شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست و مقابله با تغییرات اقلیمی


در کنار تمامی مزایای دیگر، کمپوست یک وسیله کلیدی است که در مبارزه با تغییرات اقلیمی به کار می آید. کمپوست اقلیم را از چند راه بهتر می سازد. این راه ها عبارتند از: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از لندفیل ها، افزایش گرفتن دی اکسید کربن توسط گیاهان و رستنی ها و مقاوم تر کردن باغ ها و پروژه های ما در برابر تغییرات اقلیمی.
آیا در جامعه شما هم با تغییرات اقلیمی مبارزه می شود؟ اگر نه؛ چرا خودتان پیش قدم نمی شوید و با درست کردن کمپوست در خانه به مقابله با تغییرات اقلیمی نمی روید!

comclim1
کاهش انتشارات جدید گازهای گلخانه ای
کمپوست مواد آلی را از لندفیل ها منحرف می کند؛ جایی که آن ها تجزیه می شوند و بصورت متان داخل اتمسفر می گردند. متان یک گاز گلخانه ای فوق العاده خطرناک است. در عوض تلف کردن این "طلای سیاه"، کمپوست استفاده خوبی از آن به عمل آورده و آن را مفید بر ای محیط زیست می سازد.

comclim2
جذب گازهای گلخانه ای
کمپوست نه تنها انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد، بلکه انتشارات اضافی اتمسفر را هم کم می کند. با افزایش گیاهان سالمتر و دارای رشد بیشتر، کمپوست یک مکانیزم کلیدی فراهم می آورد که به گیاهان کمک می کند تا دی اکسید کربن را بگیرند و آن را در راه رشد برگی تبدیل نمایند. در حالی که در مقیاس شخصی این امر یک اثر کوچک ایجاد می کند، تاثیر کلی آن حال آب و هوا را خوب خواهد کرد( قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود!) لازم به گفتن نیست که خاک در سایه گیاهان خنکتر است.

comclim3
افزایش مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی
در نهایت، کمپوست کمک به مقابله با تغییرات آب و هوایی می کند که ما نقش آن ها را دیده ایم و از خشکی گرفته تا آب و هوای گرم و غیر قابل تحمل را شامل می شود. همچنانکه در مباحث فرسایش و نگهداری آب آمده است، کمپوست در کمک کردن به جلوگیری از فرسایش های برآمده از حوادث جریانی شدید و نگهداری آب در مواقع خشکسالی نقشی ارزنده و کم بدیل دارید. هر دو این حوادث( فرسایش و از بین رفتن آب) تغییرات آب و هوایی را افزایش می دهند و کمپوست می تواند به گیاهان کمک کند تا آماده مقابله با تغییرات شوند.

comclim4
پژوهش در باره کمپوست و تغییرات آب و هوایی
اساس آموزش و پژوهش کمپوست یک راهبر در شناسایی نقش کمپوست در تغییرات آب و هوایی بوده است. جدیدترین انتشارت مرتبط با این حوزه را می توانید در جاهای دیگر ملاحظه نمایید.