شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

کمپوست سازی بوکاشی: راهنمای گام به گام


2- سفارش سبوس بوکاشی

سبوس بوکاشی را جستجو کنید. این ماده یک محصول خشک داخل کیسه است. شما نیاز دارید که آن را در درجه حرارت اتاق نگهداری کنید و مانع از احتمال یخ زدگی آن شوید.

3- سطلتان را بارگذاری کنید.

اضافه کردن خرده های غذا در سطل را آغاز نمایید. آن ها را به قطعات کمتر از 2 اینچ تقسیم کنید، زیرا این کمک می کند که فرآیند شیمیایی سریعتر پیش برود. شما می توانید خرده های غذا را به مجرد تولید اضافه کنید. وقتی سطل را باز می کنید، اغلب بوی شور یا ترشی به مشامتان می رسد.

4- افزودن سبوس بوکاشی

در ازای هر اینچ از مواد که به سطلتان اضافه می کنید، یک یا دو قاشق غذاخوری سبوس بوکاشی اضافه کنید. در مورد اضافه کردن بیش از حد اشتباه کنید (شما هرگز نمی توانید مقدار زیادی سبوس اضافه کنید، اگرچه قطعاً می توانید خیلی کم اضافه کنید) بالای لایه ضایعات غذایی و سبوس بوکاشی خود را تا جایی که می توانید صاف کنید. به یاد داشته باشید، این یک فرآیند بدون اکسیژن است. بنابراین در حالی که در حال ساختن سطل خود هستید، تا حد امکان هوا را از لایه های زیرین خارج کنید. این را هدف قرار دهید.

5- وقتی پر شد، اجازه دهید تخمیر شود.

به مجرد اینکه سطل 5 گالنی شما پر شد، آن را بسته نگه دارید و برای حداقل دو هفته به آن دست نزنید. بعضی ها توصیه می کنند که آن را به مدت بیشتر رها کنید؛ به ویژه اگر قطعات را به اندازه کافی کوچک و خرد نکرده اید. یک هفته حداقل مقداری است که باید صبر کنید و البته طولانیتر ارجح است.

شما می خواهید مطمئن شوید که اکسیژنی داخل سطل نیست. این یک فرآیند بدون اکسیژن است، بنابراین از وسوسه نگاه کردن اجتناب کنید. در حالی که منتظر هستید تا سطل تخمیر شود، می توانید کار با دومی را آغاز کنید.

6- زهکشی چای بوکاشی

در طی 14 روز دوره تخمیر، هر دو تا سه روز یکبار مایع سیستم تخمیر بوکاشی را زهکش کنید. اینجاست که شیر به کار می آید.

می توانید این مایع را ذخیره کنید یا بلافاصله از آن استفاده کنید. برای اغلب گیاهان، 2 تا 3 اونس چای بوکاشی را در هر گالن آب رقیق کنید و ماحصل را به خاک بیفزایید. شما می توانید از آن برای گیاهان داخلی یا فضای بیرونی استفاده کنید. آن آفات را جذب نمی کند و ممکن است حتی دافع آن ها باشد.

7- باقیمانده را دفن یا کمپوست نمایید.

شما یک سطل متشکل از غذای تخمیر شده یا ترش را به مدت 14 روز رها خواهید ساخت تا فرآیند تخمیر کامل شود. این بعضی اوقات پیش کمپوست نام دارد، زیرا تا الان بطور جزیی تجزیه شده است. آن می تواند به کمپوست سرد یا داغ معمول شما اضافه شود و در مقایسه با مواد تخمیر نشده خیلی سریع تجزیه شود. از آنجا که این ماده اسیدی است، مگس و هیچ نوع حشره ای را جذب نمی کند.

شما می توانید از آن برای تغذیه کرم های ورمی کمپوست هم استفاده کنید. پیش کمپوست را آبکشی کرده و به آرامی در اختیار کرم ها قرار دهید تا از آن استفاده نمایند.

با حفر ترانشه و پر کردن آن، شما همچنین می توانید زائدات را مستقیما در باغتان دفن کنید( بستر کم عمق ایده آل است.) دوباره اینکه، به خاطر اسیدیته فرآیند تخمیر، آن لاشخور یا حشره را جذب نمی کند و میکروب های خاک آن را در دو هفته تجزیه می کنند.

قبل از آغاز بسته بعدی، سطل را کلا آبکشی نمایید.

سوالاتی که مکررا پرسیده می شوند

آیا چای بوکاشی به تنهایی واقعا می تواند موجب رشد و نمو گل ها و گیاهان شود؟

بله، نشان داده شده است که محصول مایع حاصل از تخمیر بوکاشی با بهبود نیتروژن خاک و بهبود تعادل کربن به ازت ایده آل خاک موجبات بهبود محصولات گیاهی را فراهم خواهد نمود. اگر چه مایع قبل از استفاده باید کاملا رقیق شود.

از کجا بدانم که کمپوست بوکاشی من خوب کار نمی کند؟

اگر کپک سفید در سطل کمپوست خانگی بوکاشی شما هست، همه چیز دارد خوب پیش می رود؛ اما کپک های سیاه، آبی یا سبز یا بوی گندیدگی دلالت بر این دارند که چیز غلطی اتفاق افتاده است.

آیا سطل تخمیر شده من باید شبیه حالتی باشد که من زائدات غذایی را اضافه می کردم؟

بله، آن خیلی شبیه است و تکه های غذا مشخص هستند. این به خاطر این است که فرآیند اتفاق افتاده تخمیر است و نه کمپوست سازی! اگرچه، تغییرات شیمیایی مهمی اتفاق می افتد که خاص تخمیر نهایی است و با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست.