شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

سرگردان این هستید که سطل کمپوست را کجا بگذارید!؟ 

اینجا جایی است که چیزهایی که نیاز دارید در اختیارتان می گذارد

اساس چگونگی کمپوست سازی

اگر توده یا سطل کمپوست دارید، مکان می تواند مهم باشد.

به ویژه وقتی سطل بزرگ است، مادامی که مملو از کمپوست است براحتی قابل حرکت دادن نیست. پس قبل از انتخاب بهترین مکان، ارزشمند است که چند دقیقه ای در باره اینکه این جا کجاست فکر کنیم.

هرچند، نقطه کامل سطل کمپوست اغلب وجود ندارد! اگر یکی دارد، دست کم، از من یکی خوش اقبال تر هستید.

به جای اینکه اجازه دهید فهرست عوامل زیر شما را نگران کند، ارزش آن را دارد که عواملی را که می توانید، در نظر بگیرید و اجازه ندهید جستجوی کمال شما را از کمپوست کردن باز دارد.

پس؛ بچسبیم بهش!

جدول محتویات

دسترسی آسان
انتقال در اطراف باغ
فکر کردن در باره تعداد سفر از آشپزخانه
نه خیلی داغ، نه خیلی سرد
اجتناب از جاهای بادی
فاصله از خانه
قرار دادن سطل کمپوست نزدیک گیاهان
ولی دور از درختان( و تمشک)
جستجوی مکان تراز
قرار دادن روی زمین با زهکشی خوب
خیلی نزدیک همسایه ها نگذارید
جا برای رشد بگذارید
آن را نزدیک منبع آب بگذارید
از قرار دادن سطل کمپوست نزدیک پیاده راه و یا جاهای پر ترافیک پرهیز نمایید.
فضایی برای چرخ دستی و فرغون
دیدنی ها( وابسته به سطل شما)
نتیجه گیری

دسترسی آسان

من واقعاً فکر می کنم راحتی یکی از عناصر کلیدی در هنگام قرار دادن سطل کمپوست است و بر تعدادی دیگر از موارد ذکر شده در اینجا برتری دارد. به هر حال، اگر از تلاش لازم برای کمپوست دلسرد می شوید، اصلاً شروع به کار فایده ای ندارد!

دو حوزه کلیدی وجود دارد که بهتر است در باره شان فکر کنید و این ها تا اندازه ای وابسته به چیزی هستند که شما کمپوست می کنید.

انتقال در اطراف باغ

compostsite1

یک فکر خوب این است که سطل کنار بستر سبزیجات باشد.

اگر یک باغ بزرگ دارید، ایده آل این است که توده یا سطل شما در وسط باغ قرار گیرد. این به شما اجازه می دهد که مواد را براحتی به توده منتقل کنید و بسترهایتان را با کمپوست تغذیه نمایید.

همچنین، فکر اینکه معمولا در کجای باغ فعالیت دارید ارزشمند است. برای مثال، در باغ من، بستر سبزیجات و گلخانه بیش از بستر گل ها مورد مراقبت قرار می گیرند. اگر چندین بستر دارید، ممکن است قرار دادن آن ها در وسط ارزشمند باشد. این کار زمان حمل و نقل از هر قسمت باغ را به حداقل می رساند.

سطل های من در ته باغ و نزدیک بستر سبزیجات واقع شده اند. آن همچنین نزدیک گلخانه من است. گلخانه من بسترهای مرتفع دارد که نیاز به مقدار زیادی کمپوست دارند.

به سفر از آشپزخانه هم فکر کنید!

اگر زائدات آشپزخانه را کمپوست می کنید، ایده آل این است که سطل را در قسمتی از باغ دفن نکنید.( هر چند همانطور که خواهیم دید، شما نمی خواهید سطل خیلی هم نزدیک خانه باشد)
توضیح: سطل بوکاشی داخل خانه هم قرار می گیرد!!!؟

این ممکن است یک ملاحظه اساسی در وسط تابستان نباشد، اما به وسط زمستان های سرد و تاریک هم فکر کنید! اگر یک مسیر باغ دارید، ایده خوبی است که آن را نزدیک مسیر قرار دهید تا از تردد در مسیرهای طولانی پر از گل نیز جلوگیری کنید.

مال من کمی پیاده روی لازم دارد، اما به جوجه های من نزدیک است. بنابراین می توانم زباله های قابل تبدیل به کمپوست را همزمان با غذا دادن به آنها در سطل کمپوست بریزم.

نه خیلی داغ، نه خیلی سرد

بطور ایده آل، شما حوزه ای می خواهید که در آن گرمای فوق العاده بالا تولید نشود. من باور دارم که شما این حرارت ها را در صحاری آلاسکا و ساهاران قرائت کرده اید و آشکارا می دانید که محدودیت هایی برای آنچه شما می توانید نائل شوید وجود دارند.
هرچند، اگر جاهایی در باغ دارید که خیلی داغ یا سرد می شوند، ارزشمند است که از آن ها اجتناب نمایید.

چرا؟ باکتری های ترموفیلیک که مواد کمپوست را تجزیه می کنند عاشق گرما هستند. پس اگر در جای سرد قرار گیرند، فرآیند کمپوست سازی کند خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر خیلی داغ باشد، تبخیر بیشتری صورت می گیرد. این می تواند توده کمپوست را خشک کرده و سرعت را پایین بیاورد. شما نمی خواهید کمپوست خیلی داغی داشته باشید، زیرا این می تواند تنوع میکروبی توده کمپوست شما را کاهش دهد و یک باقیمانده خاکستری در مرکز توده شما بر جای بگذارد.( در شرایط خیلی نادر، کمپوست ممکن است آتش هم بگیرد)

بطور آشکار، این بستگی به شرایط آب و هوایی هم دارد. اگر در منطقه سرد زندگی می کنید، اولویت شما ممکن است داغ ترین جاها باشد؛ آفتابگیر ترین نقاط باغ. اگر در منطقه گرمسیری هستید، بهترین کار این است که سطل کمپوست را در سایه بگذارید.

ادامه دارد