نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

بهترین دستور تهیه چای کمپوست که به رشد و نمو گیاهان شما کمک می کند

قسمت اول

تلقیح کننده ها چه هستند و آیا شما به آن ها احتیاج دارید؟

هنگامی که دم کننده های چای کمپوست به تلقیح کننده ها اشاره می کنند، به موادی اشاره می کنند که رشد تلقیح کننده های میکروبی یا تلقیح کننده های خاک را تشویق می کنند، که شامل هر نوع میکروبی است که به گیاهان کمک می کند. این ها معمولا در دو گروه باکتری ها و قارچ ها قرار می گیرند. باکتری ها می توانند ازت را تثبیت کرده و فسفات های معدنی خاک را تجزیه کنند و قارچ ها با گیاهان میزبان زندگی می کنند و شرایط خاک را بهبود می بخشند. پس، بطور خلاصه، اگر می خواهید از مزایای واقعی چای کمپوست بهره مند شوید نیاز به تلقیح کننده ها دارید، اما آن ها از فضله های سطل کرمی و یا کمپوست کیفیت بالا می آیند که در هر حال محتویات اصلی آن ها می باشند. اگر چای کمپوست خوبی دم کنید، امیدوار خواهید بود که به تلقیح کننده های مورد نظر دست یابید.

tearecipe2

بهترین دستورالعمل چای کمپوست برای کمک به رشد و نمو گیاه

تمام چای های کمپوست از راهنما و دستورالعمل یکسانی تبعیت می کنند:

محتویات و منابع

آب غیر کلرینه( از آب باران استفاده کرده و یا اجازه دهید آب شیر 24 ساعت بماند)
1 تا 2 فنجان تلقیح کننده( فضله کرمی یا کمپوست)
یک چهارم تا یک دوم فنجان منبع غذایی برای باکتری یا قارچ
سطل 5 گالنی

باکتری ها نیاز به شکر یا پروتئین ساده دارند و معمولا یکی از ساده ترین منابع ملاس بدون گوگرد است. قارچ‌ها به قندهای پیچیده‌تری نیاز دارند، با منابع معمولی از جمله ماهی هیدرولیز شده (اساساً ماهی که آسیاب می‌شود)، کلپ/ جلبک دریایی و اسید هیومیک.

بسیاری از مردم مخلوطی از ملاس و غذای قارچی ایجاد می کنند تا تعادل خوبی برای تغذیه قارچ ها و باکتری ها ایجاد کنند و ممکن است در این راه شما به چیزی برسید که به راحتی در دسترس دارید.

اگر مایل هستید از خرید محصولات شیمیایی از قبیل اسید هیومیک اجتناب کنید، یک دستورالعمل خوب مشتمل است بر:

دستورالعمل ساده چای کمپوست خود ساخته!

آب شیر غیر کلرینه( برای پر کردن یک سطل 5 گالنی کافی است)

2 فنجان کمپوست آلی نهایی پر( باید بوی خوب بدهد!)

1 قاشق غذاخوری ملاس بند سیاه بدون سولفور

1 قاشق غذاخوری کود کلپ مایع( یا غذای کلپ خیس خورده در آب)

1 قاشق غذاخوری کود ماهی مایع

دم کردن( تخمیر) چای کمپوست توسط شما!

برای ساده ترین نوع تخمیر چای کمپوست، همه آنچه شما نیاز دارید هست:

یک سطل 5 گالنی
پارچه متخلخل، مانند جوراب نایلونی یا کتان متخلخل برای فیلتر کردن کمپوست
آب غیر کلرینه کافی برای پر کردن سطل
یک آب پاش یا ظرف آبیاری پلاستیکی

برای چای کمپوست هوادهی، شما نیاز به همه بالایی ها دارید؛ به علاوه:

یک پمپ هوا
یک سنگ هوا( حباب دهنده آکواریم)

شما می توانید آب غیر کلرینه خود را توسط آب باران و یا اجازه دادن به آب شیر که 24 ساعت بماند درست کنید. سطل را پر کنید و وقتی آماده شدید، تلقیح کننده را اضافه کنید.

بسیاری از مردم کمپوست را مستقیماً داخل سطل می ریزند و سپس آن را از طریق یک کیسه کرباسی صاف می کنند تا چای را از مواد جامد جدا کند. هرچند، قرار دادن مواد در یک جوراب نایلونی یا پارچه متخلخل که در یک کیسه بسته شده است آسان تر است و کار کمتری می برد. مطمئن شوید که یک طناب یا ریسمان بلند برای بالا کشیدن آن دارید تا مجبور نباشید دست خود را در چای بگذارید. اگر از پمپ هوا استفاده می کنید، سنگ هوا را در آن انداخته و پمپ را روشن کنید.

اکنون، 24 ساعت صبر کنید تا ته نشینی صورت گیرد. در زمانی بسیار طولانیتر از این باکتری های بد شروع به نفوذ می کنند. در واقع، اگر شروع به بوی بد دادن کرد، یعنی شما بیش از حد جلو رفته اید و باید آن را دور بیندازید. به مجرد اینکه آماده استفاده از آن شدید، چای شما نیاز دارد که در 4 ساعت استفاده شود. پس، میکروارگانیزم های فعال شروع به مردن نمی کنند.

اگر می خواهید یک بسته بزرگتر را تخمیر کنید، یک بشکه باران معلق هیبرید کمپوست خیلی خوب کار می کند.

چطور چای کمپوست را اعمال می کنید؟

معمولا توصیه شده است که چای با نسبت حداقل 1 به 4 و یا 4 فنجان به یک گالن رقیق شود، اما خیلی از مردم از نسبت 1 به 10 استفاده می کنند. می توانید چای خود را مستقیماً با سمپاش یا قوطی آبیاری روی خاک بریزید یا می توانید از آن به جهت محلول پاشی استفاده کنید. تغذیه برگی بیشتر برای تقویت سلامت گیاهانی که بیمار یا آلوده هستند مفید است. برای مشاهده نتایج واقعی، کاربرد بیش از یکبار مورد نیاز است و اغلب مردم به کاربرد دو هفته یکبار توصیه می کنند.

چای شما کار می کند؟

اگر میکروسکپ با بزرگنمایی 400 برابر داشته باشید می توانید خودتان میکروب ها را ببینید. محلول رقیق شده را ببینید و هزاران باکتری و ،امیدوارانه، نماتود مفید را تماشا کنید. هر از گاهی باید آمیب و تاژگ هم پیدا کنید.

ولی چای کمپوست تا چه اندازه سریع عمل می کند؟ اکثر طرفداران چای کمپوست آزمایش خود را کنار هم انجام داده اند و چای کمپوست را به یک گیاه اضافه کرده اند و نه به گیاهی که در کنار آن است. در حالی که شما نتایج بلافاصله را نخواهید دید، با گذر زمان تفاوت واضح بین دو گیاه آشکار می شوند. یکی سالم‌تر، سرزنده‌تر، برگ‌دارتر و احتمالاً با بازدهی بالاتری به نظر می‌رسد. هرچند، این امر فقط با کاربرد روتین در طی فصل رشد اتفاق می افتد.

آیا شما با چای کمپوست نتایج عالی گرفته اید؟ تجارب خود را با ما هم در میان بگذارید!

پایان