شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

یک وسیله مناسب برای پاسیو، حیاط خلوت و حیاط شلوغ!


کمپوست سازی پاسیویی در یک نگاه:


آموزش: قطعا کار با کمپوستر پاسیویی به اندازه کار با سطل بوکاشی آسان نیست. با این حال، شما در هنگام کار با سطل پاسیویی به بسیاری آموزش ها در زمینه کمپوست سازی نائل می شوید که در موقع کار با بوکاشی از آن ها بهره ای نمی برید.

PATLOMI1
زمان کوتاه کود سازی: شما با کارهایی که می کنید زمان کود سازی را کم می کنید. زمان کود سازی در کمپوستر پاسیویی شبیه زمان کود سازی در کمپوسترهای معلق، که تا جایی که اطلاع داریم در حال حاضر در ایران ساخته نمی شوند، بوده و حدودا، وابسته به درجه حرارت هوا، بین 4 تا 6 هفته پس از پر شدن سطل طول می کشد.
عدم تولید بو: شاید شما هم شنیده باشید که در سطل زباله معمولی هم می توان کود کمپوست تولید کرد! این حرف، عین واقعیت است؛ اما فقط حرفه ای ها از پس آن بر می آیند! در کمپوستر پاسیویی شما بوی بد استشمام نمی کنید؛ اگر پای بند تمامی دستورالعمل های ما بوده و در هنگام بروز مشکل ما را در جریان قثرار دهید!
آینده ای بدون زباله بسازید: پاسیویی از زباله های آشپزخانه شما خاکی غنی از مواد مغذی برای باغچه یا گیاهان آپارتمانی شما تولید می کند و علاوه بر آن با استفاده از ضایعات باغی و حیاطی( برگ خشک گیاهان) مشکل دفع آن ها را هم از سر شما، دست کم تا حدودی، کم می کند.

برق: کمپوستر پاسیویی بدون نیاز به برق کار می کند.

قیمت 60 لیتری: یک میلیون و 653 هزار تومان؛ بدون هزینه حمل
قیمت 120 لیتری: دو میلیون و 471 هزار تومان؛ بدون هزینه حمل و بسته بندی

مقایسه : 1.8 تا 2.7 برابر بوکاشی
هزینه ارسال: هزینه ارسال و بسته بندی بر عهده مشتری است.
تماس بگیرید


پاسیویی را بهتر بشناسید


از اینکه هر هفته چقدر زباله کمتری تولید می کنید، شگفت زده میشوید.
پاسیویی نه تنها حشره مثل پشه و مگس و بوی بد و نا مطبوع را از منزل شما دور می کند بلکه به طور غیر مستقیم تاثیر به سزایی در تغییرات اقلیمی سیاره زمین دارد.
زباله های مواد آلی مثل بقایای مواد غذایی توسط شهرداری ها جایی در طبیعت پیرامون ما تلنبار می شود. یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد گازهای گلخانه ای از همین انباشته ها ایجاد و وارد محیط زیست می شود.
کمپوست می تواند در صورتیکه فضای حیاط یا باغ اجازه دهد تولید شود. در صورت نبودن چنین محیط آزادی نمی توان مخزن کمپوست بزرگی درست کرد، پاسیویی می تواند یک راه حل برای تبدیل پسماندهای آشپزخانه ای در منزل و ضایعات باغی و باغچه ای و حیاط باشد.

PATLOMI2

توضیح شکل : سمت راست؛ کمپوست ساز پاسیویی 120 لیتری همراه دریچه زیرین تخلیه
سمت چپ: کمپوست ساز پاسیویی 60 لیتری همراه دریچه زیرین تخلیه از پشت
کمپوست ساز پاسیویی، به گونه ای که ما تولید کرده ایم، به قرار اطلاع ما، در دیگر کشورها نیست. ما از همان ایده کمپوسترهای معلق مدد گرفته ایم و با سخت کردن کار! و اینکه کار اختلاط را در عوض استفاده از دستگیره با زیر و رو کردن محتویات صورت دهیم کاری کرده ایم که قیمت تمام شده، و البته فروش، بسیار کمتر شود.
این کار باعث کاهش بارگیری و حمل پسماند های مضر برای طبیعت توسط شهرداری ها می شود.


