شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست ظرفیت نگهداری آب خاک های خشک را بیشتر می کند

چطور کمپوستی انتخاب کنیم که ظرفیت نگهداری آب خاک را زیاد می کند.

کمپوست یک ماده هوموس مانند با بوی خاک است که محصول فساد کنترل شده هوازی نیتروژن آلی( همانند کود حیوانی) و کربن( همانند خاک اره، بوریا یا برگ) است. یک مزیت کمپوست توانایی نگهداری رطوبت است. تمرکز این متن بر این است که درک کنیم چطور کمپوستی انتخاب کنیم که ظرفیت نگهداری خاک را بالا می برد.

در آغاز بهتر است متوجه این موضوع باشیم که همه کمپوست ها شبیه هم نیستند. برای مثال، کمپوست های درست شده از کود حیوانی همانند کمپوست های درست شده از برگ نیستند. وابسته به مواد مورد استفاده برای درست کردن کمپوست، فرآیند مورد استفاده برای درست کردن کمپوست، رسیدگی کمپوست در زمان کاربرد؛ محتویات مواد مغذی، تنوع و جمعیت میکروارگانیزم ها، ظرفیت تبادل کاتیونی و ظرفیت نگهداری آب کمپوست می تواند مختلف باشد. لذا، برای به دست آوردن مزایایی که در جستجوی ان هستید، قبل از استفاده از کمپوست، باید کیفیت آن را بدانید. اطلاعات بیشتر در باره کیفیت کمپوست در جاهای زیر پیدا می شوند: راهنمای حوزه ای استفاده از کمپوست، ادعاهای محصول یکنواخت کمپوست/ الحاقیه خاک و کمپوست: سازگاری نیازمندی های اجرایی و مشخصه های محصول.

ظرفیت نگهداری آب ماده آلی خاک

متخصصین خاک گزارش می دهند که با هر یک درصد ماده آلی، خاک می تواند 16500 گالن آب در دسترس گیاه را در هر اکر خاک تا عمق یک فوتی نگهداری کند.

مطابق با آنچه سولیوان در " خاک مقاوم به خشکی" گفته است این مقدار تقریبا 15 کوارت آب در ازای هر فوت مکعب خاک به ازای هر درصد ماده آلی است. نکته فنی زراعت. "انتقال فناوری مناسب برای مناطق روستایی" در مرکز ملی فناوری های مناسب در سال 2002. افزایش محتویات ماده آلی از 1 تا 2 درصد حجم آب را تا 3 کوارت به ازای هر فوت مکعب خاک زیاد می کند. از سوی دیگر، مجریان موسسه رودیل، فرض می کنند که 1 پوند کربن می تواند تا 40 پوند آب را نگه دارد. این تقریبا معادل با 38445 گالن آب به ازای هر اکر با عمق 6 اینچ است. نکته اینجا این است که ماده آلی مقدار زیادی آب نگه می دارد. لذا، مقدار ماده آلی خاک مستقیما روی دسترسی به آب برای محصول در طول زمان تاثیر گذار است. هرچند، ماده آلی در خاک های خشک سریعا تجزیه می شود و رسیدن به بالای 2 تا 3 درصد مشکل حاصل می گردد. با این حال، 2 تا 3 درصد می تواند تاثیرات مثبت بالایی داشته باشد.

چطور کمپوست در نگهداری آب موثر است؟
مطالعه ای در سال 1994 توسط A. Maynard نشان داد که یک لایه 3 اینچی از کمپوست برگ که در عمق 6 اینچ پخش شده بود ظرفیت نگهداری آب را 2.5 برابر خاک شنی بومی افزایش داد و تقریباً 7 روز آب قابل دسترس گیاه را فراهم کرد. در مطالعه 2000، مینارد دریافت که افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک با افزودن کمپوست به همه محصولات در طول خشکسالی تابستان با کاهش دوره‌های تنش آبی کمک می‌کند. مقدار آب در یک لایه شخم (8 اینچ) از خاک اصلاح شده کمپوست در مقایسه با 1.3 اینچ در خاک اصلاح نشده به 1.9 اینچ افزایش یافت. از آنجایی که سبزیجات به 1 اینچ آب در هفته نیاز دارند، در ظرفیت مزرعه، خاک اصلاح شده کمپوست یک منبع آب را برای 2 هفته نگه می دارد.

