5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

چای بوکاشی چیست و چطور از آن استفاده می شود؟

یک چیزی که نمی توانید با چای بوکاشی انجام دهید( دست کم من توصیه نمی کنم) این است که آن را مصرف نمایید. در حالی که نشان داده شده است که میکروارگانیزم های موثر برای جهاز هاضمه انسان و حیوان خوب هستند، شکل چای بوکاشی آن ها برای استفاده داخلی توصیه نشده است. محتوای اسیدی آن و احتمال داشتن پاتوژن و اسپورهای قارچ و کپک باعث می شود که برای مصرف انسان "توصیه ناپذیر" تلقی گردد.

آیا می توانم بوکاشی را مستقیما به خاک اضافه کنم؟( نسبت رقیق سازی چای بوکاشی)

اگر در دبیرستان ورزش می کردید و یک مربی قدیمی داشتید، احتمالاً به شما گفته بود که آب ترشی بخورید. اگر چیزی در مورد تجربه خود از چنگ زدن آن به خاطر بیاورم، این است که باعث می شود گلوی شما مانند یک بیابان خشک شده باشد. کوتاه سخن اینکه اسیدها مستقیما توسط چیزهای زنده( مثل من) مصرف نمی شوند. چای بوکاشیl هم همینطور است.

برغم تمامی منافع سرگرم کننده، مایع تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی باید قبل از استفاده در خاک و برای گیاهان، رقیق شود.

چای بوکاشی باید به یک نسبت 100 به 1( 100 آب و 1 مایع) رقیق شود تا سطح اسیدی آن برای گیاهان ایمن باشد. حتی پس از رقیق سازی، شما باید از افزودن آن به گیاهان جوان و لطیف یا شاخ و برگ آنها خودداری کنید. در عوض، مایع بوکاشی رقیق شده را به خاک اطراف گیاهان اضافه کنید.

مواد مغذی چای بوکاشی(NPK)

چای بوکاشی به دلیل میکروب هایی که به خاک اضافه می کند ارزشمند است.

در حالی که بسیاری از مردم به مواد مغذی که چای بوکاشی فراهم می کند علاقمند هستند، فراهم کردن NPK یا پروفیل دقیق سخت است.

پروفیل مواد مغذی و NPK چای کمپوست خانگی بوکاشی وابسته به انواع مواد تجزیه شده در سطل است. مزایای اصلی چای از مواد مغذی نسبتا کم مقدار نیامده و بیش از هر چیز از میکروارگانیزم های موثری که در سطل رشد و نمو می کنند نشات می گیرد.

بسیاری از خاک ها مواد مغذی دارند که در خاک قفل شده است. به سخن ساده، مواد مغذی خاک نمی توانند در دسترس گیاهان قرار گیرند.

میکروب ها با ریشه های گیاه رابطه همزیستی برقرار می کنند و مواد مغذی لازم را برای آنها فراهم می کنند.

پس شما باید تمام خاک خود را با چای بوکاشی خیس کنید! درست؟

خب! نه کاملا!

غیر محتمل است که یک سطل بوکاشی بیش از یک فنجان مایع در هر چند روز تولید کند. حتی اگر توصیه شده بود، احتمالا شما چای مورد نیاز خیساندن تمام حیاط و باغچه را نداشتید.

ایراد اصلی افزودن بیش از حد چای به گیاهان یا خاک این است که اسیدیته آن به مرور زمان افزایش می یابد. این به ویژه اگر قصد دارید آن را به گیاهان خانگی یا سایر نقاط با خاک محدود اضافه کنید، صادق است.

شما می توانید چای بوکاشی را بر پایه هفتگی اضافه کنید. این سودمند است که کمتر اشتباه کنید زیرا اضافه کردن بیش از حد می تواند باعث شود خاک شما برای گیاهان شما بیش از حد اسیدی شود.

به خاطر داشته باشید، شما به سادگی از چای به عنوان ظرفی برای انتقال میکروب ها به خاک خود استفاده می کنید. شما نیاز دارید که این کار را ادامه دهید تا مواد مغذی گیاهان را در اشکال کود، کمپوست خانگی و ... فراهم آورید.

میکروب های میکروارگانیزم های موثر چه هستند؟( و مایع بوکاشی)

ارزش چای بوکاشی مستقیما به میکروارگانیزم هایی وابسته است که میزبان آن ها می باشد.

هر خانواده مختلف از میکروب ها شامل ظرفیت ها و مشخصه های گسترده متفاوت از بقیه است. اگر باکتری دارید، به خوبی می توانید یک سطل بوکاشی داشته باشید که یا به درستی تجزیه نمی شود یا به جای ترشی سرکه بوی اعماق جهنم می دهد.

پس، چه انواعی را می خواهید؟

میکروب های غالب در کمپوست خانگی بوکاشی میکروارگانیزم های موثر نامیده می شوند.

این یک کوکتل ویژه از باکتری ها است که توسط متخصص ژاپنی، دکتر ترائو هیگا، کشف گردید. در حالی که کشف اولیه تصادفی بود، او چندین سال وقت گذراند تا ترکیبی را برای حداکثر بازدهی پالایش کند.

قسمت سوم