97 درصد خانوارهای بریتانیایی کمپوست نمی کنند؛ بریتانیا هنر کمپوست سازی را فراموش کرده است

انبوه زائدات، که بیشترشان خرده های غذایی هستند، در سطل ریخته می شوند.

یک بررسی جدید آشکار کرده است که بریتانیایی های زیادی هرگز دانش کمپوست سازی غذا یا زائدات باغی را فرا نگرفته اند.

ارقام فراهم شده از شرکت بازیافت و زائدات انگلستان معلوم می کند که اغلب خانوارهای بریتانیایی زائدات قابل کمپوست شدن خود را مستقیما داخل سطل زباله می کنند. این امر حتی در حالی شکل می گیرد که تاسیسات جمع آوری وجود دارند.

مطابق با یافته های متخصصین دفع زائدات تجاری، 97 درصد خانوارهای بریتانیایی هرگز از یک توده کمپوست برای بازیافت زائدات غذایی خود استفاده نکرده اند و این به معنی این است که در هر سال، هزاران تن غذای استفاده نشده مستقیما به لندفیل می رود و یا سوزانده می گردد.

سخنگوی شرکت زائدات تجاری انگلستان به نام مارک هال می گوید: "ما الان می دانیم که 15 میلیون تن کالای غذایی خوب در هر سال تلف می شود و بخش قابل توجهی از این می تواند در خانه یا انجمن کمپوست شود.”

متاسفانه، اغلب بریتانیایی هایی که توده یا سطل کمپوست ندارند به دلایلی همچون نداشتن زمان، نداشتن مهارت باغبانی، نداشتن انگیزه اقدام به این کار نمی کنند.

مطابق با بررسی های 3015 خانوار توسط شرکت زائدات تجاری انگلستان:

آیا توده یا سطل کمپوست در باغ دارید؟
بله: 3 درصد
خیر: 97 درصد

پرسیده شده که چرا خانوارها زائدات غذایی خود را کمپوست نمی کنند. بیشترین جواب ها این ها بودند:
من باغ ندارم: 28 درصد
من وقت ندارم: 32 درصد
من مهارت باغبانی ندارم: 20 درصد
من انگیزه ندارم: 28 درصد
شرکت زائدات تجاری انگلستان متذکر می شود که بزرگترین موانع برای کمپوست سازی خانگی زمان و انگیزه و فاصله گرفتن زیاد از روزهایی است که هر باغ کشور غذای خود را پرورش می داد.

مارک هال گفت: "تفاوت عمده در این است که ما در عصر راحتی و فراوانی هستیم و چرا باید وقتی می توانیم با یک کلیک غذای خود را سفارش دهیم دست به تولید آن بزنیم."

با توجه به تعداد بسیار کمتری از مردم که از باغبانی برای تولید غذا استفاده می کنند، زباله‌هایی که قبلاً کمپوست می‌شدند، اکنون به سادگی دور ریخته می‌شوند، حتی اگر یک طرح کمپوست شورایی در دسترس باشد.

شرکت زائدات تجاری انگلستان معلوم کرده است که حتی اگر هفته ای یکبار از در جلویی جمع آوری صورت گیرد، مردم زائدات خود را کمپوست نمی کنند.

اگر شورای شما مواد غذایی و ضایعات باغ را برای کمپوست بردارد، آیا در این طرح شرکت می کنید؟
بله: 10 درصد
خیر: 90 درصد

از میان افرادی که به این سوال پاسخ "نه" دادند، بسیاری به پرداخت هزینه اضافی شوراها برای حذف زباله های سبز اعتراض کردند. خانوارهای مورد بررسی به احتمال زیاد در جایی که حذف زباله سبز، به عنوان بخشی از دورریزهای منظم سطل زباله، رایگان بود، "بله" پاسخ دادند.

در حالی که برخی از شوراها کوشش های زیادی را در تشویق خانوارها به بازیافت در حد ممکن صورت داده اند، از جمله تلاش های ویژه ای در رابطه با سطل های کمپوست صورت گرفته است، واضح است که ترکیب عوامل باعث می شوند زائدات غذایی باقیمانده هنوز بالا باشد.

مارک هال می‌گوید: «به راحتی می‌توان به سال‌های پس از جنگ بازگشت و به تولید زباله ای که ممکن است در آینده لازم شود نه گفت، اما تفکیک زباله‌ها و بازیافت حداکثر، دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهیم."

"بریتانیا آنقدر عادت کرده است که همه چیز را از یک بسته بیرون بیاورد که ما هنر رشد خودمان را فراموش کرده ایم."

راهنماهای ساده ای برای کمپوست کردن وجود دارد. اگر مایل باشید می توانید راهنماهای کمپوست سازی بوکاشی و پاسیویی را اینجا ببینید.