نیم نگاه


midanidVERY

 5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

خبر و کمپوست

تاریخ خبر: 7 فروردین 1403

مکان خبر: شهر آبادان؛ ایران

خلاصه خبر

در آغاز سال 1403، یکی از شهروندان آبادانی فیلم هایی از انبوه زباله های جمع آوری نشده در یکی از شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته و لزوم جمع آوری هر چه سریعتر آن ها را به شهرداری گوشزد کرده است.

تحلیل خبر
اگر با فرهنگ سازی، مردم آبادان اقدام به درست کردن کمپوست در خانه با استفاده از سطل های مخصوص اینکار کرده بودند امروز لازم نبود دست به دامان شهرداری شده و آن ها را بابت کاری که ملزم به انجام آن هستند مواخذه کنند. لازم به ذکر است که جمع آوری فقط به جمع آوری محدود نمی شود و باید برای زباله های جمع آوری شده فکری شود تا بیماری ها را در شهر و روستا گسترش ندهند. با پر شدن لندفیل ها و اینکه جایگاه دفن زباله به این راحتی ها پیدا نمی شود باید هر چه سریعتر بی خیال دفن زباله های تر شد و به جایگزین کردن روش های به مراتب بهتر، که در دنیا جای شایسته ای برای خود دست و پا کرده اند، روی آورد.

ما را در شبکه های اجتماعی تعقیب کرده و خبرها و فیلم های مرتبط با کمپوست( مستقیم یا غیر مستقیم) را برای ما ارسال نمایید.

 

تاریخ خبر: 13 فروردین 1403

مکان خبر: گیلان

منبع خبر: بی بی سی

شرح خبر: ویدیویی که یکی از مخاطبین بی بی سی از جنگل های گیلان ثبت کرده انباشت زباله را در دل این جنگل ها نشان می دهد. به گفته او این موضوع گلایه گردشگران و اهالی این منطقه را به دنبال داشته است.

مناطق شمالی ایران از جمله جاذبه های گردشگری است که مقصد بسیاری از طبیعت دوستان است، اما به گفته او رها سازی و انباشت زباله در قلب جنکل ها از لذت گردشگران می کاهد و به طبیعت آسیب می رساند.

انباشت زباله ها در جنگل ها و منابع طبیعی موضوع جدیدی نیست و بر اساس گزارش ها حجم تولید زباله در استان گیلان به دلیل افزایش جمعیت و تبدیل شدن به مقصد گردشگری رو به افزایش بوده است.

تحلیل خبر: اماکن دفن در شهرهای شمالی دیگر جوا بگو نیستند و باید طی یک طرح فوری اضطراری فرهنگ تولید کمپوست از زباله های تر را در کشور جا انداخت؛ کاری که بسیاری کشورهای پیشرفته و متمدن دنیا هم در جستجوی آن هستند و البته کارهای بسیاری در این زمینه صورت داده اند.

 

تاریخ خبر: آبان 1400

اصل و خلاصه خبر: زباله گردی یک موضوع مخوف است!

تحلیل خبر: فکرش را بکنید که روزی فرا رسد که زباله گردها از دل زباله های خشک کالاهای مورد نیاز خود را بر دارند. قطعا در این حال آن ها کمتر بیمار شده و کمتر پول از دست خواهند داد. کمپوست سازها با سبب شدن اینکه پسماندهای تر در خانه بماند و راهی زباله دان های معمولی نشود گام مهم و محکمی در حمایت از کودکان زباله گرد بر داشته اند؛ خواه بدانند و خواه ندانند! پس کمپوست ساز شوید و از ما "کمپوست سازی مبارک!" را دشت نمایید!