شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قوانین بوکاشی

کار با سطل کمپوست ساز بوکاشی بسیار ساده است؛ اما برای اینکه کار خرابی نکنیم باید به قوانین بوکاشی احترام بگذاریم. اما این قوانین چه ها هستند. بحث اصلی ما در اینجا همین است.

BUKRULE1V

خب! من فکر می کنم بوکاشی کار می کند. بوکاشی یکی از معدود چیزهایی در زندگی است که می دانید از همان ثانیه اول واقعاً جالب است، سپس سال به سال بیشتر شما را متقاعد می کند. قطعا من تنها نیستم. دنیا پر از ما طرفداران بوکاشی است که کلمه بوکاشی از دهانمان نمی افتد. ما دنیا را در یک زمان تغییر می دهیم: فقط با یک سطل!

اما آنچه واقعا دوست دارم در باره اش بنویسم قوانین بوکاشی است. اساسی ترین چیزهایی که نیاز دارید تا در هنگام کار با بوکاشی از آن ها پیروی نمایید. فقط دو هفته طول می کشد و آن ها بطور اعجاب انگیزی ساده هستند.

BUKRULE2V

1- آن را هوابند نگه دارید.
قانون شماره یک. شما نیاز به یک سطل هوابند دارید. میکروب های بوکاشی بی هوازی هستند و بهترین کارآیی را در محیط خوب درزگیری شده دارند. بیش از یک یا دو بار روزانه در سطل را باز نکنید و ببینید که خوب کار می کند.

2- خشک نگه دارید
بعضی از سطل ها شیر دارند و بعضی ها ندارند( محصولات ما شیردار هستند) در هر صورت نتیجه نهایی خوبی خواهید داشت، اما نکته کلیدی این است که سطح رطوبت را در سطل پایین نگه دارید. و ضایعات غذایی تر هستند. اگر سطل شما شیر دارد می توانید دو بار در هفته مایع را تخلیه کنید( کود عالی گیاهی!) و اگر سطل شما فقط یک سطل مستعمل و قدیمی و فاقد شیر است باید مایع را با روزنامه، کاغذ، کارتن تخم مرغ و حتی دست تخلیه کنید. آن را فشار دهید و فضای زیادتری که توقع دارید فراهم نمایید.

اگر در داخل در سطل میعان می بینید، محتویات سطل زیادی مرطوب هستند. با کارتن تخم مرغ یا یک چیز خشک آبکشی کنید. دلیل: اگر سطل شما مرطوب باشد بو می دهد و این اصلا فرحبخش نیست!

3- گرم نگه دارید
وابسته به اینکه در کجای دنیا زندگی می کنید، درجه حرارت اتاق می تواند شاخص خوبی باشد. 20 درجه سانتیگراد خیلی سرد است و میکروب‌های سطل شما نمی‌توانند به اندازه کافی سریع تکثیر شوند و این احتمال وجود دارد که سطل شما قبل از تخمیر شدن شروع به از بین رفتن کند. اما هنگامی که کار خود را برای دو هفته در داخل خانه انجام دادید، می توانید آنچه را که دوست دارید با سطل خود انجام دهید. محتویات آن را حفر کنید، آن را برای نگهداری در ایوان قرار دهید، آن را در یک کیسه نگهداری در محوطه چوبی قرار دهید. نگران یخ زدگی زمستانه نباشید. اما گرمای فعالیت دو هفته اول واقعا مهم است.

و خلاصه آنچه که گفتیم

آن را خشک، هوابند و گرم نگه دارید و هرگز متوجه استشمام بوی بد از سطل نشوید.

واقعا سخت است که چیزی را ساده تر از این تصور کنید. از اینکه خیلی از ما به قوانین بوکاشی فکر می کنیم شگفت زده نشوید.

ایده هایی در باره قوانین بوکاشی

1- دیویس والنتین در 18 اکتبر 2011 در 9:04 بعد از ظهر چنین می گوید:

گل گفتی! بعضی از تولید کنندگان بوکاشی توصیه می کنند که بوکاشی خود را بطور دوره ای هم بزنید تا آن را هوادهی نمایید! اصلا این کار را نکنید! تنها باری که ما یک سطل لجنی داشتیم آن هنگام بود که از این توصیه پیروی کردیم. جنی؛ ممنونم از تو.

پاسخ:

1- جنی اچ در 20 اکتبر 2011 در 3:43 بعد از ظهر می گوید:

ممنون دسی!

2- ویکی اونیل در 18 اکتبر 2011 در 11:26 بعد از ظهر می گوید:

از نکاتت ممنونم جنی! سطل بوکاشی من بوی بدی می داد و این به خاطر میعان بود. ایده کارتن تخم مرغ ایده خوبی است.

ما در اینجا نگران یخ زدن نیستیم، بنابراین وقتی سطل من پر شد، آن را در یک سطل کمپوست بی ته می اندازم و کمی خاک یا مخلوط گلدان قدیمی روی آن قرار می دهم و آن را تا بالا لایه می کنم. آیا باید سطل دوم را به کار بیندازم؟ وقتی دومی پر شد اولی آماده است که مورد استفاده باغم قرار بگیرد.

پاسخ

جنی اچ در 20 اکتبر 2011 در ساعت 3:44 بعد از ظهر می گوید:

به نظرم ترفند خوبی زده اید. موفق باشید! کجایی؟ یه جای پایین!

قسمت دوم

قسمت سوم