نیم نگاه


midanidVERY

شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

قوانین بوکاشی

قسمت نخست

1- ویکی اونیل در 21 اکتبر 2011 در ساعت 12:52 بعد از نیمه شب می گوید:


سلام جنی؛

بله من در پایین یک دهکده زیبای ساحلی درست در جنوب مرز کویینزلند هستم. و ایده کارتن تخم مرغ دقیقا کار می کند.

من درهای کارتن تخم مرغ صاف شده را بین دو لایه آخر گذاشته و دیدم که هم میعان از بین رفت و هم بوی بد به مشام نرسید.
نکته دوم: دو درب را از وسط نصف کنید و آن‌ها را طوری قرار دهید که گوشه‌های بیرونی گرد به خوبی در گوشه‌های سطل بوکاشی بدون فاصله قرار گیرند: یک پوششی عالی.

2- جنی هی در 21 اکتبر 2011 در ساعت 5:04 بعد از ظهر چنین می گوید:
خوشحالم که می شنوم کار می کند. خیلی خیلی bخوشحالمb که در آن ساحل زندگی می کنید. فکر کنم مادر بزرگ مادری من آنجا زندگی می کرد و به همین علت مادر من بسیار از آنجه سخن می گوید.( البته من الان نمی توانم نام آنجا را درست به خاطر بیاورم.) فیت کردن کارتن در سطل ایده هوشمندانه ای است.

3- اکسی مت در 22 اکتبر 2011 در ساعت 6:54 بعد از ظهر چنین می گوید:
به نظر من آشپزخانه اسکاندیناویایی شما بسیار زیباست. عاشقشم.

4- کتی جی در 2 دسامبر 2011 در ساعت 11:19 بعد از ظهر چنین می گوید:
من در آب و هوای سرد مشکلاتی در کار با بوکاشی دارم. من در انگلستان زندگی می کنم و سطل را در آشپزخانه نگه می دارم، اما از گرمایش مرکزی استفاده نمی کنم. من الان یک بسته بد دارم.

آیا کسی توصیه ای دارد که توسط آن سطل را گرم کنم؟( غیر از اینکه رویش پولیور بکشم!)

پاسخ

1- جنی هی در 1 ژانویه 2012 در ساعت 12:34 بعد از ظهر چنین می گوید:
سلام کتی! بیشتر بگو! هوای توی سوئد هم سرد است و همین الان که من دارم حرف می زنم برف می بارد. به نظر می رسد اغلب عشاق بوکاشی در جاهای گرم زندگی کرده و با داشتن زندگی های اشرافی فرصت دفن مستقیم محصول در زمین را دارند. ما اینطور نیستیم.
دو توصیه دارم: اولین نکته این است که گرمترین نقطه خانه را پیدا کنید( نزدیک هیتر، حمام یا گوشه آشپزخانه) و سطل را آنجا بگذارید. بالای 20 بهترین است، اما بالای 15 هم خوب است. در دومی مطمئن باشید که محتویات خشک هستند. اگر میعان در داخل در می بینید، رطوبت بالا وجود دارد. یک کارتن تخم مرغ، تعدادی دستمال سفره یا چیز دیگری که رطوبت را می گیرد داخل سطل بیندازید. معمولا رطوبت است که باعث می شود سطل بو بگیرد.
توصیه اضافی انداختن یک مشت شکر است. غذای سریع برای میکروب ها است و ممکن است باعث شود آن ها مجددا تجزیه نمایند. به مجرد اینکه سطل دو هفته زمان تخمیر را در هوای گرم طی کرد، می تواند در محیط سرد ذخیره سازی شود تا موعد حفاری فرا برسد. واضح است که هنوز شبیه ضایعات غذایی به نظر می رسد، اما سریعا در خاک تجزیه می شود و با آمدن بهار چیزی در خاک معلوم نخواهد بود. شما می توانید آن را در کیسه برگ های خشک، مخلوط گلدانی قدیمی، چند روزنامه در یک گونی یا بشکه ذخیره سازی نمایید. کاغذها/ خاک خشک/ برگ ها کمک می کنند که اختلاط خیلی خیس و چسبناک نشود. متاسفم که دیر جواب دادم. سال نو مبارک. جنی

پاسخ

1- کتی جی در 1 ژانویه 2012 در ساعت 12:42 بعد از ظهر چنین می گوید:
جنی عزیز

از شما برای این نکات متشکرم. کپکی ها متشکر خواهند شد.

سال جدید بر شما و همه علاقمندان بوکاشی مبارک.

کپکی ها، همانطور که احتمالا حدس زده اید، ارگانیزم هایی هستند که از بوکاشی رشد می کنند و کار بزرگی در تجزیه غذا انجام می دهند. آیا کس دیگری هم در باره ساکنان سطل با شما صحبت کرده و یا این فقط برای من روی داده است؟

2- جنی اچ در 1 ژنویه 2012 در ساعت 12:59 بعد از ظهر چنین می گوید:
کپکی ها؛ خوب هستند! مطمئنا شما تنها کسی نیستید که با میکروب های خود چت می کنید. در نهایت؛ آن ها بخشی از خانواده هستند. کجا ما بدون آن ها هستیم؟ امیدواریم سطل شما همین الان بیاید. به ما بگویید که چه چیزی به ذهنتان می رسد!؟ فقط آخرین ایده احمقانه، گربه ما یک پتوی کوچک برقی برای خواب دارد (بله، می دانم، به طرز وحشتناکی خراب است ... اما بالاخره سرد است). آن حدودا اندازه کاغذ a4 است و داخل یک پریز معمولی دیواری فرو می رود. مطمئن هستم که برق زیادی مصرف نمی کند. ارزش ندارد که آن را برای زیر یا روی سطل تست کنید؟ هر جور بخواهید حساب کنید، گرما برای آشپزخانه خوب است. بهترین راه حل این است که فقط آن را به داخل بریزید و برای زمستان به جنوب بروید!! موفق باشید! جنی

قسمت سوم