چرا کمپوست کردن مواد امری مهم است؟

PATLOMI3

کمپوست کردن مواد زباله ای و پوسیدنی یکی از ترفندهای شگفت آور طبیعت است. کمپوست کردن زباله ها و پسماند های غذای دور ریختنی، مواد غنی غذایی برای رشد مفید گیاهان را تولید می کند. در حالیکه تولید کمپوست به حالت انباشته کردن در یک مخزن کار ساده ای نیست و ماه ها وقت و انرژی لازم دارد و از این گذشته به محوطه ای در فضای باز در خارج خانه نیاز دارد که باعث جذب حشرات و جوندگان مختلف می شود کمپوستر پاسیویی راه ساده ای است برای این تبدیل در مبدا که همان آشپزخانه است؛ و البته کمک گرفتن از ضایعات باغی و باغچه ای و حیاطی برای ایجاد تعادل ازت و کربن!
شما تنها با اعمال ساده ای از قبیل خرد سازی، لایه بندی، هوادهی و اختلاط و تنظیم رطوبت می توانید از مواد کثیف پسماند آشپزخانه ای و زائدات باغی و باغچه ای و حیاطی کمپوستی غنی و مغذی برای گیاهان درست کنید.
هیچکس مورچه، مگس میوه یا انگل و کرم های حشره ای را دوست ندارد.
PATLOMI4
حشرات موذی به داخل ظرف زباله منزل شما جلب می شوند و وقتی دچار حشرات موذی در منزل شدید خلاصی از دست آن ها مشکل می شود. اما وقتی در سطل کمپوستر پاسیویی از پسماند غذایی( ضایعات تر) و برگ های خشک گیاهان یا خاک اره و کاغذ و مقوا( پسماندهای خشک) کمپوست تولید کنید از هجوم حشرات و آفات مضر هم در امان می مانید.
در عوض از این زباله ها کود مفید و مغذی ای به دست می آید که می توانید برای چمن، درختان، باغ و گلدان مصرف کنید.

کجا سطل پاسیویی را بگذارم؟

سطل پاسیویی را نباید در داخل خانه مورد استفاده قرار داد. بهترین جا در بیرون هم جایی است که هم خیلی آفتابگیر نباشد و هم گرمای کافی به سطل برسد.
اگر چنین جایی در اختیار ندارید هم خیلی نگران نباشید. شما با انجام اختلاط درست، تنظیم رطوبت و حفظ تعادل ازت و کربن به داد سطل می رسید و اجازه نمی دهید شرایط محیطی هر کاری خواستند با محتویات بکنند!

PATLOMI5

پاسیویی برای زمستان خوب نیست!

کمپوستر پاسیویی برای زمستان و آب و هوای سرد مناسب نیست( دروغ چرا؟!) درجه حرارت مناسب این نوع کمپوست ساز باید بیش از 15 درجه باشد تا میکروارگانیزم ها کار خود را خوب انجام دهند. پس اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و در عین حال دوست دارید کار کمپوست سازی انجام دهید بهتان توصیه می کنیم که سراغی از بوکاشی بگیرید.

 PATLOMI6

شما با کارهای ساده ای از قبیل خرد سازی، لایه بندی، هوادهی و اختلاط و تنظیم رطوبت می توانید پسماند غذایی و برگ خشک درخت( یا کاغذ روزنامه و مقوا و خاک اره) را به کمپوست تبدیل کنید.

کمپوست کردن در فضای باز و بیرون؛ هم سخت است و هم به فضای زیادی نیاز دارد و ماه ها طول می کشد و هم باید آموزش زیادی دید تا بتوان کمپوست با کیفیتی تولید کرد. با کمپوستر پاسیویی فقط با انجام کارهای مورد اشاره در زمان معقولی از پسماند آشپزخانه و برگ خشک درخت و یا دیگر پسماندهای خشک مواد مغذی خاک به دست می آید.
اولین کار در کمپوست سازی پاسیویی خرد کردن است. شما خواه پسماند تر آشپزخانه را استفاده کنید و خواه برگ گیاه در کمپوستر بریزید باید خرد کردن محتویات ریخته شده در سطل را جدی گرفته و کاری کنید که هیچ کدام از ضایعات ریخته شده در کمپوست ساز اندازه ای بیش از 3 تا 4 سانت نداشته باشند.

