کمپوست سازی بوکاشی: راهنمای گام به گام

هرچند، به خاطر کوچکتر بودن سیستم که فقط برای زائدات غذایی طراحی شده است، شما نمی توانید مقادیر زیاد زائدات باغی را در سیستم بوکاشی کمپوست نمایید؛ آنچنان که در سیستم های داغ و سرد رفتار می کنید. برای اینکه سیستم بوکاشی به خوبی کار کند، در واقع داشتن مقدار زیادی کربوهیدرات مهم است، بنابراین ضایعات محوطه نیز تعادل کربوهیدرات ها را در مقابل سایر موادی که باکتری ها دوست دارند بخورند، از بین می برد.

در حالی که می توانید شماری از مواد را در سطل بوکاشی قرار دهید که نمی توانید آن ها را بطریقه تولید کمپوست خانگی معمولی کمپوست کنید، چیزهایی هم هستند که توسط بوکاشی کمپوست نمی شوند. مقادیر کم روغن مشکل زا نیستند، اما در سطل بطری های منقضی شده روغن زیتون( یا دیگر روغن ها) را خالی نکنید. مایع عموما برای سیستم بوکاشی مطلوب نیست، بنابراین آن یک چهارم فنجان چای را هم داخلش نریزید.

از افزودن هر محصول یا گوشتی که تا الان گندیده شده خودداری کنید. شما همچنین باید از افزودن هر ماده ای که کپک سبز یا سیاه دارد خودداری کنید.( کپک های سفید یا زرد که عموما روی نان و پنیر هستند مشکلی ندارند) غذاهای گندیده و کپک های تیره ارگانیزم هایی دارند که حقیقتا می توانند در برابر باکتری هایی که کار سخت سیستم بوکاشی را انجام می دهند عرض اندام نمایند.

آنچه که می توانید با بوکاشی کمپوست نمایید

سبزی و میوه خام و پخته
پوست تخم مرغ
تفاله های قهوه و چای بی برگ
غذای پخته و باقیمانده( غذای داغ را در بوکاشی نریزید؛ صبر کنید به دمای اتاق برسد و بعد اضافه کنید)
لوبیا، عدس، هوموس، لوبیای شیرین
غلات و دانه ها
هرس های گیاهی
گوشت، ماهی و استخوان های حیوانات
محصولات لبنی یا غذا با لبنیات داخل آن
غذاهای تخمیری ذخیره شده
پوسته صدف، صدف و میگو

آنچه که نیاز دارید

تجهیزات

1 سطل بوکاشی
10 ظرف برای ذخیره سازی چای بوکاشی( اندازه نیم گالن)

محتویات

5 گالن زائدات غذایی
2 پوند سبوس بوکاشی

دستورالعمل ها

تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی نیاز به سطل با طراحی ویژه دارد که احتمالا باید خریداری کنید. اگرچه ویرایش های دست ساز هم هستند، نیاز دارید که برای درست کردن سطل در کارهای فنی مهارت داشته باشید. سطل بوکاشی باید خرده های غذایی را در بالای مایع شما نگه دارد و دارای راهی باشد تا از طریق آن چای بوکاشی به راحتی از طریق یک شیر در کف زهکشی شود. کل چیز باید مستقل و هوابند باشد تا بو نداشته و حشرات را جذب نکند.

شما می توانید هر سایز از سطل را پیدا کنید. بعضی از افراد دوست دارند آن ها را روی پیشخوان بگذارند؛ جایی که به کمک تجهیزات آشپزخانه کار اختلاط صورت می گیرد. نزدیک سطل آشغال و یا انبار هم مکان های خوبی است. در این موارد، شما کوچکترش را انتخاب خواهید کرد. به مجرد اینکه کار را به دست گرفتید، و مصمم شدید مقیاس را ارتقا دهید، ممکن است دو سطل بزرگتر را در یک زمان در اختیار بگیرید و ممکن است سطل ها را در زیر زمین، گاراژ و یا رختشویخانه بگذارید.

جدا از سطل، جزء مهم دیگر سیستم یک تلقیح کننده است که معمولا ترکیبی از سبوس، شکر قهوه ای یا دیگر انواع شکر، و میکروارگانیزم های موثر درست شده از باکتری های متخصص( لاکتوباسیلوس)، مخمرها( ساکارومایسس) مورد نیاز برای فرآیند تخمیر می باشد. این باکتری های سبوس بوکاشی بعضی از کربوهیدرات های خرده های شما را از طریق فرآیند تخمیر هومولاکتیک به اسید لاکتیک تبدیل می کنند. این تلقیح کننده می تواند "آن لاین" خریداری شود.

1- سطل بوکاشی خود را آماده کنید.


سطل بوکاشی را بخرید یا بسازید. بعضی از افراد از دو سطل استفاده می کنند تا در حالی که اولی در حال تخمیر است، دومی پر شده باشد. هر سطل حدود 5 گالن است و یک خانواده متوسط حدودا در دو هفته آن را پر می کند.

پس، نقطه کامل سطل هایتان را پیدا کنید. از آنجا که سطل ها بو نمی دهند، خیلی ها آن ها را در داخل نگهداری می کنند. اگر بخواهید سطل ها را بیرون بگذارید، مطمئن باشید که در سایه قرار گرفته است. یک گاراژ به اندازه کافی گرم می تواند اختیار خوبی باشد. فقط در نظر داشته باشید که اگر درجه حرارت بیرون زیر صفر باشد سطل کارآیی خود را از دست می دهد، زیرا باکتری های آن می میرند.

بعد از انجام فرآیند تخمیر، شما باقیمانده ای دارید که می تواند کمپوست شود یا در جایی در خاک باغ و باغچه دفن گردد.
( ادامه دارد)

قسمت دوم