شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

در یک قطره چای بوکاشی چه می بینید؟

بعضی از شما ممکن است کنجکاو میکروب هایی باشید که ما می گوییم کارهای مهمی انجام می دهند.... ضایعات غذایی و حتی فضولات حیوانات خانگی را متابولیزه می کنند. بله...درست است. شما می توانید فضولات حیوانات خانگی سگ و گربه را در عوض ارسال به لندفیل، تخمیر نمایید. همان میکروب هایی که زائدات غذایی را تجزیه می کنند، فضولات سگ و گربه را تبدیل به مواد مغذی می کنند تا میکروب های خاک باغ زینتی شما را تغذیه کنند.

در این فرآیند، مواد مازاد به چیز ارزشمندی تبدیل می شود. در عوض اینکه زائدات شما به لندفیل ها بروند، شما می توانید آن ها را به همراه میکروب ها به خاک بر گردانید؛ جایی که ارزش آن ها دانسته می شود.

چرا فضولات سگ و گربه را تخمیر کنیم؟ تماما برای تمیز سازی محیط زیست است. ما می خواهیم آبمان را تمیز و عاری از پاتوژن نگه داریم. ما می خواهیم مقدار زائداتی که به لندفیل ها می روند را کم کنیم. و ما می دانیم زائداتی که به لندفیل ها می روند مقدار زیادی متان و گازهای گلخانه ای تولید می کنند که در گرمایش جهانی کره زمین سهیم هستند.

بعضی ها برای سهیم شدن در پروسه کمپوست سازی، تا 10 دلیل آورده اند.

ما از تخمیر ضایعات آلی به جای کمپوست کردن یا دور ریختن زباله در زباله‌دان حمایت کردیم، زیرا انجام آن در خانه سریع‌تر، آسان‌تر و ساده‌تر است. و اگر شما عاشق گیاهان و باغات هستید، منافع تغذیه این گیاهان را با مواد مغذی حاصل از خاک سالم خواهید دید و این امر وابستگی شما به آفت کش ها و کودها را کم می کند.

آنالیز شیمیایی:

ما قصد نداریم که در اینجا کلا فنی بحث کنیم. اما به نظر من جالب است که ببینیم در فرآیند تجزیه زباله‌های آلی به مولکول‌های کوچک‌تر و کوچک‌تر چه اتفاقی می‌افتد که می‌توان آن را دوباره به خاک برگرداند و درست در خانه بازیافت کرد.

وقتی شرایط درست است، میکروب ها روی زائدات، که آن ها را تجزیه می کنند، رشد می کنند. آن ها این کار را با رها کردن آنزیم هایی انجام می دهند که اجزای مواد مغذی رها شده را گسیخته می کنند. شما می توانید فکر کنید که این کار مثل پوست کردن موز یا پوست کردن یک پرتقال خوشمزه است. میکروب ها از مواد مغذی سلولی تغذیه می کنند....مقدار زیادی شکر و دیگر مواد مورد نیاز را می گیرند تا بتوانند رشد کنند. در این فرآیند، آن ها به سرعت تکثیر می شوند و چرخه ادامه می یابد و تعداد افزایش می یابد تا ماده عذایی( زائدات) مصرف شوند.

برخی از میکروب ها حساس هستند. آنها فقط می توانند انواع خاصی از مواد غذایی را متابولیزه کنند (تجزیه و مصرف کنند) و پس از اتمام آنها، دیگران وارد می شوند و جایی که اولین ضیافت مصرف کنندگان به پایان رسیده است را تصاحب می کنند.

این برای مدتی ادامه می یابد و زمانی پایان می یابد که تمام مواد زائد "ترشی" موجود در خاک مصرف شود. ماده زائدی که بعد از تخمیر بوکاشی در خاک قرار گرفته ممکن است از نگاه انسان دارای تغییر کمی به نظر برسد، اما در سطح میکروبی بسیار متفاوت از آن چیزی است که در ابتدای تخمیر بوده است. برای میکروب های خاک بین 7 تا 10 روز طول می کشد تا کارشان را تمام کنند..... تجزیه هر چیزی به مواد مغذی ارزشمند برای گیاهان.

و همانطور که بارها و بارها اشاره کرده ایم این مواد مغذی و میکروب ها در تعداد و تنوع هستند که به خاک ختم می شوند و به گیاهان باغی تحرک و جنب و جوش می دهند. احیای خاک مهم است. میکروب های طبیعی در این فرایند بازسازی می شوند.

وقتی آنزیم ها سلول ها را تجزیه می کنند و مواد مغذی درونی رها می شوند، مایعات تولید می شوند. این مقدار زیادی مایع را تشکیل می دهد که «چای بوکاشی» نام دارد و ما آن را از پردازش ضایعات غذایی دریافت می کنیم. اگر شما این مایع را به نسبت یک به صد رقیق کنید و آن را در اختیار گیاهان خانگی و باغ قرار دهید، شاید اتفاقات خوبی خواهید بود. گیاهان سر سبزتر و پر بارتر می شوند. شما حتی می توانید آن را روی چمن اسپری نمایید. این خیلی بهتر از کودهایی است که به رودخانه ها و انهار ختم می شوند و آب ها را آلوده می کنند و ماهی ها را می کشند.

قسمت دوم

قسمت سوم