شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چطور بوکاشی در خاک تبدیل می شود؟

امروز می خواهیم در باره این صحبت کنیم که چطور بوکاشی در خاک تبدیل می شود ، چقدر طول می کشد، برای مراقبت اضافی شما به چه چیزی نیاز دارید.

در کمپوست سازی بوکاشی سه منفعت عمده نهفته است:

اولین منفعت؛ مدیریت کارآمد زایدات زیستی است، زیرا یک چهارم حجم در طی فرآیند تخمیر از دست می رود.

دوم؛ کمپوست سازی داخلی مایع بوکاشی مفید تولید می کند، که یک محصول جانبی است و می تواند خیلی برای تمیز کاری زهکش های سینک آشپزخانه بدون استفاده از مواد شیمیایی مفید باشد( اگر با آب رقیق شود) و یا به عنوان بارور کننده مورد استفاده گیاهان، محصولات و گل ها قرار گیرد.

سوم؛ مفیدترین فایده کمپوست سازی بوکاشی، البته، فراهم کردن خاک باغی است که مواد مغذی فوق العاده ارزشمند دارد.

اجازه دهید که روی آخری تمرکز کنیم.

bukkhak1

همه چیز در سطل کمپوست شروع می شود.

اولین گام این راهنما که چطور بوکاشی در داخل خاک تبدیل می شود خیلی ساده است. شما نیاز دارید که با قرار دادن باقیمانده زائدات غذایی در داخل یک کمپوستر بوکاشی از شرشان خلاص شوید. همه آنچه باید نگرانش باشید این است که روی هر لایه از زایدات زیستی سبوس بپاشید و برای جلوگیری از بوی بد، مرتبا مایع بوکاشی را تخلیه نمایید.

وقتی کمپوستر پر می شود، آن را برای دو هفته بسته نگه خواهید داشت و به فرآیند تخمیر اجازه می دهید که ماجرایش را ادامه دهد. میکروارگانیزم های موثری که در سبوس بوکاشی پیدا می شوند فرآیند ویژه شیمیایی را جلو می برند و ما را مطمئن می سازند که هر چیزی وفق برنامه جلو می رود. در یک دوره 14 روزه، پیش کمپوست بوکاشی فوق العاده مفیدی خواهید داشت.

bukkhak2

اختلاط پیش کمپوست بوکاشی با خاک باغ

بعد از دو هفته تخمیر در سطل بوکاشی، پیش کمپوست شما باید آماده اختلاط با خاک باغ شود. وقتی توده تخمیر شده را در باغ حفر می کنید، اطمینان حاصل نمایید که خاک کاملا آن را می پوشاند. ما می خواهیم هم اکسیژن به توده برسد که فرآیند تجزیه را جلو ببرد و هم حیوانات با حفاری به توده دست پیدا نکنند. پس، حفر در عمق 20 تا 30 سانت مناسب است.

تقریباً دو ماه پس از این فرآیند، توده بوکاشی تقریباً به طور کامل در خاک باغ تجزیه می شود، سپس می توانید آن را در سایر قلمه ها پراکنده کنید یا آن را به گیاهان و گل های بالکن خود اضافه کنید.

از نظر تئوری، شما می توانید از توده تخمیر شده 14 روز بعد از دفن استفاده کنید، اما اصلا توقع نداشته باشید که باقیماند در این مدت کوتاه کاملا تجزیه شود. حتی در ماه اول، شما احتمالا هنوز برخی باقیمانده ها را تشخیص می دهید. بعد از این دوره، فقط استخوان های کوچک و یا پوست تخم مرغ هنوز قابل تشخیص هستند. همچنین باید متذکر شد که فرآیند در تابستان خیلی سریعتر جلو می رود، زیرا درجات حرارت پایین تر فرآیند تجزیه را کند می کنند.

bukkhak3

یک باغدار واقعی شوید

اکنون که می دانید چطور بوکاشی را در داخل خاک تبدیل کنید، می توانید شروع به کمپوست سازی در یک مقیاس بزرگ نمایید. اگر محصولات خانگی شما برای تشکیل دادن زائدات زیستی کافی نیستند( که نیستند! درست است؟)، باید کمپوستر دیگری را انتخاب کنید تا بتوانید بطور همزمان فرآیندهای بیشتری را جلو ببرید. ما به شما توصیه می کنیم که همه توده تخمیری را در خاک دفن نکنید. مقداری از آن را برای چرخه بعدی کمپوست سازی نگه دارید و آن را در کف سطل قرار دهید. به این ترتیب، فرآیند انحلال حتی روان تر خواهد شد.

و همین است! امیدواریم که به شما کمک کرده باشیم تا جواب سوال "چطور بوکاشی در داخل خاک تبدیل می شود؟"  را پیدا کنید. برای نکات و ترفندهای بیشتر، ازتان دعوت می کنیم که در قسمت جستجو کلمه "بوکاشی" را وارد نمایید.