کمپوست سازی بوکاشی؛ مغز پسماند صفر در خانه!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید!

آیا می دانید که اختلاط زائدات غذایی با میکروب ها می تواند موجب گردش اقتصاد شود؟ یکی از قدیمی ترین و بهترین تجارب تجزیه، کمپوست سازی بوکاشی در خانه است. این راهی برای تخمیر زائدات غذایی از قبیل گوشت، لبنیات و چربی است. با تلقیح سبوس حاوی لاکتوباسیلوس و اختلاط آن با مواد آلی، می توانید کود و مکمل خود را برای خاک مثمر به روش دی اکسید کربن خنثی تولید کنید.

از سوی دیگر، جداسازی زائدات آلی از مواد قابل بازیافتی همچون پلاستیک، شیشه، فلز یا کاغذ کار لندفیل ها را برای بازگرداندن این مواد به زندگی راحت کرده و آن ها را بخشی از چرخه اقتصاد می سازد. در همین زمان، این امر یکی از بزرگترین چالش ها را در هنگام سازگاری با استایل زندگی پسماند صفر در آشپزخانه حل می کند. این مقاله مزایای کمپوست بوکاشی را پوشش می‌دهد، توضیح می‌دهد که چیست، چگونه کار می‌کند، چه چیزی کمپوست ‌پذیر است و چگونه می‌تواند باعث شود که زندگی روزمره ما و محیط زیست بهتر شود.

مزایای کمپوست سازی بوکاشی در خانه

بوکاشی کلمه ژاپنی برای محو شدن است و یکی از بهترین روش ها برای شروع یک سبک زندگی پایدارتر به روشی آسان و مقرون به صرفه است . به خصوص اگر در محیط شهری زندگی می کنید و روش های دیگر کمپوست سازی مانند کمپوست ورمی یا کمپوست ورقه ای دشوار استمی توانید در یک آشپزخانه کوچک یا یک خانه بدون باغ عمل کنید.

برای شمارش تعدادی از این مزایای سرگرم کننده دوستدار محیط زیست در خانه، نگاهی به این 10 واقعیت در باره کمپوست سازی بوکاشی  بیندازید.

1- کمپوست سازی بوکاشی بدون بو است.
2- می تواند در هر خانه شهری مورد استفاده قرار گیرد.
3- می توانید حتی گوشت، پنیر یا چربی را کمپوست کنید.
4- می تواند در تمام ایام سال انجام شود.
5- تجزیه زائدات آلی در 1 تا 2 هفته
6- برای باغ های شهری کود تولید می کند.
7- بوکاشی می تواند با باغ های مثمر انتقال یابد.
8- سطل و سبوس بوکاشی می توانند به راحتی در خانه تولید شوند.
9- تولید دی اکسید کربن صورت نمی گیرد.
10- حشرات، موش و جونده جلب و جذب نمی شوند.
هر چند، چیزهایی وجود دارند که به واسطه آن ها بوکاشی قابل رقابت با دیگر روش های کمپوست سازی نیست. برای مثال، به مجرد افزودن سبوس، زائدات غذایی به خاک تبدیل نمی شوند. برای همین است که محصول دفن می شود. بیشتر شبیه ترشی است و اسیدیته بالایی دارد. به این دلیل است که نیاز دارید آن را به دیگر سیستم کمپوست سازی اضافه کنید. به این منظور است که جهت از بین نرفتن گیاهان، باید مراقب باشید که آن را خیلی نزدیک به ریشه گیاهان نکارید. به غیر از این، چیزهای منفی زیادی در باره کمپوست سازی خانگی بوکاشی گفته نمی شود.

سطل بوکاشی چیست؟

سطل بوکاشی ظرفی است که خرده های آلی آشپزخانه را در دوره زمانی کوتاه تجزیه می کند و می تواند در یک محیط شهری کاملا مورد استفاده قرار گیرد. لذا، ساده ترین و ارزانترین، هر چند نه زیباترین، راه برای تولید سیستم کمپوست سازی بوکاشی با خرید دو سطل پلاستیکی 5 گالنی، یک در و یک آجر صورت می گیرد. شما حدود 30 سوراخ در سطل درل کنید و سطل سوراخ دار را داخل سطل دیگر قرار دهید و بین آن ها آجر قرار دهید و هورا: یک کمپوست ساز بوکاشی دارید! بعد، لایه های مخلوط خرده های غذایی را اضافه کنید و همچنین چیزی که به "سبوس بوکاشی" مصطلح است. در سطل را ببنید و فرآیند تخمیر آغاز می گردد.

برای مشاهده فیلم های نحوه کار بوکاشی به قسمت "دوربین! حرکت" رفته و برای دیدن فیلم های بیشتر شبکه های اجتماعی را در ما جستجو نمایید!
اگر دوست دارید مالک سطل زیبایی شوید و یا آنقدر تنبل هستید که نمی توانید خودتان سطل بسازید، "سفاش سطل و سبوس" را ببینید و با هزینه قابل قبول شنونده "کمپوست سازی مبارک!" از سوی ما شوید.
( قیمت سطل های خارجی قیمتی بین 50 و 100 یورو دارد)

چطور کمپوست سازی خانگی کار می کند؟

کمپوست سازی بوکاشی یک راه برای تخمیر ماده آلی است. این کار بسیار به "ترشی انداختن" می ماند. شما مخلوطی از میکروب ها و باکتری های لاکتیک را به زائدات آلی خود می افزایید. این مخلوط "سبوس بوکاشی" نام دارد و می تواند از هر ماده غنی از کربنی همانند مقوا، برگ، خاک اره، خاکستر، چوب و ... ساخته شود. در گام بعدی، وقتی باکتری ها در تماس با زائدات غذایی قرار می گیرند تخمیر بی هوازی آغاز می گردد. لاکتو باسیل ها از بهترین های بوکاشی هستند. در کمپوستر را ببندید تا فرآیند پیش کمپوست سازی آغاز شود. بعد از یک تا دو هفته تخمیر زائدات آلی، آن آماده استفاده به عنوان افزودنی یا الحاقیه خاک می شود. مهم! قرار نیست به خاک تجزیه شود. آن همانند ترشی به نظر می رسد و آماده است که در باغ شهری شما دفن شود و به عنوان الحاقیه خاک مورد استفاده قرار گیرد. اگر امکان دفن زائدات را به هر دلیلی ندارید، می توانید از حمایت های شهردای بهره مند شوید؛ زیرا آن ها اغلب انجامش می دهند. بررسی ها و تعیین قابلیت ها را خودتان انجام دهید. علاوه بر این، تخمیر سبب تولید مایعی می شود که در ته کمپوستر شما جمع می شود. گیاهان خود را با آن کود دهید یا به کسانی بدهید که می توانند از آن استفاده خوبی کنند. هنگامی که "اصول چرخش" را با استفاده روزانه از آنها درک کردید، به طور خودکار تغییر ذهن کلی اتفاق می افتد.

قسمت دوم