چرا بوکاشی از بهترین ها است؟

کمپوست خانگی بوکاشی یکی از بهترین و عمومی ترین روش های تولید کمپوست خانگی است. این روش بر برخی از فاکتورها از قبیل بی هوازی بودن و حضور میکروارگانیزم های موثر جهت انجام فرآیند تخمیر تکیه دارد. در نتیجه، باید در ظرف هوابند انجام شود( مثل کمپوست ساز خانگی بوکاشی) بنابراین، این نوع مدیریت زائدات آلی از مناسبترین اختیارات تولید کمپوست داخلی است. و در حالی که شما می توانید جزئیات بیشتری را در باره تولید کمپوست خانگی بوکاشی در متون دیگر بخوانید، ما در اینجا توجه خود را متمرکز bمایع بوکاشیb نموده ایم.

آیا تاکنون از تولیدکمپوست خانگی بوکاشی استفاده کرده اید و آگاهی بیشتری را در باره محصول جانبی، مایع بوکاشی یا عصاره بوکاشی به دست آورده اید؟ شاید بحث هایی را پیگیری کرده باشید که بهتان کمک می کند از این روش استفاده بکنید یا نکنید! حتی ممکن است فقط علاقمند به داشتن معلوماتی در باره bمایع بوکاشیb باشید! ممکن است در باره ذخیره سازی مایع بخواهید چیزهایی بیاموزید! هر چه باشد، جای درستی آمده اید!

در بخش زیر، ما اصول مایع بوکاشی را پوشش داده ایم. شما یاد می گیرید که چه هست، چه دارد، چقدر تولید می شود، چطور استفاده می شود و بیشتر! به علاوه، از آنجا که ما سوالات زیادی را در باره ذخیره سازی مایع بوکاشی دریافت می کنیم، توجه بیشتری را معطوف ذخیره سازی مایع کرده ایم.

بدون توضیح بیشتری سراغ اصل مطلب می رویم:

مایع بوکاشی چیست؟

مایع بوکاشی، که عصاره بوکاشی هم نام دارد، یک محصول جانبی است که در طی فرآیند تخمیر مواد آلی داخل تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی تولید می شود. این مایع مملو از مواد مغذی است که بسیار تغلیظ شده و فوق العاده اسیدی هستند. علاوه بر این، بسیار غنی از میکروارگانیزم ها می باشد.

بر اساس قانون جاذبه، مایع در کف تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی جمع می شود.در نتیجه، یک سطل خوب طراحی شده دسترسی آسانی به این مایع پر بها و ارزشمند فراهم می کند.اگر مایل هستید آگاهی های بیشتر در باره مایع بوکاشی به دست آورید با ما همراه باشید.

چطور از مایع بوکاشی استفاده کنیم؟

گام های دقیقی که در استفاده از مایع تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی باید طی کنید به نوع استفاده شما بستگی دارد. در حالی که 7 راه برای استفاده از این مایع ارزشمند وجود دارد، استفاده در جهت بارور کننده و تمیز کننده زهکش را ما بیشتر مورد توجه قرار داده ایم.

وقتی از مایع بوکاشی به عنوان تمیز کننده زهکش استفاده می کنید( تمیز کننده زهکش عصاره بوکاشی) آن را رقیق نکنید. از هر نوع سطلی استفاده کنید، به سادگی مایع بوکاشی را داخل زهکش آشپزخانه یا حمام بریزید. حتی امکان ریختن آن به داخل کاسه توالت هم وجود دارد. مایع شروع به انجام کارش می کند. پودرهای شوینده، کاغذ توالت و دیگر موادی که باعث گرفتگی شده اند توسط مایع تجزیه می شوند. علاوه بر این، از تجمع بعدی چربی در لوله ها چلوگیری به عمل می آید.

handbuk

از سوی دیگر، اگر بخواهید از مایع تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی برای باروری گیاهان استفاده کنید، نیاز دارید که در ابتدا آن را رقیق نمایید. به مجرد رقیق سازی، به سادگی گل ها و گیاهان را با آن ابیاری نمایید.

رقیق سازی مایع بوکاشی

جزییات رقیق سازی مایع بوکاشی وابسته به تواتر و فرکانس آبیاری دارد. اگر گل ها و گیاهان خود را یکبار در هفته و یا کمتر آبیاری می کنید نسبت یک به 100(  مایع بوکاشی به آب) راهنمای خوبی است و فرکانس آبیاری بیش از یک بار در هفته است، این نسبت را یک به دویست بگیرید.

مایع بوکاشی حاوی چیست؟

همچنانکه در بالا گفته شد، مایع تولید کننده کمپوست خانگی بوکاشی از لحاظ میکروبیولوژیکی غنی است. این به معنای این است که مایع حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و آنتی بیوتیک های طبیعی است که گل ها و گیاهان را تغذیه می کنند. بدون اینکه وارد جزییات بیشتر شویم فقط به این نکته اشاره می کنیم که مایع بوکاشی خوب رقیق شده همه مواد مغذی ضروری مورد نیاز رشد و نمو گیاهان را دارا است. بهترین چیز در مورد مایع کود دهی که از رقیق کردن bمایع بوکاشیb به دست می آید این است که می توان از آن برای گیاهان روی تیرهای باغ و همچنین تمام گیاهان گلدانی استفاده کرد.
( ادامه دارد)

قسمت دوم