کردن، خرد کردن و ریز کردن مواد انجام می گیرد. تکه های کوچکتر به میکروارگانیزم ها اجازه می دهند تا مواد آلی را ساده تر جویده و تجزیه نمایند.
درجه حرارت مناسب: این با اطمینان از اینکه درجه حرارت به اندازه کافی برای میکروب های شما گرم است انجام می شود. اگر درجه حرارت خیلی کم باشد، فعالیت میکروب ها را کم می کند.

چطور کمپوست سازی را آغاز کنم؟
برای شروع کمپوست سازی نیاز به چند چیز دارید. آیتم هایی را انتخاب کنید که از فهرست های ازت و کربن برگزیده شده اند. شما نیاز به آیتم هایی از دو فهرست دارید، ولی نیاز به هر آیتمی ندارید. هدف بازیافت به خاک آلی است و نه جستجو و یا خرید آیتم ها! از هر چه دارید استفاده کنید.

قسمت دوم

قسمت سوم