نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کود ارزشمند یا خطری بالقوه؟!

قسمت اول

قسمت دوم

ختم کلام

در تابستان، شیرابه یک الحاقیه ارزشمند خاک است که پر از مواد مغذی می باشد.

پژوهش ها می گویند که ما نیاز نداریم خیلی در باره پاتوژن ها نگران باشیم. با این حال، ارزنده است که احتیاطات اساسی را جدی بگیریم.

راه های دیگر درست کردن کود هم وجود دارند، اما اگر از شیرابه استفاده می کنید و آن را رقیق می کنید، آن باید به خاک و گیاهان شما کمک کند.

مراقب باشید که اشتباه مت، همکار من، را تکرار نمی کنید و اجازه ندهید که نشتی همه کف را آلوده سازد!

سوالات پر تکرار

ترکیب شیرابه کمپوست چیست؟

ترکیب شیرابه کمپوست به مقدار زیادی به موادی وابسته است که در توده کمپوست مورد استفاده قرار می گیرند. عموما، شامل مقادیر زیادی مواد آلی و مواد مغذی از قبیل نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. می تواند شامل مواد معدنی نادر هم باشد که برای رشد گیاه ضروری هستند.

شما با شیرابه کمپوست چه می توانید بکنید؟

شیرابه کمپوست می تواند به عنوان مایع مغذی گیاهان مورد استفاده قرار گیرد. آن را به اندازه 10 تا 20 برابر با آب رقیق کرده و گیاهانی که می خواهید کوددهی کنید را با آن آبیاری نمایید.

اختلاف بین شیرابه کمپوست و چای کمپوست چیست؟

شیرابه و چای کمپوست هر دو مایع هستند، اما از راههای مختلف تولید شده اند. شیرابه کمپوست مایعی است که همچنانکه مواد آلی تجزیه می شوند بطور طبیعی از کف توده یا سطل کمپوست زهکشی می شود.

چای کمپوست می تواند به دو چیز ارجاع داده شود: کمپوست غوطه ور در آب برای استخراج مواد مغذی آن یا مایعی که با کمک هواده تخمیر شده است. برای پی بردن به جزییات بیشتر می توانید راهنمای چای کمپوست را ببینید.

اگر نتوانم از تمام شیرابه کمپوست استفاده کنم، چطور باید آن را بخوبی دفع نمایم؟

اگر شیرابه شما بیش از آنی است که بتوانید از آن استفاده نمایید، مهم است که آن را بخوبی دفع نمایید. این امر از آنجا مهم است که ممکن است حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی باشد که بتوانند برای آبراهه ها مضر باشند. یک اختیار این است که آن را به توده کمپوست بر گردانید. این امر کمک می کند که توده کمپوست مرطوب بماند و سرعت فرآیند کمپوست سازی زیاد شود. هر چند، اطمینان حاصل نمایید که این دز خیلی تر نیست و اکسیژن توده را بیرون نمی راند.

اختیار دیگر این است که آن را با آب رقیق کنید و مورد استفاده گیاهان غیر حساسی از قبیل باغچه و بستر گل ها قرار دهید. شیرابه رقیق نشده را بطور مستقیم داخل زهکش آب های سطحی و انهار نریزید تا آب را آلوده نکنید.

پایان