کاهش کاربرد آب
انجمن کمپوست ایالات متحده (2008) بیان کرده است که دفعات و شدت آبیاری ممکن است به دلیل مقاومت به خشکی و ویژگی های مصرف آب کارآمد کمپوست کاهش یابد. کمپوست باعث کاهش پوسته شدن خاک می شود که به جذب و نفوذ آب به داخل خاک کمک می کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افزودن کمپوست در خاک‌های ماسه‌ای می‌تواند پراکندگی رطوبت را با اجازه دادن به آب برای حرکت راحت‌تر جانبی از محل کاربردش تسهیل کند.

چقدر کمپوست باید به خاک اضافه شود تا محتویات ماده آلی افزایش یابد؟
عامل محدود کننده برای کاربرد کمپوست در میشیگان سطوح فسفر خاک است. در شیوه های کشاورزی و مدیریت عمومی پذیرفته شده برای استفاده از مواد مغذی بیان می شود که وقتی سطح فسفر خاک از 300 پوند در هکتار بیشتر شود، هیچ منبع فسفر نمی تواند استفاده شود. این به معنی این است که کمپوست نمی تواند برای خاک هایی که متجاوز از 300 پوند به ازای هر اکر دارند استفاده شود. وقتی سطوح فسفر خاک بین 150 و 299 پوند در هر اکر است، کمپوست بر پایه نرخ حذف فسفر محصول اعمال می شود. وقتی فسفر خاک کمتر از 150 پوند در هر اکر است، کمپوست بر پایه نیازمندی های نیتروژن محصول اعمال می شود.

برای اغلب زمین های زراعی میشیگان، این بدان معنی است که مقادیر کم کمپوست استفاده می‌شود. بنابراین اگر هدف شما افزایش ظرفیت نگهداری آب خاک باشد، انتخاب کمپوست‌هایی با مواد آلی بالا بسیار مهم است.

با توجه به راهنمای میدانی شورای کمپوست ایالات متحده برای استفاده از کمپوست، کشاورزان باید کمپوست هایی را انتخاب کنند که دارای محتوای مواد آلی بین 50 تا 60 درصد و ظرفیت نگهداری آب 100 درصد یا بیشتر باشند.

وقتی کمپوست می خرید، انالیز محتویات آلی و ظرفیت ذخیره خاک را ببینید. منابع تجاری کمپوست میشیگان می توانند در وبسایت مربوطه دیده شوند.

با کاربردهای مستمر کمپوست، ماده آلی خاک در طول زمان ساخته می شود. برخی از کشاورزان در منطقه Thumb در میشیگان دریافته اند که استفاده از 1 تا 2 تن کمپوست / هکتار / سال در محصولات زراعی باعث تفاوت در توانایی خاک برای رشد محصول می شود. تخمین زده شده است که اعمال یک تن کمپوست در اکر خاک با محتویات ماده آلی یک درصد می تواند محتویات ماده آلی خاک را تا 10 درصد ازدیاد بخشد. کمپوست پخش شده به طور مساوی در یک هکتار در عمق یک اینچ برابر با 135 یارد مکعب یا 54 تن است، با این فرض که کمپوست دارای 60 درصد ماده آلی و چگالی ظاهری 800 پوند / یارد مکعب با رطوبت 30 درصد است.

مربیان توسعه دانشگاه ایالتی میشیگان برای کمک به کشاورزان در استفاده و کاربرد کمپوست در دسترس هستند.