شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

آیا چای یا مایع بوکاشی یک کود و بارور کننده خوب است؟

علیرغم اسم، کمپوست سازی بوکاشی یک فرآیند تخمیر برای دستکاری خرده های غذایی در آشپزخانه است. نسبتا آسان انجام شده و بوی کمی دارد. عمده مواد تبدیل به خرده های آشپزی تخمیر شده می شوند و بعضی ها بصورت مایع قهوه ای از ته سطل زهکشی می شوند. این ها عموما چای یا مایع بوکاشی نام دارند. طرفداران این فرایند ادعا دارند که چای بوکاشی یک کود خوب است و پر از مواد مغذی، که گیاهان شما به آن ها نیاز دارند، می باشد.

من قبلا حدس می زدم که چای محتوی تعداد کمی از مواد مغذی باشد. آن زمان، من آنالیز شیمیایی چای بوکاشی را در اختیار نداشتم. حتی طرفداران فرآیند هم آنالیز ارائه نداده بودند. یکی از خوانندگان علاقمند چنین کاری کرد و من در اینجا از نزدیک نگاهی به نتایج مطالعه او انداخته ام.

ANADADABUK2Vسطوح مواد مغذی در چای بوکاشی در مقایسه با کود مصنوعی، با پایه های باغی، بر اساس پژوهش هاکان آسپ

جدول محتویات
کمپوست سازی بوکاشی چیست؟
آنالیز شیمیایی چای بوکاشی
سطوح سدیم و کلر
رشد گیاهان با چای بوکاشی
آیا باید از چای بوکاشی به عنوان کود استفاده کرد؟

کمپوست سازی بوکاشی چیست؟

فرآیندی که کمپوست سازی بوکاشی نام دارد واقعا یک فرآیند کمپوست سازی نیست. این یک فرآیند تخمیر است. ضایعات غذا را ترشی می کند و محصول نهایی را تخمیر بوکاشی می نامند که سپس به یک توده کمپوست اضافه می شود یا در خاک گنجانده می شود تا فرآیند واقعی کمپوست آغاز شود.

آب و مایع مازاد حاصل از خرده های غذا به کف سطل بوکاشی می روند و برای ممانعت از اینکه مواد خیلی تر تخمیر شوند زهکشی صورت می گیرد. این مایع چای یا مایع بوکاشی نام دارد.

ANADADABUK1V

چای بوکاشی جمع شده، منبع عکس: کمپوست سازی بوکاشی استرالیا

آنالیز شیمیایی چای بوکاشی

در این مطالعه، خرده های آشپزی از چندین جا از قبیل خانه فراهم شدند، و من قصد دارم از این دیتاها استفاده کنم، زیرا بیشتر معرف موادی است که یک باغدار فرآیند می کند. سپس، مواد جمع آوری شده در یک آزمایشگاه تخمیر شدند. پس آن ها می توانند محیط را کنترل کنند. جدول بالا سطوح مواد مغذی را در چای بوکاشی خالص( کنسانتره) نشان می دهد و شکل رقیق شده( ستون وسط) که 2 درصد کنسانتره است. پژوهش ها مقدار 2 درصد را بالا و مقدار 1 درصد را پایین دانسته اند.

برای مقایسه این با مقادیر کود نرمال، من مقادیر کود ایالت میشیگان را اضافه کردم که برای رشد محدوده گسترده ای از گیاهان از قبیل ثعلب استفاده می شود.

توجه کنید که جدول بالا مقادیر درشت مغذی ها( ماکرو المنت ها) را بر حسب میلی گرم بر لیتر و ریز مغذی ها( میکروالمنت ها) را بر حسب میکروگرم بر لیتر نشان می دهد. مقادیر کود ایالت میشیگان به اعداد توده عناصر تبدیل شده است که با آنچه در پژوهش گزارش شده است سازگار باشد( به عنوان مثال فسفر در برابر P2O5)

سطوح نیتروژن در چای بوکاشی خیلی پایین هستند. فسفر و پتاسیم مقادیر بالا نشان می دهند.

سطح چندین درشت مغذی( ماکروالمنت) هم خیلی پایین هستند.

سطوح سدیم و کلر

علاوه بر مواد مغذی گزارش شده در بالا، چای بوکاشی سطوح بالایی سدیم( 1200 میلی گرم بر لیتر) و کلراید( 4300 میلی گرم بر لیتر) دارد. به مجرد اینکه تا حد 0.02 استفاده شده در جدول بالا رقیق می شود، مایع یک مقدار سدیم 24 خواهد داشت که 50 آن برای گیاهان سمی است. کلراید 85 میلی گرم بر لیتر است و مقدار آن سمی در نظر گرفته می شود.

اغلب کلرید سدیم ها از نمک افزوده شده در طی آشپزی یا نمک اضافه شده به عنوان نگهدارنده غذاهای تجاری می آیند. مردمی که از مایع بوکاشی برای گیاهان استفاده می کنند باید مراقب غذاهایی که فرآیند می کنند باشند.

قسمت دوم