نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

کمپوست سازی بوکاشی

قسمت اول

گام 2- کمپوست سازی

بعد از تخمیر حداقل دو هفته ای، کمپوست بوکاشی شما آماده برای مرحله دوم است: کمپوست سازی

هر چند غذای تخمیر شده هنوز هم مانند غذای اولیه است، ساختار سلولی آن تغییر کرده و نرم شده که وقتی با

استفاده از یکی از طرق زیر کمپوست می شود سریعا تجزیه می گردد:

1- دفن در باغ


اگر گاهگاهی به فضای باغی دسترسی دارید، این روش خوب کار می کند. اگر فضای خودتان را ندارید، یک دوست یا فامیل باغدار پیدا کنید که دوست دارد از مواد بوکاشی برای غنی تر کردن خاک باغ خود استفاده نماید.

یک چاله یا ترانشه به عمق 12 تا 18 اینچ در باغ و باغچه و حیاط حفر کنید و ضایعات غذایی تخمیر شده را در آن خالی کنید. غذا برای حدود یک هفته اسیدی خواهد بود. پس آن را حداقل چند اینچ دور از گیاهان همسایه دفن نمایید. کمی خاک را با ضایعات غذایی به هم بزنید و سپس آن را با 5 تا 6 اینچ خاک پوشش دهید.

bookkhak4V

اگر نگران حمله جوندگان، آفات کنجکاو و دیگر حیوانات هستید، ضایعات را زیر حداقل 8 اینچ خاک قرار دهید.

میکروب های هوازی خاک و دیگر مخلوقات کوچک به سرعت تشکیل کلنی می دهند و ضایعات غذایی تخمیر شده را تجزیه نهایی می کنند. در مدت 2 تا 6 هفته، هر چیزی غیر از استخوان های بزرگ باید حل شده باشند. بعد از دو هفته، حوزه برای نشای گیاهان ایمن می شود. اگر حق انتخاب دارید، می توانید بارها و بارها از این نقطه برای دفن ضایعات بوکاشی خود استفاده نمایید. کمپوست نهایی خاک را با رطوبت، مواد مغذی و هوموس غنی می کند.

bookkhak5V

bookkhak6V

2- افزودن به سطل کمپوست


به دیگر گونه، می توانید ضایعات تخمیری را به سطل کمپوست بیرونی اضافه کنید.اگر سطل کمپوست بیرونی ندارید، سراغ کسی بروید که می دانید دارد.

به خاطر بوی ترش ضایعات تخمیری، آن را با موادی که قبلا در سطل کمپوست بوده اند مخلوط کنید و یا با یک بسته برگ پوشش دهید. بو به سرعت از بین می رود. در ضمن، ضایعات تر غنی از نیتروژن، به عنوان شتاب دهنده عمل می کنند و کمک می کنند که کل سطل کمپوست سریعتر تجزیه شود.

bookkhak7V

3- از یک کارخانه خاک داخلی کمک بگیرید.


کارخانه خاک یک ویرایش درونی از متد دفن است. شما فقط نیاز به یک ظرف بزرگ و مقداری خاک باغی دارید تا شروع کنید. برای این منظور از خاک های گلدانی استریل استفاده نکنید. شما باید خاک پر از میکروب و دیگر مخلوقات کوچولو داشته باشید. چند اینچ خاک در کف ظرف بریزید. محتویات یک سطل بوکاشی را بریزید و آن را کلا با خاک مخلوط نمایید. سپس مخلوط را با چند اینچ بیشتر از خاک پوشش دهید.

ظرف را در جایی داخل خانه نگهداری کنید. اگر دوست دارید از یک در شل و ول هم استفاده کنید. بعد از دو هفته، می توانید چک کرده و ببینید که تجزیه چقدر پیش رفته است. بعد از 4 تا 6 هفته، ضایعات باید کلا تجزیه شده باشند و شما باید بتوانید فرآیند را با سطل دیگر جلو ببرید. همچنانکه خاک و مخلوط کمپوست ظرف را پر می کنند، مقداری را جهت استفاده در خاک گلدان یا خاک باغچه و باغ بردارید.

یک نکته نهایی: با بسته بد چه کنیم؟

اگر از گام ها پیروی کنید، غیر معمول است که در سطل بوکاشی اتفاق غیر معمول بیفتد. هرچند، شما می توانید یک بسته بد را با بوی بد قوی گندیدگی و یا مقدار زیادی کپک سبز و آبی و سیاه بررسی نمایید. بهترین کاری که در این مورد می توان کرد این است که ضایعات را در خاک حیاط و باغچه و باغ دفن کنید؛ در عمقی چند اینچ بیشتر از معمول. در این حال فاصله از گیاهان همسایه هم باید بیشتر باشد. شما می توانید دو مشت سبوس بوکاشی در چاله بریزید. میکروب های خاک حتی بسته های بد را در چند هفته اصلاح می کنند.

برای آگاهی های بیشتر در باره کمپوست سازی یوکاشی، در ایران، با شماره های زیر در تماس باشید:
09122039437
02188331528
09224055895
09190288290