شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

بهترین دستور تهیه چای کمپوست که به رشد و نمو گیاهان شما کمک می کند

چای کمپوست به عنوان اکسیر جادویی شناخته شده است که باعث می شود گیاهان قوی تر شوند، زودتر برسند، طعم بهتری پیدا کنند، دورتر بدوند و بالاتر بپرند. در حالی که برخی از این ادعاها ممکن است " در آوردن شورش" تلقی شوند، هنوز هم مزایای واقعی چای کمپوست وجود دارد. دم کردن آن نیز می تواند سرگرم کننده باشد.

چای کمپوست چیست؟

اصطلاح "چای کمپوست" تا حدی گول زننده است و آدمی را دچار اشتباه می کند. چای از نظر فنی یک دمنوش است که نیاز به گرم کردن آب تا جوشیدن و ریختن آن روی گیاهان برای ایجاد یک نوشیدنی سالم دارد. در حالی که چای کمپوست همانند یک نوشیدنی مفید برای گیاهان است، تقریبا باید "شراب کمپوست" نامیده شود؛ زیرا فرآیند به تخمیر نزدیکتر است. چای کمپوست یک مایع تخمیر شده است که باکتری ها، قارچ ها، پروتوزوآها، نماتودها را، امیدوارانه، در داخل یک شکل مایع راحت جذب شونده تغلیظ می کند.

دو کلاس تخمیری وجود دارد: در یکی از آن ها کمپوست را داخل سطل آب می ریزیم، اجازه می دهیم ته نشین شود و امید می گیریم که بهترین شود. این همان چیزی است که عموما "چای کمپوست" نام دارد و دارای خیل طرفدارانی است که به آن قسم می خورند. دومی چای کمپوست هوادهی شده است که نیازمند هوادهی و به هم زنی است. این چای، کار بیشتری لازم دارد و البته بوی کمتری هم می دهد.

مزایا چه هستند؟

در حالی که مطالعات انجام شده روی چای کمپوست نتیجه خاصی ارائه نداده اند، هزاران باغدار هستند که به تجربه شخصی خود قسم یاد می کنند. وفق بسیاری از متون مختلف منتشر شده توسط تشکیلات دانشگاهی گوناگون، چای کمپوست مورد استفاده در ارتباط با دیگر کارهای خوب باغداری گیاهان سالم تولید می کند.

در یک متن آنالیز چای کمپوست، دکتر لیندا چاکر اسکات، محقق توسعه باغبانی و استادیار مرکز تحقیقات و توسعه پویالاپ، دانشگاه ایالتی واشنگتن، در مقاله ای در مورد تجزیه و تحلیل چای کمپوست، اظهار داشت: هیچ "حب نقره ای" برای حل مشکلات سلامتی گیاهان ناشی از سلامت ضعیف خاک، انتخاب و مدیریت نامناسب گیاه وجود ندارد. اما، او اعتراف می کند که چای کمپوست نشان داده است که عوامل بیماری زا را در برخی گیاهان سرکوب می کند.

برای آن هایی که منافع چای کمپوست را تجربه کرده اند، نتایج به وضوح به سبب دو چیز خیلی خوب است:

بهبود مواد مغذی خاک این به نظر می رسد که شبیه اغلب منافع آشکار باشد، زیرا آن از همان مواد اساسی کمپوست ساخته شده است( یا از کمپوست درست شده است)

افزایش جمعیت قارچ های میکوریز و نماتدهای شکارچی که هر دو به دفاع در برابر واریته ای از میکروارگانیزم ها کمک می کند.

با انجام این دو چیز، چای کمپوست می تواند به رشد سریعتر گیاه، افزایش محصول، و بهبود تندرستی کلی، کاهش تعداد آفات و بیماری هایی که گیاهان تجربه می کنند کمک کند.

دم کردن چای کمپوست چقدر طول می کشد؟

فقط 24 تا 48 ساعت طول می کشد تا یکی از انواع چای های کمپوست ذکر شده در بالا تولید شود. بیشتر از این مدت، معجون شما در خطر جمع آوری برخی از باکتری های دارای رفتار نه چندان دوستانه مانند E. coli و سالمونلا خواهد بود. این میکروب ها همه اکسیژن را مصرف می کنند و شرایط بی هوازی تولید می کنند و احتمال نشو و نمای باکتری ها، ویروس ها و کپک ها را ازدیاد می بخشند.

چای کمپوست هوادهی شده چیست؟

چای کمپوست هوادهی شده، که چای کمپوست هوازی و یا چای کمپوست فعالانه هوادهی شده هم نام دارد، دقیقا شبیه چیزی که به نظر می رسد است: چای کمپوست معمولی که با مقدار زیادی اکسیژن مخلوط شده است. تئوری این است که اگر میکروب ها سریع اکسیژن را مصرف کنند، شروع به ایجاد شرایط بی هوازی می شود. هوادهی متعاقب کمپوست، سریعتر موجب تولید جمعیت های بزرگتر ارگانیزم های خوب و ممانعت از ایجاد بدها می گردد. این توسط استفاده از یک پمپ هوادهی مانند آنچه در مخازن ماهی مورد بهره برداری قرار می گیرد است تا ایجاد یک عملکرد حبابدهی در مایع گردد.

tearecipe1

چه انواع دیگری از چای های کمپوست وجود دارند؟

چای گیاه در عوض خیساندن کمپوست، یک گیاه که دارای خواص تغذیه ای است در آب خیسانده می شود تا مواد مغذی آن استخراج شود. رایج ترین گیاهانی که مورد استفاده قرار می گیرند، گزنه و سنفیتون هستند که می توانند مواد مغذی ارزشمندی مانند فسفر و پتاسیم را به خاک اضافه کنند.

چای کود حیوانی این یک کود خیلی عمومی است که توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرد: مخلوطی از کودهای حیوانی با سنین مختلف که در آب خیسانده شده اند. این واقعاً بهترین پروژه خانه نیست زیرا بسیار بدبو می شود.

چای میکروبی تجاری:  فقط آب اضافه کنید! این مخلوط‌های چای فوری معمولاً برای مبارزه با مشکلات گیاهی خاص طراحی می‌شوند، اما طرفداران چای کمپوست خانگی معتقدند که میکروب‌های کافی برای ارزشمند بودن در آن‌ها وجود ندارد. هرچند، از لحاظ فنی آن ها بسیار ایمن تر هستند زیرا باکتری های بد ندارند.

شیرابه کمپوست: یک خط باریک بین شیرابه کمپوست و چای کمپوست معمولی وجود دارد، زیرا هر دو نیاز به کمپوست دارند تا در آب ته نشین شود. هرچند، شیرابه وقتی ایجاد می شود که آب از میان ورمی کمپوست( کمپوست کرمی) یا سطل کمپوست نشت کرده و از کف خارج می شود. از آنجا که آن تخمیر نمی شود، تنها ارزش آن مربوط به مواد مغذی و نه میکروارگانیزم های زنده است. مخروط سبز، یک هاضم مواد زائد خورشیدی، یکی از این کمپوست سازها است که شیرابه غنی از مواد مغذی برای گیاهان اطراف تولید می کند.

ادامه دارد