5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

قسمت دوم

 

چای بوکاشی چیست و چطور از آن استفاده می شود؟

سه بزرگ میکروارگانیزم های موثر عبارتند از:

1- باکتری های اسید لاکتیک:  این میکروب ها در آیتم ها و عناصر ترش همانند ترشی و کلم ترشی یافت می شوند. باکتری های حاصل از این خانواده مسئول تخمیری هم هستند که در ماست و کفیر اتفاق می افتد. این باکتری ها عامل اصلی تجزیه بوکاشی هستند و لذا معلوم می شود که چرا فرآیند، تخمیر لاکتو یا تخمیر اسید لاکتیک هم نامیده می شود. جدا از مسائل تخمیر، کار اصلی خانواده لاکتوباسیلوس پایین آوردن کمپوست خانگی بوکاشی است. این امر است که محیط را برای میکروب های نامطلوب غیر دوست داشتنی می کند.( از قبیل واریته بی هوازی تولید کننده متان)

TEABUKASHI2VER
2- مخمرها: شما احتمالا در ظرفیت های پخت و پز با مخمرها آشنایی دارید. دلیلی که آن ها نان را ور می آورند این است که قند را مصرف کرده و گاز آزاد می کنند. علاوه بر ایجاد گاز، مصرف قند آن ها به آن ها توانایی تولید ویتامین ها، اسیدهای آمینه و هورمون هایی را می دهد که بنوبه خود توسط گیاهان و دیگر میکروب ها مصرف می شوند.
3- باکتری های فتو تروفیک: فتوتروف ها باکتری های عاشق نور و کربن هستند که رابطه همزیستی با مخمرها و لاکتوباکتریا ها برقرار کرده و بطور تصاعدی نرخ تجزیه را افزایش می دهند.
اما نگران نباشید! مجبور نیستید با موچین سراغ باکتری ها رفته و آن ها را برداشت نمایید! تمام این ها در مایع میکروارگانیزم های موثر یا سبوس کمپوست خانگی بوکاشی که به سطلتان اضافه می کنید موجودند.

 

چه مدت می شود مایع بوکاشی را ذخیره نمود؟

برای بهره مندی از فواید، احتمالا دوست دارید که چای بوکاشی را همیشه در اختیار داشته باشید. متاسفانه، تنها راه برای بهره مندی از این امر این است که چندین سطل بوکاشی پخت و پز داشته باشید تا برای شما یک منبع پایدار ایجاد نمایند.

TEABUKASHI1VER

چای بوکاشی باید مرتبا برداشت شود و در روز برداشت مورد استفاده قرار گیرد. اگر مایع به امان خدا رها شود می تواند بگندد و بوی گندی ساطع کند که منتج از منبع غذایی باکتری ها بودن است و اینکه خودش مصرف می شود و باکتری ها می میرند.

در حالی که هر فنجان چای بوکاشی بو و رنگ مختصر متفاوتی دارد، به سرعت متوجه تغییر رنگ آن خواهید شد.

اگر بخواهید دوره زمانی نگهداری از مایع کمپوست خانگی بوکاشی را طولانی تر نمایید، چای را در جای خنک و تاریک نگهداری نمایید.( دور از نور خورشید) قرار دادن در یخچال و اضافه کردن مقدار کمی شکر قهوه ای( برای غذای میکروب ها) هم باید، از لحاظ تئوری، ماندگاری برای چند روز اضافی تر بدهد.

به شخصه از آن بلافاصله پس از برداشت، استفاده می کنم.

 

باغ عمومی درخشان ال سول؛ یک مثال درخشان از قدرت بوکاشی

اگر به نمونه‌ای نیاز دارید که چگونه چای بوکاشی و بقایای بوکاشی می‌توانند یک منظره را تغییر دهند، نگاهی به باغ اجتماعی ال سول بریلانت بیندازید.

چیزی که زمانی در دهکده شرقی منهتن تحت سلطه مواد مخدر و باندها قرار داشت، کاملاً به منظره ای سرسبز تبدیل شده است.

TEABUKASHI3VER

در طول 50 سال گذشته، باغبان‌های ال سول بریلیانت چندین روش کمپوست‌سازی را امتحان کرده‌اند و بر روی روشی که فکر می‌کردند مؤثرترین است، تصمیم گرفتند: دفن بقایای مواد غذایی تخمیر شده در خاک.

ضایعات مواد غذایی دفن شده و آب بوکاشی تأثیر بسیار مشابهی دارند و هر دو در اصلاح توده های خاک بی ثمر به خاک سرسبز مؤثر هستند.

اگر درست از آن استفاده کنید، می توانید همان را برای باغچه و حیاط خود انجام دهید!

 

نتیجه گیری

دانستن دقیق اینکه چای کمپوست خانگی بوکاشی چیست و راههایی که می توانید از آن استفاده کنید کدام ها هستند می تواند تاثیر فوق العاده ای روی حیاط و باغ شما داشته باشد.

امیدوارانه، شما ایده هایی را خواهید داشت که قادرتان می سازد از کمپوست بوکاشی بهره بیشتری ببرید.

کمپوست سازی مبارک!