کمپوست سازی بوکاشی: راهنمای گام به گام

در اینجا ما یک راهنمای عملی را آورده ایم تا به شما کمک می کند در خانه کار کمپوست سازی را آغاز نمایید:

مرور کلی

زمان کاری: 2 تا 4 ساعت
کل زمان: 2 تا 3 هفته
نتیجه: یک گالن چای بوکاشی

سطح مهارت: متوسط
هزینه تخمینی: 100 تا 150 دلار

کمپوست سازی خانگی بوکاشی یک کمی از دیگر روش های حقیقتا تخمیری متفاوت است.) بوکاشی یک کلمه ژاپنی به معنی "ماده آلی تخمیر شده" می باشد) نتیجه نهایی هم از کمپوست داغ، سرد، کرمی( ورمی کمپوست) متفاوت است. در عوض مواد خاک مانند قهوه ای تیره، شما با مایع غنی از مواد مغذی به نام "چای بوکاشی" سر و کار خواهید داشت.

دلایل زیادی موجود است که شما را عاشق این فرآیند می کند. یکی از بزرگترین تفاوت های کمپوست سازی بوکاشی و انواع دیگر تولید کننده های کمپوست خانگی این است که آن بصورت بی هوازی( بدون اکسیژن) کار می کند. در کمپوست سازی های خانگی داغ، سرد و ورمی کمپوست؛ اکسیژن عنصر حیاتی برای تجزیه مواد آلی می باشد. این به معنی این است که کمپوست سازی بوکاشی دی اکسید کربن کمتری، نسبت به دیگر فرآیندها، تولید می کند، و این یک اختلاف مشخص است.

و به خاطر اینکه این یک فرآیند تخمیر است، می توانید انواع بیشتری از مواد آلی را در سطل کمپوست خانگی بگذارید. جدا از خرده های میوه و سبزی، پوست تخم مرغ، چای و تفاله قهوه؛ شما همچنین می توانید چربی، لبنیات، گوشت و حتی استخوان را به سیستم بوکاشی اضافه کنید. این سیستم سریعتر از دیگر انواع کمپوست سازی خانگی کار می کند و کل فرآیند 4 تا 6 هفته بیشتر طول نمی کشد.

از آنجا که بوکاشی یک سیستم بسته است، شما نیاز به یک سطل ویژه و خوب طراحی شده دارید که کود مایع را در ته و جدا از مواد جامد جمع آوری نماید. این سیستم ها معمولا شیری دارند که مایع جمع شده را زهکشی می کند.

یک عیب سیستم بوکاشی این است که بعد از تخمیر و زهکشی چای از شیر، موادی باقی می مانند. این مواد نیاز دارند که به سطل های داغ و سرد تولید کمپوست خانگی معمولی اضافه شوند و یا برای تکمیل فرآیند تجزیه به صور دیگر دفع شوند. این امر قبلا شروع شده است، اما شما در حال طی کردن گام های اضافی هستید. هرچند، وقتی آن با کمپوست سازی خانگی سنتی ترکیب می شود، می تواند سرعت فرآیند را ازدیاد ببخشد.
از سوی دیگر، در سیستم بوکاشی نیازی به جمع آوری زائدات زیاد باغی وجود ندارد. همان زائدات غذایی کفایت می کنند.

بسیاری از مردم کمپوست خانگی بوکاشی را به سیستم های سنتی ترجیح می دهند، چون در احجام و مقادیر کوچکتر انجام می شود و کنترل راحت تری دارد و مشکلات آن کمتر است.

ماه‌ها کار می‌تواند برای مدیریت یک توده کمپوست معمولی صرف شود، فقط برای اینکه به درستی تجزیه نشود یا خاک قابل توجهی تولید نکند، در حالی که بوکاشی بیشتر به عنوان یک فرآیند "عمل در لحظه" توصیف می‌شود تا "انتظار و دید". بازده سریع‌تر به دست می‌آید، بنابراین اگر به دنبال بهبود مهارت‌های کمپوست‌سازی و کاهش حجم ضایعات غذایی هستید، قطعاً تلاش ارزشمندی است.

چرا تولید کمپوست خانگی برای سیاره ما خوب است؟

شیرجه زدن به سوی کمپوست سازی بوکاشی و مشکلات آن منافعی بیش از ایجاد غذای گیاهی غنی از مواد مغذی حاصل از خرده های غذایی شما خواهد داشت.

از آنجا که 30 درصد زباله از خرده های غذایی و زائدات باغی تشکیل شده است، کمپوست سازی فضای لندفیل ها( اماکن دفن) را ذخیره می کند و انتشار گاز گلخانه ای متان را کاهش می دهد( وقتی زائدات غذایی در محیط بدون اکسیژن یک زباله دان معمولی تجزیه می شوند، متان تولید می گردد)

در حالی که سیستم بوکاشی هم بی هوازی است، شیمی ویژه تخمیر هومولاکتیک به معنی این است که متان کلا تولید نمی شود.

در بوکاشی چه می تواند کمپوست شود و چه نباید کمپوست گردد؟

کمپوست سازی بوکاشی، به خاطر اینکه واقعا بر پایه تخمیر است، می تواند انواع بیشتری از زائدات غذایی را به نسبت سیستم های کمپوست سازی دیگر که شما ممکن است با آن ها آشنا باشید پذیرا گردد. علاوه بر خرده های سبزی و میوه معمولی، شما می توانید استخوان، گوشت، چربی، محصولات لبنی را به داخل سطل بوکاشی بیندازید و نسبت بین سبزها و قهوه ای ها اصلا موضوع مهمی نیست! (ادامه دارد)