PATLOMI7

برگ های خشک خرد شده جهت استفاده در کمپوستر پاسیویی
دومین کاری که باید در مواجهه با سطل پاسیویی انجام دهید انتخاب یک پیمانه مناسب است. یک سطل 5 یا 10 لیتری و حتی کوچکتر انتخاب خوبی است؛ اما سعی کنید که سطل خیلی کوچک نباشد.
پس از انتخاب سطل پیمانه، پسماندهای خشک را ابتدا در پیمانه ریخته و بعد در کف سطل پاسیویی بریزید.
لایه دوم پسماند تر است و لایه سوم پسماند خشک و همینطور تا آخر!
(پوست میوه و ضایعات سبزی بهترین زائدات تر هستند و بهتر است فقط همین ها با عنوان پسماند تر مورد مصرف قرار گیرند)
PATLOMI8
اولین لایه که از پسماندهای خشک( بیشتر کاغذ روزنامه) تشکیل شده است.
PATLOMI9
برای اختلاط و هوادهی راحت بهتر است کمپوستر را روی چهار پایه ای که فقط کمی مرتفع تر از پیمانه است بگذارید. این کار کار شما را فوق العاده راحت می کند.
هفته دو بار اختلاط و هوادهی کفایت می کند. برای اینکار محتویات کمپوستر را داخل پیمانه خالی کنید( از دریچه زیر) و آن را از در بالا داخل کمپوستر نمایید! به همین سادگی!

PATLOMI10

آخرین کار تنظیم رطوبت است که آن هم با اندازه گیری رطوبت به میزان دو بار در هفته صورت می گیرد. بهتر است کار اندازه گیری با رطوبت سنج انجام شود، اما اگر رطوبت سنج در اختیار ندارید مشت بسته شما هم کفایت می کند!
PATLOMI11
رطوبت سنج خاک که به کار شما هم می آید!
محتویات را در مشت گرفته و فشار دهید! اگر دستتان خیس خیس شد رطوبت زیاد است، اگر یکی دو قطره آب خارج شد رطوبت اندازه است و اگر آبی خارج نشد توده خشک است.
برای رفع عیب توده خیس پسماندهای خشک را زیاد تر مورد استفاده قرار دهید و برای رفع عیب توده خشک یا آب به توده بریزید و یا پسماندهای تر را زیاد تر به کار برید.
با این اقدامات؛ کود عالی خواهید داشت! شک نکنید!

حجم مناسب کمپوستر پاسیویی
کمپوسترهای پاسیویی ما در دو اندازه 60 و 120 لیتری هستند. برای اکثر افراد کمپوستر 60 لیتری کفایت می کند، اما خریدارانی هم داشته ایم که سفارش 120 لیتری داده اند!

مزایای کمپوستر پاسیویی :

• پس از پر شدن در مدت 4 تا 6 هفته( وابسته به شرایط اقلیمی) کارش را انجام می دهد.

• به علت اینکه مدام کار کمپوست سازی انجام می شود شما خیلی بیشتر از 60 و 120 لیتر پسماند می توانید داخلش بریزید!

• بسیار مناسب برای آن هایی است که حیاط و باغچه کوچک دارند. برای ساکنین مجتمع های مسکونی حیاط دار که می توانند کمپوست حاصله را به مصرف گل ها و گیاهان برسانند و از طرفی می توانند هزینه خرید را، مثلا، بین 8 و 10 واحد سرشکن کنند، هم این نوع کمپوستر گزینه مناسبی محسوب می شود.

• تعمیر لازم ندارد

• فضای خیلی زیاد لازم ندارد( در مقایسه با کمپوست سازی بدون استفاده از سطل؛ کمپوست سازی سنتی)

• نیازمند برق نیست!

• کود جامد بسیار عالی تولید می کند.( برای تشخیص اینکه کود، به دست آمده است می توانید از نشانه هایی از قبیل رنگ قهوه ای، عدم تشخیص چیزهایی که در سطل ریخته اید و بوی مطبوع خاک- کود، تردی توده کمک بگیرید.)
سطل پاسیویی بدون برق کار می کند!

این روزها که برق زیاد می رود نگرانی در باره وسایلی که با برق کار می کنند زیاد شده است! خوبی کمپوستر پاسیویی این است که برق لازم ندارد!
کاهش انتشار گازهای گلخانه ای( به دلیل هوازی بودن سیستم) از مزایای سطل پاسیویی است و شما اطمینان خواهید داشت که در استفاده از این سطل زیبا و جادار و مفید برای خاک و گل ها و گیاهان باغچه، سهم کمتری در گرم کردن کره زمین خواهید داشت!