شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قوانین بوکاشی

قسمت نخست

قسمت دوم

5- تیپی بای د ریور در 18 ژانویه 2012 در ساعت 12:16 پیش از ظهر می گوید:

عالی هستید! من عاشق کمپوست سازی هستم، اما الان در یک واحد کوچک و نقلی زندگی می کنم و فکر کردم که بوکاشی کمی دور از من قرار دارد. پس وقتی سراغ شما آمدم مجددا به اینکه سطل بوکاشی را خودم بسازم فکر کردم و بعد جواب همه سوالاتم را گرفتم. متشکرم.

پاسخ

1- جنی اچ در 18 ژانویه 2012 در ساعت 10:10 صبح می گوید:
از تشویق شما متشکرم. امیدوارم که با بوکاشی در آپارتمان خود کار کنید. کار با آن همیشه راحت تر از کار با کمپوستر حیاط پشتی است. متاسفانه، اغلب مردم با آن کار نمی کنند و این ماییم که باید با یکدیگر همکاری کرده و ببینیم چه می توانیم بکنیم. من فکر می کنم "کار تیمی" جواب دهد و اگر ما با هم با مردم کار کنیم می توانیم آن هایی که ضایعات سبزی و باغ های عمومی دارند را متقاعد کنیم که ضایعات غذایی را به خاک، جایی که به آن تعلق دارند، بر گردانند. با ما در تماس باشید. جنی

6- آنا در 4 فوریه 2012 در ساعت 3:53 پیش از ظهر چنین می گوید:

سلام جنی

من سطل های دست دوم فوق العاده ارزانتر خریده ام، محلات پایین جاهایی هستند که دستورالعمل استفاده نمی دهند. من در جاهایی خواندم که سطل بوکاشی نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد، اما باید گرم نگه داشته شود. این یعنی باید آن را روی پیشخوان بگذارم؟ من در آشپزخانه جای مناسب دارم، اما در پیشخوان نه! درست است که خورشید مستقیما به کف نمی تابد اما من نگران اولین بسته هستم. از بابت سوال طولانی متاسف هستم. من همیشه دوست داشته ام کارها را به نحو احسن انجام دهم.
متشکرم
آنا

1- جنی اچ در 5 فوریه 2012 در ساعت 1:28 بعد از ظهر می گوید:

سلام آنا
از شنیدن اینکه چند سطل دارید و دارید رو به جلو حرکت می کنید خوشحالم. اوایل من هم اینطور بودم و فکر می کنم بقیه هم همینطور باشند. سوالات و ناویژگی های زیادی وجود دارند. اما بعد از مدتی متوجه می شوید که کار در حد مسخره ای آسان است!
هر فضایی که در آشپزخانه دارید برای سطل های شما خوب است. آنچه که در باره عدم قرار گیری در برابر اشعه مستقیم خورشید گفته شده مربوط به سطل هایی می شود که بیرون از خانه گذاشته می شوند. یک چیز این است که ممکن است پلاستیک ها در اثر حرارت تغییر شکل داده و پیچ بخورند( داغ و سوزان بودن را با گرم بودن اشتباه نگیرید) دیگری این است که اگر خورشید به سطل بتابد، بتواند برای میکروب ها خیلی داغ باشد. بیش از 50 درجه سانتیگراد دمایی است که در آن پیچ خوردن و مردن آغاز می گردد.
واقعیت این است که میکروب ها نور را دوست ندارند، اما داخل سطل تاریک است و حتی نور آشپزخانه به آن ها نمی رسد. پس نگرانی وجود ندارد. با این حال، خوب است که سبوس را در جای خشک و سرد ذخیره سازی نمایید. لبه پنجره اصلا جای خوبی نیست! لوله های داغی که حرارت را به ماشین ظرفشویی و امثالهم می برند هم باعث می شوند زیر میز آشپزخانه مکان مناسبی نباشد. به عبارت دیگر، اگر سبوس را در یک کیسه یا ظرف هوابند و در پیشخوان معمولی آشپزخانه بگذارید نگرانی نخواهید داشت.
مفید بودیم؟ تست کنید و حالش را ببرید!
جنی

1- آنا در 5 فوریه 2012 در ساعت 9:44 بعد از ظهر چنین می گوید:
ممنون جنی. خوشحالم که بالاخره یک شخص دوست داشتنی و مفید مثل شما پیدا کردم. اول فکر کردم که سوالم احمقانه است، اما بعد ترجیح دادم که پرسیدن و دانستن را مهمتر از بی آبرویی بگیرم.