مرور مایع بوکاشی و ذخیره این مایع شگفت انگیز!

قسمت اول

مقدار مایع بوکاشی تولیدی

فاکتورهای زیادی وجود دارند که مقدار مایع بوکاشی تولیدی در طی فرآیند تخمیر را تعیین می کنند. البته، تاثیرگذارترین جنبه، نوع زائدات آلی و مقدار آن است که در سطل قرار می گیرد. اگر ماده خیلی خشک باشد، مایع خیلی کمی تولید می شود. از سوی دیگر، اگر زائدات آلی دارای آب بیشتر باشند، می توانید توقع مایع بیشتر داشته باشید. شما همچنین می توانید متوقع باشید که مایع بوکاشی تا حدی بیشتر تولید شود؛ اگر زائدات زیستی در قطعات کوچکتر باشند( برای جزییات بیشتر متن "آیا فرآیند تخمیر بر اساس اندازه زائدات زیستی فرق می کند؟" را ببینید)

liqbuk3

ذخیره سازی مایع بوکاشی

اکنون که تمام اصول مایع بوکاشی را می دانید، وقت آن است که از نزدیکتر به ذخیره سازی مایع بوکاشی نظر بیندازید. پس، چطور مایع بوکاشی را ذخیره نماییم؟ صادقانه باید گفت که بهترین استفاده از این محصول جانبی مفید، استفاده بلافاصله است. این واقعیت را مد نظر قرار دهید که مایع مستمرا تولید می شود و لذا خیلی هم لازم نیست آن را ذخیره سازی نماییم. در نتیجه، اگر با زهکش های بودار و یا گرفته مواجه می باشید، درست بعد از خارج کردن آن از سطل بوکاشی آن را در زهکش بریزید. همین موضوع در مورد استفاده به عنوان کود صادق است؛ هر چند این بار باید رقیق سازی را رعایت کنید.

هر چند؛ وقتی مایع بوکاشی بیش از آنی تولید می شود که بشود آن را فورا مصرف کرد، می توانید طرح ذخیره سازی "مایع بوکاشی جامد" را مد نظر قرار دهید. با استفاده از یک ظرف هوابند و ذخیره سازی آن در یک جای خنک تاریک می توانید ترفندی برای انجام این مهم در دست داشته باشید. با پیروی از این خطوط راهنماهای ساده و بی توجه به اینکه چطور bمایع بوکاشیb را ذخیره کنیم، مایع بوکاشی ما می تواند حتی تا یک ماه هم قابل استفاده باقی بماند.

برای نمونه، می توانید از یک بطری استفاده کنید. مطمئن باشید که ان را پر کرده اید و یا هوای آن را خارج کرده اید( در مورد پلاستیکی) سپس، آن را در جای خنک تاریک قرار دهید. بله؛ راه حل ذخیره سازی مایع بوکاشی می تواند تا همین اندازه ساده باشد.

اگر متوجه بوی خیلی بد مایع بوکاشی شدید، این مایع دیگر قابل استفاده نیست. با وجود کپک( الا کپک سفید در مقادیر کم) هم این داستان صادق است. اگر در بالای مایع کپک سفید دیدید، به سادگی آن را بردارید و از "مایع بوکاشی" استفاده نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.